Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky od Jaguaru: faceliftovaný XKR a nový XF-R
16.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Jaguár si brousí drápy. O připravované ostré verzi sedanu XF-R se už delší dobu šeptá. V rámci detroitského autosalonu automobilka Jaguar odhalila nejen ji, ale rovnou přibalil i modernizované kupé XKR.
Nový Jaguar XF-R
O anglickém konkurentovi ostrých modelů BMW M5 či Mercedes-Benz E 63 AMG se hovoří již dlouho a nyní konečně víme, jestli na své konkurenty bude stačit. Firemní kompresorem přeplňovaný osmiválec s přímým vstřikováním paliva pod jeho kapotou dostal větší objem 5,0 litrů, čímž vzrostl jeho výkon i točivý moment. Nyní si zadní kola musí poradit s 510 koňmi a porcí 625 N.m točivého momentu. To stačí k akceleraci na 100 km/h za 4,7 s. Nebýt omezovače nastaveného na „bezpečných“ 250 km/h, Jaguar XF-R by určitě atakoval hranici 300 km/h.
Optické změny oproti běžné verzi nejsou až tak markantní, nebo dokonce do světa volající. Úpravy jsou hlavně účelové a mají napomáhat lepšímu přívodu vzduchu k motoru. Několik dalších optických úprav se přičinilo agresivnímu výrazu.














Faceliftovaný Jaguar XKR
Na rozdíl od sedanu se Jaguar XKR prezentuje v mnohem dravějším duchu. To potvrzují i snímky, kde je většinou zobrazen v přetáčivém smyku. Omlazené XKR bude pohánět stejný osmiválec o objemu 5,0 l jako XF-R.
Díky většímu objemu nového agregátu a přepracované samočinné převodovce zrychlí Jaguar XKR z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Tím spíš postrádá smysl elektronický omezovač, nastaven na hodnotu 250 km/h. Kompenzací může být vynikající zvuk linoucí se ze dvou chromových koncovek výfuku.
Karoserie doznala jen několika drobných změn za účelem zvýšení aerodynamické účinnosti. V prodeji se ostré kupé objeví již na jaře za cenu kolem tří milionů, podobně jako odcházející model.
Spolu s ostrým XKR byla představen i inovované kupé XK, které dostane rovněž pětilitrový agregát, ovšem s „jen” 385 koňmi a točivým momentem 516 N.m. Vyšší výkon zajistí zrychleni z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Změny exteriéru a interiéru jsou prakticky identické s ostrou verzí XKR. Hodnotu emise CO2 i spotřebu se rovněž podařilo vylepšit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19