Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky od Jaguaru: faceliftovaný XKR a nový XF-R
16.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Jaguár si brousí drápy. O připravované ostré verzi sedanu XF-R se už delší dobu šeptá. V rámci detroitského autosalonu automobilka Jaguar odhalila nejen ji, ale rovnou přibalil i modernizované kupé XKR.
Nový Jaguar XF-R
O anglickém konkurentovi ostrých modelů BMW M5 či Mercedes-Benz E 63 AMG se hovoří již dlouho a nyní konečně víme, jestli na své konkurenty bude stačit. Firemní kompresorem přeplňovaný osmiválec s přímým vstřikováním paliva pod jeho kapotou dostal větší objem 5,0 litrů, čímž vzrostl jeho výkon i točivý moment. Nyní si zadní kola musí poradit s 510 koňmi a porcí 625 N.m točivého momentu. To stačí k akceleraci na 100 km/h za 4,7 s. Nebýt omezovače nastaveného na „bezpečných“ 250 km/h, Jaguar XF-R by určitě atakoval hranici 300 km/h.
Optické změny oproti běžné verzi nejsou až tak markantní, nebo dokonce do světa volající. Úpravy jsou hlavně účelové a mají napomáhat lepšímu přívodu vzduchu k motoru. Několik dalších optických úprav se přičinilo agresivnímu výrazu.
Faceliftovaný Jaguar XKR
Na rozdíl od sedanu se Jaguar XKR prezentuje v mnohem dravějším duchu. To potvrzují i snímky, kde je většinou zobrazen v přetáčivém smyku. Omlazené XKR bude pohánět stejný osmiválec o objemu 5,0 l jako XF-R.
Díky většímu objemu nového agregátu a přepracované samočinné převodovce zrychlí Jaguar XKR z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Tím spíš postrádá smysl elektronický omezovač, nastaven na hodnotu 250 km/h. Kompenzací může být vynikající zvuk linoucí se ze dvou chromových koncovek výfuku.
Karoserie doznala jen několika drobných změn za účelem zvýšení aerodynamické účinnosti. V prodeji se ostré kupé objeví již na jaře za cenu kolem tří milionů, podobně jako odcházející model.
Spolu s ostrým XKR byla představen i inovované kupé XK, které dostane rovněž pětilitrový agregát, ovšem s „jen” 385 koňmi a točivým momentem 516 N.m. Vyšší výkon zajistí zrychleni z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Změny exteriéru a interiéru jsou prakticky identické s ostrou verzí XKR. Hodnotu emise CO2 i spotřebu se rovněž podařilo vylepšit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před hodinou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 3 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva