Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Aston Martin Vantage bude jediným AMG, které dostanete i s manuálem
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chtějí být posledním výrobcem sporťáků s ručně řazenou převodovkou na světě. K mání ale možná bude jen u jednoho modelu.
Mercedes-AMG nedávno oznámil expanzi svého portfolia, které by v závěru letošního roku mělo čítat 48 modelů, tedy o deset více než nyní. To rozhodně není zanedbatelné množství, přičemž zákazníci mohou navíc volit mezi přeplňovanými čtyřválcovými, šestiválcovými, osmiválcovými nebo dvanáctiválcovými motory. V rámci převodovek ovšem již tak široké možnosti nejsou, k dispozici je totiž pouze sedmistupňový nebo devítistupňový automat. Jistá náhrada se ovšem chystá, s vozy třícípé hvězdy ovšem nebude mít přímou spojitost.
Jak je již delší dobu známo, koncern Daimler má podepsanou spolupráci s Astonem Martin, jež se týká zvláště motorového prostoru. Řeč je hlavně o čtyřlitrovém osmiválci twin-turbo, za nímž stojí AMG. Šéf Astonu Andy Palmer potvrdil, že tuto pohonnou jednotku dostane nový Vantage, který dorazí příští rok. K mání přitom nebude jen s automatem, ale rovněž s manuálem. Palmer již dříve řekl, že Aston chce být posledním výrobce na světě, který nabízí sporťák s ručně řazenou převodovkou.
Aktuálně ovšem není jisté, jaký dodavatel bude za manuálem stát. Nicméně takřka stoprocentní je konfigurace typu transaxle, tedy usazení u zadní nápravy. V případě automatu pak Britové nejspíše znovu osloví firmu ZF, která jejich modelům dodává převodovky již nyní. Opět přitom půjde o konvenční skříně, příchod těch dvouspojkových Palmer odmítá kvůli vyšší hmotnosti a komplexitě. Navíc „nedovedou nic, s čím by se dobře naladěné automaty nemohly měřit“.
Šéf automobilky dále dodává, že čtyřlitrový osmiválec, který u Mercedesu produkuje 476 nebo 510 koní, je prozatím vyhrazen pouze novému Vantage. Nicméně si přitom nechává pootevřená zadní vrátka s tím, že pohonná jednotka AMG může zamířit i do dalších modelů značky, pokud si to určité trhy budou přát. Řeč je v tomto směru hlavně o Číně, kde jsou objemnější agregáty zatíženy nemalými daněmi, do Evropy by ale takové verze nejspíše nezamířily.
Vantage ovšem není jedinou novinkou, která se chystá. Již v roce 2018 dorazí Vanquish třetí generace, který dostane do vínku poladěný dvanáctiválec twin-turbo z již odhaleného kupé DB11. Palmer přitom nemá obavy z potenciálu této pohonné jednotky, nicméně zároveň nehodlá jít do války s konkurencí, která se snaží šponovat výkon do abnormálních výšin. Dá se přitom předpokládat, že u tohoto modelu se asi již manuální převodovky nedočkáme.
Tato trojice je přitom menší polovinou chystaného sedmičlenného portfolia, po kterém Aston Martin touží. Další ohlášenou novinkou je elektrický crossover DBX, který se bude vyrábět v nové továrně ve Walesu, v případě dalších vozů ovšem již tápeme. Nicméně vrcholná Lagonda mezi nimi nejspíše bude, na rozdíl od supersportu chystaného ve spolupráci s Red Bullem. Ten by totiž jakožto limitovaná edice měl stát tak trochu mimo „hlavní proud“.
Palmer závěrem dodává, že kombinace sedmi modelů a sedmiletých životních cyklů umožní značce najet na strategii jednoho slavnostního odhalení ročně. Pokud navíc do hry zamícháme facelifty, pak bychom o Astonu měli do budoucna slýchávat častěji než dosud. Ovšem nikoliv v souvislosti s Mercedesem, neboť stávající spolupráci chce Palmer udržet pouze v mezích dodávky motorů a elektrické architektury.









Nový Aston Martin Vantage bude opět k mání také s manuálem. Ten přitom spřáhne se čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo od AMG
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
Nejnovější články
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 3 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 5 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch