Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Volt odhalen v maskování. Designéři ho chtějí hodně, vývojáři vůbec
30.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Designéři a maskéři by chtěli krabici od bot na kolech, vývojáři naopak potřebují váhu a aerodynamické vlastnosti co nejblíže produkčnímu vozu. Výsledkem je kompromis.
Nový Chevrolet Volt, který má přijít pro modelový rok 2016, je zatím obestřen tajemstvími. Víme, jak bude vypadat jeho logo na zadním čele, že se odhalí už v lednu na detroitském autosalonu NAIAS a že nebude existovat jako Opel Ampera pro tragický nezájem o tuto rüsselsheimskou verzi. Spekuluje se o třetí řadě sedadel kvůli konkurenci Tesle Model S, která nabízí místo celkem pro sedm lidí, a o litrovém tříválci namísto současného 1,4litrového čtyřválce. A téměř jisté je také papírové vylepšení všech myslitelných parametrů.
Po stránce designu však toho zatím moc známo není. Je pravděpodobné, že bude evolucí vzhledu stávajícího Voltu, ale jistě víme jen o zmíněném logu na zádi auta. Jinak se po světě zatím pohybují jen maskované testovací prototypy, které se občas objeví na špionážních snímcích, ale je z nich vidět v podstatě jen to, že nový Volt bude mít čtvery dveře, kapotu docela vysoko a spalovací motor před přední nápravou. Na jeden z prototypů se můžete podívat na několika snímcích pod článkem, kompletní galerii najdete na webu Carscoops. Právě o maskování se nyní GM rozhovořilo.
Jako každý podnik, i GM chce uchovat co nejvíce z designu v tajnosti až do oficiálního odhalení. Designéři a lidé starající se o maskování by chtěli, aby testovací prototypy byly kamuflované co nejvíce, aby se z nich nedalo nic poznat. To ale jde proti požadavkům vývojářů, kteří potřebují data z testování co nejblíže produkčnímu vozu, tedy s jeho tvarem karoserie.
"Kdyby to bylo jen na mě, po silnicích by jezdily krabice od bot," říká Lionel Perkins, "kamuflátor" u GM. "Designový tým po nás chce zamaskovat co nejvíce, vývojové oddělení zase potřebuje aerodynamické vlastnosti a váhu ponechat co nejblíže budoucímu produkčnímu stavu," dodává. Maskování, které na autech vidíme, je tedy výsledkem jakéhosi kompromisu mezi těmito dvěma požadavky.
Triky, které GM - a všechny ostatní automobilky - používá, zahrnují například černobílé vzory. Tyto barvy opticky vytváří stíny a kryjí tvary auta. S tím souvisí technologie 3D, která mate pozorovatele, ale zároveň nenarušuje linie vozu. Lokny či víry, jaké vídáme dnes, nahradily různě tvarované šachovnice a vzory s úhly, protože takto je snazší zakrýt změny, kterých se prototypu dostalo. Napasovat správně pokřivené šachovnice je složitější.
Po stránce materiálů je také možností více. Kromě hladké fólie se také používá bublinková, která příliš nenaruší aerodynamiku, ale zároveň lépe kryje tvary karoserie. Maskování se dá také vyrobit z plastu či pěny, bublinková fólie je ale lehká a snadno tvarovatelná. Z plastů bývají nástavce v případě použití nestandardních světel.
Podle GM je maskování nejen odlišné pro každý testovací prototyp, ale i na jednotlivých kusech se různě vyvíjí a upravuje. Všechno s cílem co nejvíce zmást zvědavé oči. "Jsme jako krejčí a auto je naše modelka," přirovnává Perkins. "Každé maskování je navrženo přesně pro dané auto," doplňuje.
Jak vidno, nestačí jen vzít roli fólie a chodit s ní kolem auta dokola, dokud z něj není nic vidět a pak vyříznout díry, aby posádka mohla nastoupit a viděla ven.
Jediná zatím existující oficiální fotka budoucího Chevroletu Volt ukazuje logo na zádi
Maskování auta podle Lionela Perkinse není tak snadné
Chevrolet Volt 2016 zatím vidíme jen ve formě kamuflovaného prototypu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch