Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Fiat Uno 2011: tuzexová legenda je zpátky
7.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Ještě za dob totality měl Fiat Uno nádech luxusního zboží z Tuzexu. Jednoduchý italský kompakt však slavil úspěchy v celé západní Evropě a pak také v Jižní Americe. Nyní se jako produkt brazilského Fiatu vrací zpátky a příští rok jej možná uvidíme také v Evropě.
Podobu se svým hranatým předchůdcem nenajdete, filosofie tohoto modelu je však podobná. Jednoduchý, nenáročný, odolný a levný kompaktní automobil pro méně vyspělé trhy s celkem atraktivním designem. Dalo by se říci, že je to jihoamerická obdoba Dacie Sandero.
Nové Uno by mělo rozměrově zapadnout mezi modely Panda a Punto Evo. V jistých proporcích lze najít ve vnějším designu podobnost s menší Pandou, v detailech je však novinka jedinečná a docela osobitá. Celkově je tento automobil postavený na platformě Pandy o rozvoru 2370 mm dlouhý 3770 mm, 1643 mm široký a 1490 mm vysoký. Zavazadlový prostor má s ohledem na konkurenci v tomto segmentu celkem slušný objem 280 litrů. Design interiéru je velmi jednoduchý a opět lze i zde najít paralelu se Sanderem. Přesto zaujmou některé detaily výbavy. Například síťka na sedadle spolujezdce vpředu je opravdu velmi praktický doplněk.
Kromě základní verze bude v nabídce i moderní „outodoorové“ provedení s názvem Way, které nabídne i vyšší světlou výšku a plastové doplňky chránící podběhy, nárazníky a spodek karoserie. S pohonem všech kol se však nepočítá
V závislosti na trhu bude nové Uno nabízeno se zážehovými motory spalujícími benzin nebo benzin+bioethanol (E85). Základem bude litrový čtyřválec o výkonu 75 k (73 k na E85), výkonnější alternativu představuje motor 1,4 litru o výkonu 88 k (85 k na E85). Točivý moment obou pohonných jednotek přenáší na přední kola ručně řazená pětistupňová převodovka.
Prodej nového Una začne v Brazílii již v květnu, do ostatních jihoamerických zemí přijde v druhé polovině roku. Zatím neověřené jsou zprávy o výrobě a prodeji tohoto automobilu v Evropě a Rusku.














Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
VW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 2 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 4 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 5 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 7 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva