Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Fiat Tipo bude jako Dacie, pak prý v Evropě nenajde konkurenta
13.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový sedan míří do segmentu, kde se již pohybuje řada vozů. Většina z nich je však k mání pouze ve východní Evropě, Fiat ale touží po celém kontinentu.
Včera jsme mohli poprvé pořádně nahlédnout pod pokličku projektu pojmenovaného Fiat Tipo. Pod tímto názvem se během několika málo měsíců objeví v showroomech italské automobilky hned tři modely se stejným mechanickým základem, a sice sedan, hatchback a kombík. Značka přitom doufá, že se jí podaří dosáhnout úspěchu s pomocí stejného receptu, který už léta uplatňuje rumunská Dacia. A to přesto, že včerejší informace naznačovaly, že Fiat nepůjde cestou co nejnižší ceny.
Italové tak zjevně během pár hodin změnili názor, což ale není až tak neobvyklé. Momentálně bychom tedy měli počítat s tím, že Fiat Tipo bude něčím jako je Dacia Logan či Sandero, ovšem s tím rozdílem, že zatímco rumunské modely se pohybují v subkompaktním segmentu, ty italské budou operovat v kompaktním.
Provozní ředitel Fiatu Alfredo Altavilla přitom naznačuje, že Tipo nebude mít v daném segmentu žádného přímého rivala. „A to proto, že v Evropě trh s dostupnými kompaktními sedany v podstatě neexistuje.“ To se nám ale příliš nezdá, neboť velmi podobným směrem jako Italové míří i Škoda Rapid, Renault Fluence, Peugeot 301 či Citroën C-Elysée. Zejména v případě francouzských značek jde o opravdu dostupné sedany s cenou startující okolo 230 tisíc korun - Rapid a Fluence stojí o něco výše, i tak je na nich orientace na kombinaci vysoké hodnoty a nízké ceny místy znát.
Na druhou stranu je ale třeba si uvědomit, že výše zmíněná konkurence je nabízena pouze ve vybraných zemích. Kupříkladu v rodné Francii tak 301 či C-Elysée nekoupíte, Rapid je pak pro změnu v Itálii k mání pouze ve verzi Spaceback. Navíc s cenou, která začíná na 18 060 Eur (cca 490 000 Kč). Nové Tipo by tak ve výsledku něčím výjimečným být skutečně mohlo, zvláště když v zemích západní Evropy bude k mání od 12 000 Eur (325 500 Kč).
Tuzemská cena bude dozajista nižší, počítat ale nejspíše můžeme až s příchodem hatchbacku a kombíku. Tyto verze přitom budou debutovat až v březnu na autosalonu v Ženevě, zatímco sedan bude v Turecku v prodeji již od listopadu (pod původním názvem konceptu Aegea) a do Itálie dorazí v prosinci. Posléze by pak měl zamířit na další trhy regionu EMEA, pod který spadá Evropa, Střední Východ a Afrika.
Altavilla přitom hýří sebevědomím, neboť dodává, že vůz se již ukázal italským dealerům a reakce na něj jsou nadmíru pozitivní. Fiat proto doufá, že v továrně Tofas v turecké Burse bude do roku 2023 vyrobeno na 700 tisíc exemplářů všech karosářských variant nového modelu Tipo. Prodejní vrchol by přitom měl přijít v roce 2018, kdy by nového majitele mělo najít 124 000 vozů.
Nakolik se tyto prognózy naplní či nikoliv, to je zatím ve hvězdách. Nicméně pro Fiat bude zejména kombík nadmíru důležitý, neboť tuto karosářskou verzi neprodává v Evropě již pět let. Přesto se značka podle Altavilly dostala na Starém kontinentu do černých čísel, ve kterých se pohybuje již od posledního čtvrtletí loňského roku. Letos jí tak možná čeká první celý úspěšný rok po dlouhých letech.



Nový Fiat Tipo se nejprve představí jako sedan...
...posléze ovšem dorazí hatchback i kombík
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 11 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321