Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky Porsche Exclusive: z divize pro náročné se stává téměř běžný tuner
23.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Porsche Exclusive ukázalo Panameru Turbo S, která dostala jen pár vizuálních specifik. Exkluzivní je, srovnání s někdejší 935 Street ale nesnese.
Luxusní značky či výrobci supersportů mívají zvláštní odnož, která je ochotna dostatečně movitým zákazníkům připravit vůz přesně podle jejich přání. Kromě Lamborghini Ad Personam, Ferrari Tailor-Made nebo trochu více při zemi se držících BMW Individual či Audi Exclusive má podobnou divizi i Porsche a říká jí také Exclusive. Není to až tak výdobytek moderní doby, jak se může zdát, jen o těchto odděleních v minulosti nebylo tolik slyšet.
Porsche Exclusive například stojí za silniční verzí závodního modelu 935, která se na našem webu objevila před pár dny. Byla na prodej zhruba za 10 milionů korun a před lety byla jedním z prvních vozů, které tato divize vyrobila. Nebyla součástí ani malosériové výroby, existuje jen v jediném exempláři a má stovky technických specifik. Od té doby ušlo oddělení Porsche Exclusive docela dlouhou cestu a nedá se říci, že směřovalo zcela k lepšímu.
Posledními novinkami této divize jsou v podstatě „běžná” Porsche, jen s jinými detaily karoserie, koly či čalouněním. Dobrou ilustraci poskytuje jejich nejnovější vůz, Panamera Turbo S v černé metalíze Jet Black a s černými dvacetipalcovými koly. Celý zevnějšek je černý, včetně koncovek výfuku nebo zatmavených zadních světel. O změnách pod kapotou nemáme zprávy, pravděpodobně tam tedy najdeme standardní 4,8litrovou V8 se dvěma turbodmychadly, produkující 570 koní a 800 Nm.
Uvnitř najdeme čalounění černou a červenou kůží, a to i na dveřích a palubní desce, jak se na luxusní GT sluší; na sedadlech je kůže perforovaná a všechna čtyři jsou vyhřívaná, chlazená a elektricky nastavitelná. Červeně jsou lakována i žebra výdechů ventilace. Je tu také obložení karbonem, hliníkové pedály, podsvětlené prahy dveří a koberečky s lemem z červené kůže. Z funkční výbavy zmiňme adaptivní světlomety PDLS+.
Starší modely na tom nejsou o mnoho jinak, například nedávno představený Boxster S Exclusive, který existuje jen v jednom exempláři, dostal lak Riviera Blue a stejnou barvou jsou vyvedeny i středy kožených sedadel. Kromě nové barvy a kol tu najdeme také balíček Sport Design a sportovní podvozek, který je blíž asfaltu o 20 mm. V motorovém prostoru zůstalo vše při starém, šestiválec tedy na zadní kola posílá 315 koní a 360 Nm. V interiéru také najdeme podsvětlené prahy a hliníkové pedály.
O něco dříve představený Macan S je na tom velmi podobně, má o trochu tmavší modrý lak zvenčí a některé detaily interiéru jsou ve stejné barvě. Jezdí na 21palcových kolech Sport Classic, má sportovní zpětná zrcátka a na spodních koncích dveří najdeme černé obložení. Pod kapotou by také mělo zůstat vše při starém, dvakrát přeplňovaná třílitrová V6 by měla dávat 340 koní a na kola je přenášet pomocí dvouspojkové převodovky o sedmi stupních.
A konečně, zkraje roku se nám ukázalo speciální Porsche 911 Turbo, na kterém se divize Exclusive také „vyřádila” a také existuje jen v jednom exempláři. Dostalo limetkově zlatý lak zvenčí a dovnitř kožené čalounění v kombinaci oné zlaté barvy a šedohnědé Agate Grey. Vpředu najdeme bixenony s černým pozadím, vzadu koncová světla s čirými krycími plasty a v rozích černá dvacetipalcová kola designu Sport Classic. Ani zde Porsche Exclusive nesáhlo na motor, kterému tak zůstalo 520 koní, převodovka PDK a pohon všech kol.
Nechápejte nás prosím špatně, Audi Exclusive nebo BMW Individual na tom jsou v dnešní době v podstatě stejně. U Porsche je však na příkladu zmíněné 935 Street docela dobře vidět, kam se toto oddělení slavného výrobce sportovních aut posunulo. To byla opravdu výjimečná stavba, prakticky od základu. Na novinkách vlastně nic až tak exkluzivního není, snad kromě cen, které však Zuffenhausen raději nezveřejňuje...
Panamera Turbo S od Porsche Exclusive je celá černá, jen uvnitř najdeme červené detaily nebo části čalounění
Podobný příběh se píše u Boxsteru S, který dostal sportovní podvozek, dostupný i bez přičinění divize Exclusive...
... a také u Macanu S, který snad jako slovní vtip dostal obří kola s názvem Sport Classic
Limetkově zlaté 911 Turbo se ukázalo již zkraje tohoto roku, ani zde se motoru nedostalo žádných změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie