Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu
21.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové Camaro ZL1 je oproti dosavadní generaci o poznání agresivnější. Také je ale o 69 koní silnější, výrazné lehčí a přitom nemá být citelně dražší.
Fanoušci Chevroletu Camaro se mohli před pár dny podívat na nové Camaro ZL1, nový vrchol potravního řetězce v rámci modelu Camaro. Oproti předchůdci je novinka o pořádný kus silnější - a také o pořádný kus agresivnější co do vizáže. Chevy o designu novinky tvrdí, že byl laděn ve větrném tunelu a že forma následuje funkci.
Šestá generace je stále „jen” evoluce, takže musela být ve všem lepší, od designu po motor a zbytek pohonného ústrojí. Stejně jako ZL1 minulé generace, i toto je nejvýkonnější produkční Camaro, jen má o 69 koní víc a k tomu ještě váží o 90 kg méně, takže není nejmenších pochyb o tom, že bude rychlejší. Také byl automatický šestikvalt 6L90 nahrazen zbrusu novým desetistupňovým; manuální převodovce zůstalo šest stupňů. Jestli to bude opět jednotka TR-6060 od Tremecu, zatím nevíme.
Tentokrát je na ZL1 opravdu vidět, že to je skutečný vrchol nabídky. Obě auta mají vpředu velké nasávací otvory, ale u starého Camara byste ten spodní neoznačili za hrozivou tlamu, je to prostě nasávací otvor jako skoro každý jiný, jen je patřičně velký. Možná to je i v poměru mezi horním a dolním otvorem, ale staré Camaro ZL1 vypadá o poznání civilizovaněji. Která příď je komu bližší, necháme na vás.
Také vzadu vidíme střízlivější design - čtyři koncovky výfuku v relativně normálním nárazníku, čtyři světla a odtrhovou hranu na víku zavazadelníku. Nový vůz dostal mnohem členitěji profilovaný nárazník a obyčejnější, jednodílná světla. Ta samozřejmě pocházejí z „normálního” Camara šesté generace a horní půlka zadního nárazníku také. Je tu ale mnohem větší spoiler než u staršího ZL1.
Kabina novinky rovněž nezapře, že je evolucí té předchozí. Na první pohled to může být jeden velký nepořádek, člověk potřebuje chvíli, aby interiér nového Camara ZL1 vstřebal. Jakmile se mu to podaří, všimne si podstatného rozdílu - v novince chybí klasické malé budíky. Pátá generace jich měla celkem šest; dva ve velkých budících přístrojového štítu a čtyři před řadicí pákou - a právě těmito čtyřmi byla unikátní. Nabídla tam mimo jiné tlak a teplotu oleje, důležité to hodnoty u sportovního auta.
Novinka nabídne dva velké budíky s rychlostí a otáčkami - a to je po stránce klasických ručiček vše. Mezi nimi je velký displej, kde nahoře vidíme čtyři digitální ukazatele. Nevíme, nakolik bude možno volit, co displej zobrazí; na fotce níž vidíme mimo jiné tlak oleje a plnicí tlak kompresoru, teplotu oleje nevidno, ale je velmi pravděpodobné, že bude k dispozici.
Kompletně nový je také volant, který se místo motýlku Chevy chlubí logem Camaro. A má na sobě trochu moc tlačítek, napočítali jsme patnáct bez pádel pod volantem, která u manuální verze slouží k aktivaci elektronického meziplynu. Takový počet by člověk čekal v MPV, ne ve vrcholové verzi sportovního kupé. A skutečně je potřeba vyhřívání volantu v autě, se kterým bude po sněhu jezdit minimum majitelů?
Debaty o využitelnosti prvků výbavy však nechme na jednotlivých zájemcích o nové Camaro ZL1 a projděme si srovnání obou aut i na obrázcích níže. A protože už o novém stroji víme i něco z techniky, přikládáme tabulku se srovnáním technických dat. Kompletní nebude, dokud Chevy nepustí veškeré detaily, ale o kolik je novinka silnější, víme už nyní, mimo jiné.
Technické srovnání starého a nového Chevroletu Camaro ZL1
Vizuální srovnání starého a nového Chevroletu Camaro ZL1
Inspirace: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před hodinou - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva