Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Camaro 1LE je venku, ostřejší verze umí být výrazně rychlejší
10.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Chevy nabídne paket 1LE poprvé i pro šestiválec, prý si to zákazníci přejí. Verze SS ale dostane lepší díly a na okruhu bude o 3 s rychlejší.
Fanoušci Chevroletu Camaro, kteří chtějí jezdit po okruzích, se vždycky těší na vrcholové verze ZL1 a Z/28. Jenže na ty si u nového Camara šesté generace ještě asi budeme muset počkat. Zatím se aspoň představila trochu méně ostrá sportovní verze, označená 1LE. A nově je k mání nejen pro osmiválec, ale i pro V6. Čtyřválcový motor ji zatím v nabídce nemá, ale vyloučeno to není.
Šestiválcové Camaro 1LE má stále 3,6litrovou V6 o 339 koních, výkon tu nenarůstá. Toto Camaro dostalo některé prvky odpružení z osmiválcové verze SS - má lepší odpružení s označením FE3 včetně příčných stabilizátorů a jsou tu čtyřpístkové přední brzdové třmeny. Také přibyl mechanický samosvor mezi zadními koly a lepší palivový systém.
Vůz stojí na 20" kovaných kolech, obutých do pneumatik Goodyear Eagle F1 o rozměru 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu. A cena paketu 1LE pro šestiválcové Camaro bude prý okolo 3 500 dolarů (cca 84 300 korun). Podle Todda Christensena, marketingového manažera Camara, je 1LE v nabídce V6 proto, že to zákazníci požadovali. A podle zájmu se možná tento paket objeví i u čtyřválce. Oproti V8 totiž má šestiválec výhodu v hmotnosti nižší o 90 kg.
Paket 1LE pro Camaro SS, tedy osmiválcovou verzi, bude nicméně pořád obsahovat lepší výbavu. Odpružení tu je označeno FE4 a má systém Magnetic Ride Control, přední brzdové třmeny mají pístků šest. A pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar jsou širší, mají rozměry 285/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu, a jejich směs byla vyvinuta speciálně pro Camaro.
Také tu není striktně mechanický samosvor, ale diferenciál s elektronickým řízením. Camaro SS 1LE je samozřejmě těžší než V6 1LE, ale pořád má 461 koní z 6,2litrové V8. A díky novinkám je na okruhu Willow Springs údajně o tři vteřiny rychlejší než běžné Camaro SS. Cena tohoto balíčku zatím není známa, ale počítejte s částkou vyšší než pro V6, když je lepší i obsah.
Pro obě verze bude k mání Performance Data Recorder, tedy systém, který nahraje vaši jízdu včetně základních telemetrických dat. Po designové stránce se 1LE liší od ostatních verzí černou kapotou, spoilerem na zádi a lízátkem pod předním nárazníkem. V kabině najdeme semišem potažený volant a hlavici řadicí páky; balíček 1LE bude k mání jen k manuálu.
Oba motory dostaly lepší chlazení a chladiče také pro převodový olej a diferenciál. Řazení má kratší dráhy a Camaro SS 1LE má standardně lepší sedadla Recaro. U šestiválce si je můžete přiobjednat navíc. A obě auta mají také sportovní výfuk se dvěma režimy. Chevrolet nyní čeká na to, jaký zájem bude o 1LE u šestiválce a podle toho se rozhodne, jestli nabídne něco podobného i pro čtyřválcovou verzi. Ta by byla nejlehčí, ale s 279 koňmi také jasně nejslabší.
Nové Camaro dostalo paket 1LE (černé auto má V8, zelené V6)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva