Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky pro BMW 3 a 4: silnější a úspornější diesely, více čtyřkolek
15.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Řadu 3 čeká nový, zejména úspornější základní diesel, řada 4 Coupé a Gran Coupé dostane i výkon navíc a čtyřkolku pro ty diesely, kde ještě není.
S blížícím se faceliftem BMW řady 3 dostane ta stávající inkarnace v některých svých karosářských variantách několik novinek, a to zejména pod kapotu. Jak sedan, tak kombík v základních dieselových variantách 316d budou od března k mání s dvoulitrovým turbodieselem nové generace, naladěným na 116 koní. To je stejně jako doposud, mírně se však zvýší točivý moment z 260 na 270 Nm. Nový motor také bude k mání s osmistupňovým automatem, hlavní výhody jsou však trochu jinde.
S blížícími se nesmyslně přísnými emisními nařízeními EU pro rok 2020 bude nový diesel také emitovat méně oxidu uhličitého, konkrétně 102 gramů na kilometr. To odpovídá spotřebě 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. Nemusíme snad dodávat, že katalogové; ta reálná bude jinde.
Také řada 4 uvítá pod kapotami svých verzí s pevnou střechou dieselové novinky. Základní 418d dostane nový dvoulitrový turbodiesel B47, který bude v této verzi naladěn na 150 koní, o 7 více, než nabízí ten současný, a 320 Nm. Zrychlení na stovku má trvat 8,6 vteřiny, ať už bude na palubě šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat, a spotřeba se má pohybovat mezi 4,1 a 4,5 litry na 100 km.
Silnější 420d budou pod kapotou mít stejný motor, jen naladěný na 190 koní a 400 Nm, tedy o 6 koní a 20 Nm více než v současnosti. To pro dvoudveřové kupé znamená zrychlení 7,1 vteřiny na stovku s automatickým osmikvaltem a 7,3 vteřiny s manuální šestistupňovou převodovkou, těžší Gran Coupé bude vždy o 0,2 s pomalejší. Všechny tyto modely budou také moci být vybaveny pohonem všech kol xDrive, která zhorší akceleraci o další desetinu sekundy kvůli své hmotnosti navíc.
Budou tu také nové koncovky výfuku, konkrétně o průměru 75 mm u kupé a 70 mm u Gran Coupé. Jak a zda vůbec se změní ceník, zatím nevíme, stejně tak od kdy bude možno si nové motory objednávat. Na trh se ale mají dostat v březnu, takže zhruba tehdy by v těchto otázkách mělo být jasno.






Trojkové BMW čeká vbrzku nový základní diesel, a to obě karosářské verze (zde kombík Touring)
Řadě 4 Coupé a Gran Coupé (na snímcích) také přibudou nové diesely pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19