Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Focus do detailu nafocen při testech, jeho interiér je opravdu zvláštní
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další evoluce prototypu klíčového ukázala znovu kontroverzně pojatý interiér. S větším displejem vypadá lépe, líbit se ale asi moc nebude.
Čtvrté generace Fordu Focus se dočkáme v závěru letošního roku. Na své cestě k zákazníkům se vyhne zářijovému autosalonu ve Frankfurtu, kde by mohl být zastíněn řadou dalších novinek. Poprvé se oficiálně ukáže při podobné globální premiéře, jakou Ford uspořádal i pro novou generaci Fiesty. Velkou otázkou je, zda zareaguje na kritiku, s jakou se musí potýkat stávající provedení.
Novinka bude spíše evoluční verzí aktuální generace, revoluce zcela jistě nenastane. Znovu bude stát na platformě Global C, byť tým Darrena Palmera dostal jasné zadání, podle kterého má být zachován komfort, ale zároveň i navýšena ovladatelnost, která učinila první a druhou generaci Fordu Focus tak populární. Lehce prodloužen tak bude rozvor, který zvětší prostor vzadu.
Palmer, který stál i za novou generací Fordu Fiesta, hodlá dále zásadní měrou přepracovat nastavení posilovače řízení i zrevidovat geometrii předního zavěšení. Několika nových fines se dočká i zadní náprava, která by měla dostat kupříkladu tužší zapouzdření. Také se zvětšil podíl vysokopevnostní oceli, což by mělo srazit hmotnost o zhruba 50 kg. Vyjma zlepšené ovladatelnosti lze tedy čekat i nižší spotřebu.
To zní dobře, nabídkou motorů ale asi nová generace Fordu Focus příliš mnoho „autařů” neosloví, minimálně ne základními verzemi. V jejich případě se totiž počítá s výrazným zapojením přeplňovaného litrového tříválce EcoBoost, který nabídne minimálně tři úrovně naladění (100 125 a 140 koní). Ford ale - aspoň na některých trzích - prý sáhne i po atmosférické verzi této pohonné jednotky, jejíž výkon by se měl pohybovat okolo 85 koní.
Chybět nebudou ani naftové čtyřválce o objemu 1,5 l disponující 85 a 120 koňmi, možná bude ještě jednou, a možná i naposled, povolán do služby také dvoulitr TDCi. Přijdou i verze s alternativními pohony, jejichž zástavbu platforma Global C umožňuje. Ve stávající generaci je prodáván jen ryze elektrický Focus, u nové dojde i na plug-in hybridní variantu.
Ford ale chystá i jisté omezení množství motorářských variant, přičemž vzorem se stane nová Fiesta. V jejím případě došlo k vypuštění levnějších variant, místo toho se značka začala soustředit s verzemi ST-Line a Vignale na vyšší patra trhu. Kromě toho vyrukovala i s provedením Active, které je určeno nejen pro zpevněný asfalt, ale i polní cesty. I to se soustředí na movitější klientelu.
U modelu Focus bude tato strategie uplatněna rovněž, přičemž verze Active dokonce dostane pohon všech kol. Ten bude založen na elektronicky ovládané centrální spojce, což znamená, že standardně veškerý výkon zamíří dopředu. Stran toho lze pak čekat vyšší světlou výšku či specifický bodykit zahrnující ochranné plastové lemy ve spodku karoserie. ST-Line pak půjde sportovní cestou, Vignale luxusní.
S ohledem na tyto změny Ford zásadní měrou přepracoval kabinu, která by měla navodit pocit vyšší třídy. Jestli ale zrovna tímto směrem vnitřek novinky míří, posuďte sami. Pochopitelně pořád nevidíme hotový interiér, základní architektura už ale změny nedozná. Tentokrát můžeme vidět v horní kapličce 8palcový dotykový displej, s nímž vnitřek vypadá lépe, krásný ale není. Vyšší verze by ovšem měly dorazit s ještě větším rozměrem obrazovky, konkrétní číslo ale zatím nezaznělo.
Samozřejmě zatím nesmíme hledět na kvalitu spasování či třeba různé barvy použitých materiálů, je to prototyp, ale nikoli raný. Jak toto řešení interiéru bude líbit zákazníkům, můžeme zatím jen spekulovat, prostorově výrazná středová kaplička ovšem zatím příliš ovací nevzbuzuje.
Prodej má dle tradic Fordu (odhalení přicházející hodně dlouho před začátkem prodejů) má totiž odstartovat až někdy ve druhé polovině roku 2018. Po hatchbacku by se měl objevit u prodejců i kombík, který oproti stávajícímu provedení naroste o 10 centimetrů do délky. To pomůže zavazadelníku, který by měl pobrat 600 litrů místo současných 490. Příští rok na jaře se v Ženevě představí Focus ST. S jeho příchodem do prodeje máme počítat taktéž do konce příštího roku, přičemž pod kapotou máme teprve čekat tragédii...
Nová generace Fordu Focus bude mít na palubní desce podivnou kapličku. Zde s osmipalcovým displejem...
...ovšem působí lépe než s jakousi lacinou náhradou - snad se něco takového vůbec nedostane do výroby
Vnější vzhled bude ryze evoluční
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis