Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Duster už se ukázal i jako Renault, paradoxně má nabídnout ještě víc za ještě míň než Dacia
11.12.2023 | Petr Miler
Bylo jasné, že přijde, nečekali jsme ale, že Francouzi budou kout železo až takto žhavé. Toto nejsou žádné neoficiální ilustrace, ale první záběry skutečného nového Renaultu Dusteru s docela svéráznou stylizací přídě.
Když jsme se v posledních týdnech opakovaně vraceli k nové Dacii Duster, nejednou jsme se otřeli o to, jak moc úspěšným se tohle auto stalo. Rumuni dokázali vykřesat z prakticky nulové historie (ve skutečnosti nějaká existuje, je ale téměř neznámá) během pouhé dekády jedno z nejprodávanějších moderních aut vůbec a zákazníkům jej dodat v milionech exemplářů. Vtip je ovšem v tom, že ani vysoká prodejní čísla samotné Dacie nejsou zdaleka kompletní.
Duster se totiž už hodně dlouho neprodává jen jako auto rumunské značky. Krom domácího Mioveni se vyrábí také v Brazílii, Kolumbii, Indii, Indonésii a dlouho vznikalo také v Rusku. Velmi rychle si proto osvojil také logo Renaultu a nakonec i Nissanu, protože ve spoustě zemí nemá Dacia žádnou tradici. Rumunské logo tak auto zdobí v podstatě jen v kontinentální Evropě a ani v ní to neplatí zcela. I do Ruska si to Duster namířil jako Renault, to samé platí v případě Turecka.
Je tak docela obtížné spočítat, kolik Dusterů se vlastně prodávalo a prodává, víceméně všechno budou jen odhady, neboť informace o odbytu v některých menších asijských či jihoamerických zemích jsou tradičně nepřesné. O to více ale můžeme rumunskému SUV zatleskat. A o to méně se můžeme divit, že Renault chce s novou generací jeho úspěch ještě pořádně přifouknout a na nic nečeká.
Prakticky hned po premiéře „originálu” tak auto ukázal i se svým vlastním logem. I když logem... Tradiční francouzský kosočtverec najdeme jen na zádi, na příď se mateřská automobilka rozhodla své jméno vepsat kapitálkami. Je to svérázné, Dacia zůstává konzervativnější, ale doba k takovým posunům tíhne, a tak proč ne.
Auto má v této podobě zamířit na Střední východ, do Afriky, do Jižní Ameriky nebo Indie, přímo na fotkách ale vidíme provedení, které bude nově vznikat v továrně Oyak Renault v turecké Burse. Jak jsme již zmínili, také tam se Dacie prodávají jako Renaulty (a Turci dostali i některé specifické modely, které u nás neznáme pod žádnou z obou značek) a lokálně vyrobených Dusterů se dočkají v polovině roku 2024.
Na bližší informace ohledně techniky nebo cen je zatím brzy, Renaulty udělané z Dacií ale nezřídka nabízí víc (co výbavy, motorů apod.) než původní modely za nižší sumy. A podle prvotních informací od Renaultu by tento případ neměl být výjimkou. I když Renault je prestižnější značkou, Dacie jsou pod ní nabízeny na méně regulovaných trzích, kde je například možné bez problémů nabízet atmosféricky plněné motory nebo menší množství asistenčních systémů. Turecko v tomto ohledu není výjimkou, podrobnosti se ale dozvíme až blíže k začátku sériové výroby.


Toto je nový Renault Duster, už teď je venku. Foto: Renault
Auto se navenek prakticky neliší od Dacie, na pohled do interiéru si musíme počkat, tam mohou být změny větší. Přesto je téměř nevyhnutelné, že Dacia bude dražší i s menší výbavou. Foto: Dacia
Zdroj: Renault
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 11 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva