Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Octavia RS poprvé nachytali při testech, o pár minut později nabourala
5.9.2019 | Petr Prokopec
Mladoboleslavská automobilka nechystá jen výchozí provedení Octavie, v provozu už se objevili prototyp její ostré verze. Moc si ale nesjel, během chvíle se stal účastníkem ne úplně drobné nehody.
Na letošní rok připadá šedesáté výročí příchodu první Škody Octavia. Prakticky nikdo proto nepochyboval, že by odhalení novodobé čtvrté generace mohlo proběhnout jindy než letos, automobilka však s oficiálním potvrzením váhala. Nyní je ale vše nad slunce jasné, neboť šéf značky Bernhard Maier uvedl, že prezentace je naplánována na podzim a veškerá zahraniční média budou muset zamířit do české kotliny. Zároveň přitom dodal, že vůz již viděli první zákazníci a vystavili mu vůbec nejlepší vysvědčení ze všech mladoboleslavských novinek.
Letos se ovšem dočkáme pouze základního liftbacku a kombíku, se zajímavějšími variantami přijde Škoda až v následujících letech. Mezi nimi lze v první vlně očekávat Octavii RS, která byla poprvé nachytána špionážními fotografy během testů. Byly to ale velmi krátké zkoušky, neboť hned o chvíli později se škodovka stala účastníkem nehody, neboť do prototypu čelně narazil Opel Zafira. Podle dostupných informací řidič minivanu nevěnoval pozornost provozu při přejíždění mezi pruhy, on i řidič Škody jsou ale naštěstí v pořádku.
Něco takového samozřejmě nelze říci o samotném voze, který místo neštěstí musel opustit pod plachtou na odtahovce. Dokud ještě zvládal brázdit rakouské silnice, dával nejspíše pod kamufláží najevo svou již takřka úplně produkční karoserii. Jakkoliv je patrné, že zadní víko kombíku zdobí nalepený hrb a také střešní spoiler neustále zasahuje do okna. Nicméně třeba čelní světlomety jsou již autentické a jen potvrzují, že Škoda zachová kontroverzní rozdělení jen naoko.
Oproti základním modelům se Octavia RS dočká specifických nárazníků i bočních prahů, se kterými dorazí minimálně 18palcová litá kola. Za nimi se budou skrývat brzdy s mnohem většími kotouči, jež budou krotit nemalý potenciál motoru. Zatím však není definitivně jasné, jaké pohonné jednotky bude novinka užívat. V poslední době se hodně mluví o hybridizaci, to ale Maier víceméně vyloučil, neboť naznačil, že Octavia PHEV dorazí až v roce 2021.
Jednat by se navíc mělo spíše o vůz zaměřený hlavně na efektivní provoz, než aby podporoval pálení paliva a pneumatik. Velmi pravděpodobně tedy zpočátku dostaneme - stejně jako u třetí generace - dvoulitrové benzinové a dieselové jednotky. Minimálně první zmíněná ale nabídne více než 245 koní nabízených dosluhujícím modelem. Jak tomu pak bude s pohonem všech kol či manuály, na to si ještě budeme muset počkat.
Aktuálně tak jen dodáme, že novinka bude stejně jako zbytek rodiny stát na evoluční verzi modulární platformy MQB, která disponuje větším podílem vysokopevnostní oceli. Na výrazné odlehčování ale nevsázíme, neboť Octavia čtvrté generace se má dočkat nárůstu rozměrů. Její již tak úctyhodný zavazadlový prostor tak zamíří k ještě působivějším hodnotám, na které konkurence dost možná již nebude mít odpověď.
Vývojový prototyp Škody Octavia RS se v Rakousku střel s Opelem Zafira, na vině však byl řidič minivanu
Česká novinka se již pod kamufláží chlubí produkční karoserií, skrze fólii vykukují i čelní světla dělená vedví jen naoko. Více snímků naleznete na zdrojovém odkazu
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 2 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 3 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 5 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva