Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Octavia nafotili v Alpách, bude trochu jiná, než se obecně očekává
27.5.2019 | Petr Prokopec
Nejen špionážními fotkami, ale i informacemi od těch, kteří ji mohl spatřit na vlastní oči bez kamufláže, můžeme posloužit v dnešním doplnění informací k chystané nové Octavii.
Z pohledu Čecha neexistuje důležitější automobilová novinka letošního roku, než je Škoda Octavia čtvrté generace. Není to překvapivé, však jde o model, který se každým měsícem stará o zhruba jednu desetinu celkových registrací. A ačkoliv značná část vozů míří do firemních vozových parků, stále tu máme naprostou jedničku na trhu nových i ojetých vozů. Její další inkarnace by se měla ukázat na podzim, do showroomů ovšem hned tak nezamíří, na zahájení prodejů bychom si totiž měli počkat až do léta příštího roku.
To působí jako dosti dlouhá doba, zvláště když se může zdát, že vše potřebné jste již viděli. Média totiž v poslední době začínají obíhat snímky prototypů, jenž působí jako takřka nemaskované. I proto, že následně českému bestselleru dodali „sériovou“ podobu i neoficiální designéři. Nicméně naše zdroje zevnitř automobilky říkají, že přerod nakonec nebude tak dramatický, jak by se momentálně mohlo zdát - tak moc, že pokud prý budete stát u boku vozu, v prvé chvíli ani nezjistíte, že stojíte u něčeho nového.
S čím tedy můžeme počítat na přídi a zádi? V těchto ohledech se měnit již bude, a to vlastně poměrně zásadně. Maska chladiče totiž bude posazena o trochu níže než dosud a zároveň se rozšíří. Navázány pak na ni budou jednodílné světlomety, jenž ale chtějí navodit dojem „čtyř očí“. Dá se předpokládat, že stejně jako u modelu Scala či faceliftovaného Superbu půjde Škoda cestou „křišťálového” designu, Octavia by však měla dostat do vínku unikátní charakter. Své sourozence tak asi bude připomínat jen šklebem v nárazníku.
Přesunout se můžeme k zádi, která z fotek špionážních fotek vypadá opravdu kuriózně. Je ale třeba dodat, že ona výrazná odtrhová hrana je tu pouze kvůli zmatení publika. Sériový model se tak obejde zcela bez nástavce, jakkoliv však silueta vůči současnému provedení přece jen projde jistou proměnou. V případě liftbacku máme totiž počítat se zkosenějším oknem, stejně jako s minimální plochou pro „plechařinu“. Vůz tak bude mnohem více připomínat BMW 3 GT než sedan, jako tomu je nyní.
Tuto proměnu vám bohužel na fotkách ukázat nemůžeme, nicméně přechod směrem k vyšší stylovosti je patrný rovněž na kombíku. I v jeho případě je okenní linie mnohem zalomenější než dosud. Na praktičnost by ale tento krok vliv mít neměl, neboť Octavia čtvrté generace má narůst do délky i v rámci rozvoru. Oč tedy přijde na objemu zavazadelníku vinou přechodu na emotivnější design, to bude nahnáno posunem k vyšší střední třídě. I když již ne tolik na zadních sedadlech.
Další informace na sebe nenechají dlouho čekat, neboť jak jsme zmínili, nová Octavia je opravdu neskutečně vyhlíženým vozem. Kdy a kde ji ale na podzim uvidíme, to je zatím sporné. Spekuluje se totiž sice o debutu ve Frankfurtu, v takovém případě by ale český model předběhl osmou generaci Volkswagenu Golf. Ta pak sice půjde do prodeje jako první, a to v únoru 2020, ovšem to by k oslovení publika nemuselo stačit. Škoda tak možná bude debutovat až na konci října či v listopadu.
Na bližší informace si budeme muset ještě počkat, i když zrovna takový motorový prostor tajemstvím zahalený není. Dá se tedy pomalu s jistotou tvrdit, že z benzinových agregátů dorazí litrový tříválec a 1,5litrový a dvoulitrový čtyřválec. Svými výkony pak nejspíše pokryjí škálu od 95 do 190 koní, mezi tyto mantinely pak zamíří i nový turbodiesel 2,0 TDI Evo. Výše pak půjde provedení RS, na to ale velmi pravděpodobně budete čekat až do roku 2021.
Prototyp nové Škody Octavia byl nachytán v Alpách, kde značka své novinky testuje pravidelně
Zdroj: Motor 1
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 3 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 6 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis