Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novodobá Škoda 130 RS v akci a na dalších fotkách. Prodala se už nějaká?
7.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Hoffmann Novague R200 by fandy retro designu a manuálů s atmosférickými motory zajímat mohl. Zvlášť, když na okruhu umí dovádět.
Pokud se vám líbí některá z historických závodních Škodovek, třeba 130 RS či dokonce 200 RS, můžete buď sehnat originál, což je nadlidský či velmi drahý úkol, nebo pokračovat v zírání na fotografie. To ovšem nestačilo firmě Hoffmann & Novague, která vdechla život vozu s názvem R200, inspirovaným právě Škodou 130 RS.
Svou technickou podstatou je to Audi R8, které dostalo novou hliníkovou karoserii. A názory na její vzhled se liší. Je pravdou, že kulatá přední světla z Bentley a hranatá zadní z Lamborghini k sobě moc nesedí a příď se snaží možná až moc být „retro” bez velkého ohledu na moderní dobu, ne všichni ale hledají chyby. Mnoha lidmi byl tento vůz také nadšeně přijat a pochopení máme pro oba tábory - přece jen, podobná auta, ať jsou jakákoli, v České republice či na Slovensku vznikají jen zřídka.
Pro petrolheada je jistě potěšující základ právě v Audi R8. To je víc než schopný sporťák a v Ostrožské Nové Vsi, kde R200 vzniklo, vybrali verzi s manuálním šestikvaltem a 4,2litrovým atmosférickým osmiválcem jako základ pro svůj stroj. Něco takového se v dnešní době moc nevidí, spousta slibných sporťáků dostane místo palivové nádrže hromadu baterií a místo klasické převodovky některou z jejích moderních náhrad. R200 nic takového nemá a dynamice to neškodí - se stovkou za 4,5 sekundy a maximálkou přes 280 km/h si ostudu utrhnete málokde.
Většinu ze zmíněného ale víme už od dubna, kdy se vůz oficiálně představil v pražské galerii DOX. Od té doby bylo ticho po pěšině, alespoň v mediálním světě. R200 ale žila dál a ukázala se na několika prezentacích, z nichž pocházejí i přiložené fotky. Jedna se odehrála také na Slovakia Ringu, kde vůz předvedl, že není jen sochou na kolech - skutečně jezdí a některé fotky a také přiložené video to dokumentují velmi dobře.
Pakliže se nebudete bát, je novodobá 130 RS schopná i driftů ambiciózních úhlech. Přestože to tak nemusí vypadat, R200 je vážně čtyřkolka. To jistě prospívá trakci, ale může to být trochu na škodu - 430 koní z atmosférického motoru uprostřed, manuální převodovka a pohon pouze zadní nápravy, něco takového tu nebylo od dob Ferrari F430.
Nakolik na takovýto prospekt slyší potenciální zákazníci, ať už pro vzhled nebo jemu navzdory, nevíme. Žádali jsme firmu Hofmann & Novague o vyjádření, ale zatím se nám nepodařilo získat jasnou informaci, kterou prý může poskytnout jen některý z majitelů. Na odpověď si počkáme a článek jí doplníme - v tuto chvíli je jistý stále jen plán na výrobu 30 exemplářů v ceně 7 milionů Kč za jeden. Na Audi R8 minulé generace to je ohromná suma, za to člověk pořídí nový Huracán. Jenže ten nebude mít manuální převodovku a design připomínající možná nejslavnější škodovku všech dob.
Právě zde, v mizení manuálů ze supersportů s motorem uprostřed, by se pro tuto jihomoravskou firmu mohla otevírat díra na trhu, za něco takového jistě leckdo utratí spoustu peněz. A klidně by jeden z modelů v nabídce mohl být plug-in-hybridní, aby byla kromě zákazníků spokojená i EU. To už ale trochu předbíháme událostem, jakkoli firma tvrdí, že vám na vaši žádost stvoří na čtyřech kolech prakticky cokoli...
R200 se od dubnového představení ukázalo např. v Brně či na Slovensku na Slovakiaringu
Starší fotografie hotového auta
Jeho někdejší počítačový návrh
Snímky mapující výrobu novodobého Erka
A pro srovnání původní 130 RS přímo od Škody
Zdroj: Hoffman&Novague, Hlavní foto: Jiří Čermák
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie