Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Aston Martin Vantage bude jediným AMG, které dostanete i s manuálem
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chtějí být posledním výrobcem sporťáků s ručně řazenou převodovkou na světě. K mání ale možná bude jen u jednoho modelu.
Mercedes-AMG nedávno oznámil expanzi svého portfolia, které by v závěru letošního roku mělo čítat 48 modelů, tedy o deset více než nyní. To rozhodně není zanedbatelné množství, přičemž zákazníci mohou navíc volit mezi přeplňovanými čtyřválcovými, šestiválcovými, osmiválcovými nebo dvanáctiválcovými motory. V rámci převodovek ovšem již tak široké možnosti nejsou, k dispozici je totiž pouze sedmistupňový nebo devítistupňový automat. Jistá náhrada se ovšem chystá, s vozy třícípé hvězdy ovšem nebude mít přímou spojitost.
Jak je již delší dobu známo, koncern Daimler má podepsanou spolupráci s Astonem Martin, jež se týká zvláště motorového prostoru. Řeč je hlavně o čtyřlitrovém osmiválci twin-turbo, za nímž stojí AMG. Šéf Astonu Andy Palmer potvrdil, že tuto pohonnou jednotku dostane nový Vantage, který dorazí příští rok. K mání přitom nebude jen s automatem, ale rovněž s manuálem. Palmer již dříve řekl, že Aston chce být posledním výrobce na světě, který nabízí sporťák s ručně řazenou převodovkou.
Aktuálně ovšem není jisté, jaký dodavatel bude za manuálem stát. Nicméně takřka stoprocentní je konfigurace typu transaxle, tedy usazení u zadní nápravy. V případě automatu pak Britové nejspíše znovu osloví firmu ZF, která jejich modelům dodává převodovky již nyní. Opět přitom půjde o konvenční skříně, příchod těch dvouspojkových Palmer odmítá kvůli vyšší hmotnosti a komplexitě. Navíc „nedovedou nic, s čím by se dobře naladěné automaty nemohly měřit“.
Šéf automobilky dále dodává, že čtyřlitrový osmiválec, který u Mercedesu produkuje 476 nebo 510 koní, je prozatím vyhrazen pouze novému Vantage. Nicméně si přitom nechává pootevřená zadní vrátka s tím, že pohonná jednotka AMG může zamířit i do dalších modelů značky, pokud si to určité trhy budou přát. Řeč je v tomto směru hlavně o Číně, kde jsou objemnější agregáty zatíženy nemalými daněmi, do Evropy by ale takové verze nejspíše nezamířily.
Vantage ovšem není jedinou novinkou, která se chystá. Již v roce 2018 dorazí Vanquish třetí generace, který dostane do vínku poladěný dvanáctiválec twin-turbo z již odhaleného kupé DB11. Palmer přitom nemá obavy z potenciálu této pohonné jednotky, nicméně zároveň nehodlá jít do války s konkurencí, která se snaží šponovat výkon do abnormálních výšin. Dá se přitom předpokládat, že u tohoto modelu se asi již manuální převodovky nedočkáme.
Tato trojice je přitom menší polovinou chystaného sedmičlenného portfolia, po kterém Aston Martin touží. Další ohlášenou novinkou je elektrický crossover DBX, který se bude vyrábět v nové továrně ve Walesu, v případě dalších vozů ovšem již tápeme. Nicméně vrcholná Lagonda mezi nimi nejspíše bude, na rozdíl od supersportu chystaného ve spolupráci s Red Bullem. Ten by totiž jakožto limitovaná edice měl stát tak trochu mimo „hlavní proud“.
Palmer závěrem dodává, že kombinace sedmi modelů a sedmiletých životních cyklů umožní značce najet na strategii jednoho slavnostního odhalení ročně. Pokud navíc do hry zamícháme facelifty, pak bychom o Astonu měli do budoucna slýchávat častěji než dosud. Ovšem nikoliv v souvislosti s Mercedesem, neboť stávající spolupráci chce Palmer udržet pouze v mezích dodávky motorů a elektrické architektury.
Nový Aston Martin Vantage bude opět k mání také s manuálem. Ten přitom spřáhne se čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo od AMG
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel