Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky Volkswagenu pro rok 2017: nebude to až taková nuda
16.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci chystají nejen Arteon ve verzi sedan, ale zvažují i Shooting Brake. Dále je na spadnutí 7místný Tiguan a očekávat kupodivu máme i up! GTI.
Při pohledu na nedávné kroky koncernu VW Group by se mohlo zdát, že Němci opravdu radikálně utahují šrouby na všech frontách - stahují se z Le Mans, opouští WRC a k ledu dávají řadu zajímavých projektů. Rozhodně však prý nehrozí, že se nyní automobilka bude soustředit jen na nudné mainstreamové vozy. Audi by mělo během příštích 18 měsíců vyrukovat hned s osmi novými modely RS a snaží se i samotný Volkswagen.
Již v březnu se tedy na autosalonu v Ženevě představí nový Arteon, tedy nástupce modelu CC, který má symbolizovat snahu značky o emotivní design. S jeho pomocí chce Volkswagen odlákat zákazníky od prémiových automobilek v čele s BMW. Obávat se ovšem bude muset i sesterské Audi, byť kupříkladu v interiéru novinka nezapře příbuzenský vztah s Passatem.
To má ovšem i své kladné stránky, neboť nedostatkem prostoru nebudou trpět ani cestující na zadních sedadlech. Po jejich sklopení navíc Arteon pobere až 1 700 litrů zavazadel. O trochu smutnější je pohled pod kapotu, kde prozatím nelze počítat s ničím větším než s dvoulitrovými čtyřválci. Ten benzinový bude nabízet maximálně 280 koní, a to v kombinaci se sedmistupňovým DSG.
Ve výsledku je to tedy hlavně venkovní design, na který hodlá Volkswagen nalákat. Možná i překvapivě se přitom nebude soustředit jen na sedan, kromě něj je v plánu také varianta Shooting Brake. „Nejprve ovšem musíme vidět, jak trh zareaguje na standardní vůz,“ uvedl ke zvažované expanzi Elmar-Marius Licharz, šéf linie produktů spadajících do vyšších obchodních tříd.
Licharz dále dodává, že „pokud máme vyrábět deriváty tohoto vozu, pak potřebujeme dobrou základnu. Ale myslíme si, že Shooting Brake je tím typem, který by mohl zafungovat. Nejprve potřebujeme najít obchodní model, ale zatím to vypadá dobře.“ Uvidíme tedy, nejdříve v roce 2018, jak se celá situace vyvrbí. Dříve ale oficiální rozhodnutí neočekáváme.
S o něco dřívějším termínem, s koncem roku 2017, je spojen příchod sériové verze Volkswagenu up! GTI, tedy už dávno probíraným, ale dosud nikdy nepředstaveným odkazem na původní Golf GTI. Ten nakonec opravdu dorazí a byť pod kapotou nabídne pouze přeplňovaný litrový tříválec, bude v tomto případě produkovat 115 koní. Tedy více než legenda mezi hot hatchi ve svých počátcích. Díky tomu - a šestistupňovému manuálu - stovku zvládne za 8,8 sekundy, tedy rychleji než originál.
Také vzhledem má na svého ideového předchůdce odkazovat. Dostane přesně ty doplňky, které definovaly i někdejší Golf GTI. Tedy červené linky či kontrastní švy kárového čalounění. Kromě toho vůz dostane o 15 milimetrů snížený a přitvrzený podvozek, modifikované řízení či chlazené brzdy. Inženýři pak dodávají, že s novým nastavením bude možné vyprovokovat přetáčivé smyky.
Ve finále pak můžeme dodat ještě pár slov k budoucnosti Tiguanu. Ten v příštím roce dorazí ve verzi Allspace, která počítá s nárůstem délky o 22 cm, z čehož polovina připadá na rozvor. Tím víceméně dorostenci na rozměry Škody Kodiaq, pročež asi nepřekvapí, že novinka nabídne tři řady sedadel. Ta zadní ale bude více než nouzová.
Pohonné jednotky budou reflektovat nabídku pětimístného provedení, nejinak tomu bude v rámci výbavy. Více se dozvíme již v lednu, neboť Allspace bude představen na autosalonu v Detroitu. Volkswagen tím přitom jen deklaruje svou snahu o útok na americký trh. Na tom evropském ale novinka chybět nebude taktéž, přičemž dorazit má ještě na jaře.
Volkswagen Arteon možná dorazí i jako Shooting Brake...
V roce 2018 máme očekávat up! GTI...
...zatímco příští rok dorazí Tiguan Allspace
Zdroje: Volkswagen, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva