Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé
31.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný základní model dostane zhruba 500 koní, s nimiž pokoří stovku za 3,5 sekundy. Zároveň se chce vyznačovat nízkou spotřebou.
O návratu modelu Dino do portfolia Ferrari se mluví již hezkou řádku let. Až do loňského roku však italská automobilka tyto spekulace odmítala. Nyná jsme se ale od Dietera Knechtela, šéfa zastoupení značky pro Dálný východ, dočkali potvrzení na jeho vývoj. U příležitosti letošní Velké ceny Austrálie uvedl, že do segmentu vozů kategorie Gran Turismo míří další model.
Za touto expanzí stojí především dosavadní základní California T, jež „byla definitivním úspěchem v našem regionu a pomohla také v celé řadě oblastí oslovit lidi, kteří o vlastnictví Ferrari dříve ani neuvažovali“. Dále pak Knechtel uvedl, že kupé-kabrio by v krátkodobém horizontu mělo zůstat základním modelem značky, poté se však prý uvidí. Je tak otázkou, zda se novodobé Dino postaví pod nebo nad Californii T.
Stejně tak je samozřejmě sporný název vozu i jeho pohonné ústrojí. Jelikož ovšem Ferrari již dříve přiznalo, že jeho budoucnost leží také v šestiválci, dá se předpokládat, že řeč byla právě o novém základním modelu značky. Ten by přitom ze zhruba třílitrového objemu měl za pomoci přeplňování dostat přibližně 500 koní, jež zamíří skrze automatickou převodovku na zadní nápravu.
O jízdní dynamice můžeme prozatím pouze spekulovat, nicméně zrychlení z klidu na stovku za přibližně 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost okolo 320 km/h nejspíše nebudou problémem. Stejně tak nebude překvapivý i fakt, že půjde o nejméně žíznivé Ferrari všech dob. Vůbec bychom se tedy nedivili ani příchodu systému start/stop či kupříkladu deaktivaci poloviny válců.
Na veškeré další informace je třeba vyčkat, aktuálně tak již můžeme zmínit slova šéfa koncernu FCA i značky Ferrari Sergia Marchionneho. I ten totiž již dříve potvrdil příchod nového základního modelu s tím, že „není otázkou zda, ale kdy se tak stane“. V této dekádě to ale nejspíše nebude, neboť v pětiletém plánu značky novodobé Dino chybí.






Novodobé Dino se již ukázalo na celé sadě neoficiálních ilustrací
Zdroj: The Motor Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 7 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 9 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 10 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
dnesPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva