Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Camaro ZL1 je venku, 648 koní dá za 1,45 milionu Kč
16.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Nové Camaro ZL1 je lehčí a silnější než předchůdce a může mít 10st. převodovku. Nabídne 648 koní a vzhled žrouta matek s kočárky.
Šestá generace Chevroletu Camaro rozhodně na výkonu strádat nebude, ani když jedním z motorů v nabídce je dvoulitrový čtyřválec. Vrchol u Camara bude tvořit verze ZL1, která se krátce po provedení 1LE právě představuje veřejnosti. Pod kapotou má osmiválec LT4 o objemu 6,2l , který pracuje i v Chevroletu Corvette Z06. Podle prvních zpráv má 648 koní a 868 Nm.
Je samozřejmé, že aspoň na papíře Camaro ZL1 nepřekoná vrchol sportovní nabídky značky, ale motor přesto není úplně stejný. Minimálně dostal kompletně nové sání a výfukový systém. Na videu níže si ho můžete poslechnout v plném kalupu na trati. Je to sice maskovaný prototyp, ale nepočítáme s tím, že by se zvuk produkčního auta nějak výrazně měnil.
Motor v základu spolupracuje se šestistupňovým manuálem, ale v nabídce bude také desetistupňový automat; Camaro ZL1 bude první vůz GM, který tuto novou převodovku nabídne. Deset kvaltů podle dostupných zpráv není pět pro řidiče a pět pro emisní normy, stupně jsou kratší, což elektronickému mozku umožňuje motor snáze držet v nejlepším pásmu otáček. Nepochybujte ale, že pár nejvyšších převodů tu bude zejména pro snížení otáček ve vyšších rychlostech a tedy pro co nejnižší normovanou spotřebu.
Převodovka údajně řadí velmi rychle a na videu to je poznat, Kyle Lindsey, jeho autor, se veze právě v autě s automatickou převodovkou. Podle jeho slov to je jeden z nejrychleji řadících automatů, které měl možnost poznat, a to i přesto, že nemohl řídit. Stále to je automatická převodovka s hydrodynamickým měničem točivého momentu, takže nebude rychlá jako dvouspojka, ale bude o to pohodlnější při klidné jízdě. A stále bychom si vybrali manuál.
Nové Camaro ZL1 je o 90 kg lehčí než to předchozí a má o nějakých 60 koní víc. Chevrolet zatím nezveřejnil detaily o dynamice, minulá generace ale byla na 60 mph (96,6 km/h) za 4 vteřiny a maximálka byla 290 km/h, pokud jste si vybrali manuál. Už to je úctyhodné a nový vůz nebude pomalejší s manuálem, natož s automatem, který má na výběr tolik rychlostí.
Vůz jezdí na 20" kovaných kolech s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar o rozměru 285/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Pod nimi jsou brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu; nevíme zatím, jestli budou na výběr i karbon-keramické kotouče. Vůz nabídne tlumiče Magnetic Ride, elektronicky řízený samosvor, nastavitelný launch control a možnost volby jízdních režimů, jak je dnes celkem obvyklé. Nejvíc nás ale těší tlačítko u řadicí páky se symbolem stabilizace a velkým nápisem OFF; snad bude fungovat, jak slibuje.
Po stránce designu vidíme novou, částečně karbonovou kapotu s otvorem pro odvod horkého vzduchu. Ohromná tlama v předním nárazníku nemá za cíl požírat cyklisty a matky s kočárky, i když tak vypadá, ale zásobovat motor vzduchem a pomáhat s aerodynamikou. Vpředu je nové lízátko, vzadu spoiler na víku zavazadelníku, upraveny byly nárazníky a prahy - všechno s cílem optimalizovat aerodynamiku a chlazení při použití na okruhu. Tam má být ZL1 jako doma, ale také má být schopno vás každé ráno vozit do práce.
Nové Camaro ZL1 je psáno jako modelový rok 2017, takže se dá očekávat jeho vstup do prodeje ve Spojených státech někdy v létě letošního roku. V Evropě bychom se ho mohli dočkat někdy na podzim. Rychlejší než Corvette Z06 určitě nebude, ale možná bude hodně, hodně blízko, cenou se přitom bude držet o mnoho dále. Oficiální cena zatím není známa, dosavadní ZL1 ale byla k mání za 57 650 dolarů a ani cenovka té nové se nemá podívat za hranici 60 000 USD. To by znamenalo v přepočtu asi 1,45 milionu Kč za 648 koní. Docela slušná nabídka, řekli bychom, třebaže v Evropě s tak vstřícnou základní cifrou příliš počítat nemůžeme...
Nové Camaro má design takový, aby mělo co nejlepší aerodynamické vlastnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis