Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový čínský soupeř Škody Octavia dostal první certifikaci pro prodej v Evropě, čekat lze ceny na úrovni Fabie
30.5.2024 | Petr Miler
Tohle auto možná není poslední výspou vývoje, nabízí toho ale víc než dost a nevypadá zle. V poměru hodnoty a ceny se zdá být skoro neporazitelné, nebylo právě tohle tím, čím léta bodovala Škoda?
MG se znovu rychle zabydluje na mnoha na světových trzích, jen už ne jako britská automobilka, ale spíš jako přijatelnější tvář čínské firmy SAIC. Ta zvolila zřejmě nejlepší strategii, která Číňany v posledních dekádách napadla - vzít více či méně známou „západní” značku, spojit jí s čínskou technikou a tamní výrobou a bez větších problémů s image nabídnout levnější a dnes přitom dostatečně konkurenceschopné zboží na trzích Evropy, Asie, Ameriky... Doplňte si sami. Funguje to i u nás - MG se loni v Česku prosadilo prakticky z ničeho mezi dvacítku nejúspěšnějších automobilek v zemi a letos zatím meziročně roste o dalších 72 procent.
Koncem loňského roku jsme i v této souvislosti psali o příchodu nového MG 7 do Evropy. Už chvíli očekávaný soupeř Škody Superb je zatím dostupný jen v Rusku, to je ale obvyklá první mezistanice při cestě na další trhy mimo Čínu. Nabídka tohoto modelu je relativně výhodná, i když obrysy atraktivity rozostřují ceny v rublech, jehož kurs a vůbec specifická situace v Rusku nedává úplně přesnou představu, co očekávat jinde. MG 7 je ale už docela velké a pro mnohé zbytečně drahé auto, co takhle něco menšího a přesto rodinného a spalovacího?
I takový vůz MG nabízí, říká si prostě 5 a na trhu je už od roku 2020. Po nedávných inovacích ale vypadá stále aktuálně a jde skutečně o přímého konkurenta Octavie, o čemž svědčí už prakticky totožná délka 4 675 mm a velký zavazadelník o objemu 512 litrů. Design vozu nezapře čínský původ, řekli bychom ale, že mu nechybí atraktivita a moderní střih, zejména uvnitř. Dostupná technika pak jde hlavně po nižších specifikacích škodovky.
Základ nabídky tedy tvoří atmosférická jedna-pětka, která na přední kola posílá skrze automat CVT výkon 114 koní. Alternativou je 1,5litrové turbo (pokaždé jde o čtyřválec) s výkonem 162 koní a sedmistupňový dvouspojkovým automatem. V základní výbavě pak najdete vždy mj. LED světla, parkovací kameru, infotainment s 10" dotykovým displejem a připojením k Apple CarPlay a Android Auto, audiosystém se 4 reproduktory, sedadla s koženým čalouněním nebo přepínání jízdních režimů. Silnější motor je k dispozici pouze s vyšší výbavou, která mj. přidává další dva reproduktory, prosklenou střechu, 360° parkovací kameru a spoustu dalšího.
Právě tohle auto se brzy začne oficiálně prodávat v Rusku, kde tamní distributor dosud nabízel jen jeho předchozí provedení, navíc - podivně, ale jsme v Rusku - za pomoci šedého dovozu z Číny. Nyní MG hlásí, že byl dokončen proces certifikace pro oficiální prodej vozu na prvním evropském, znovu ruském trhu. Auto bude nabízeno za ceny od 1 999 000 RUB, což je asi 510 tisíc Kč. I to je vedle dnešní nabídky Octavie láce, pokud se ale tento vůz dostane k nám, čekat lze snad ceny ještě nižší.
Auto se totiž nějakou chvíli prodává i v nám fakticky bližší Austrálii, kde jej lze aktuálně pořídit od 24 990 AUD, tedy asi 378 tisíc Kč. To samé auto. Jde tedy v podstatě o Octavii za cenu Fabie, větší škodovka tady s cenou od 630 tisíc korun v úplném základu vůbec nemá co říci. MG tak v Austrálii Škodu už prodejně překonává. A byť je stejný stav je v Česku prakticky nepředstavitelný, na to je tu škodovka moc doma, je zjevné, že na nabídky svých nových soupeřů prostě nemá odpovědi. Upřímně nechápeme, proč se o nějakou aspoň nepokusí a nechává si tuto část trhu uniknout. Jako by jí už bylo jedno, že u velmi racionálně uvažujících, tedy i cenově senzitivnějších kupců nenachází zastání.
MG 5 je konkurencí Škody Octavia a koupit půjde oficiálně už i v Evropě. V Austrálii je to při cenách od 378 tisíc Kč prodejní hit a další velká naděje značky na globální úspěch. Foto: MG Motor
Zdroje: MG Motor, SDA
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
dnes - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejčtenější články
- Situace ve VW spěje k patu. Ani 13 hodin jednání se zaměstnanci nepřineslo nic, historicky bezprecedentní stávka je na spadnutí
17.12.2024 - Luxusní silniční stíhač z Francie skončil po výrobě pouhých 806 aut, jeden hezký je teď k mání jako úžasný symbol doby
17.12.2024 - Shaquille O'Neal si nechal předělat elektrický Lucid na auto, jaké nemá nikdo jiný, zdobí ho nápis Diesel
17.12.2024 - Škoda začala odhalovat své nejdražší modely v novém, prý dostanou nejlepší aerodynamiku v historii firmy
17.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva