Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel

Kde ostatní výrobci sahají pomalu po litrových tříválcích, tam Japonci sází na nové šestiválce. Společnost jim pak dělá 2,5litrový plug-in hybrid naladěný na 327 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel

9.3.2022 | Petr Prokopec

Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel

/

Foto: Mazda

Kde ostatní výrobci sahají pomalu po litrových tříválcích, tam Japonci sází na nové šestiválce. Společnost jim pak dělá 2,5litrový plug-in hybrid naladěný na 327 koní.

Mazda je považována za nejmenšího z globálních automobilových gigantů. V loňském roce totiž prodala „jen“ 1 287 548 nových aut, na druhou stranu se jedná o meziroční posun k lepšímu o 3,6 procenta. Mnohem zajímavější je však ta skutečnost, že i přes nízké objemy má značka více odvahy než zbytek branže dohromady. Kde jiní vyznávají svou lásku k elektromobilitě a ze spalovacích jednotek představují maximálně tak vylepšené dvoulitrové čtyřválce, tam Mazda aktuálně přichází s novými šestiválcovými motory.

Japonci totiž představili nové SUV CX-60, které ohromuje především nabídkou motorů. Nejmenším agregátem pro evropské trhy se totiž stal 2,5litrový čtyřválec SkyActiv-G. Ten je navíc spárován s elektromotorem a lithium-iontovou baterií o kapacitě 17,8 kWh, celkově tedy soustava produkuje 327 koní a 500 Nm točivého momentu. Díky tomu je plug-in hybridní provedení vůbec nejvýkonnějším produkčním vozem, jaký kdy Mazda poslala na trh, byť 136 koní elektrické jednotky nebude k dispozici věčně.

CX-60 PHEV má zvládnout stovku za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost však byla omezena na 200 km/h. Výše zmíněná kapacita baterií by přitom měla vystačit na 60 kilometrů bezemisní jízdy, díky čemuž byla v laboratořích vypočítána průměrná spotřeba 1,5 l/100 km při nasazených 18palcových kolech, popř. 1,6 l/100 km s dvacítkami. Je nicméně jisté, že na tyto hodnoty se v reálném světě nedostanete ani náhodou, zvláště když hmotnost tohoto provedení se bude blížit dvěma tunám.

Kromě čtyřválcového plug-in hybridu nicméně značka pod kapotou nabídne i dva šestiválce, benzinový třílitr a 3,3litrový turbodiesel. V obou případech se počítá se 48voltovým elektrickým okruhem a mild-hybridní technikou, data o výkonu, spotřebě či dynamice však značka do placu nedala. Dodává však, že standardem ve všech případech bude nový osmistupňový automat s elektromotorem místo konvertoru točivého momentu. Stejně tak pak zákazníci mohou počítat jen s pohonem všech kol i-Activ AWD.

Toto omezení může zamrzet, neboť CX-60 je postavena na nové modulární platformě SkyActiv Multi-Solution Scalable Architecture, která v základu počítá jen s pohonem zadní nápravy. Toto řešení si nicméně značka nejspíše šetří pro novou Mazdu 6. Pro SUV se ostatně pohon 4x4 hodí daleko více, přičemž Mazda jej doplnila vpředu dvojitými lichoběžníky a vzadu multi-linkem. Kromě toho dorazil i systém Kinematic Posture Control, jenž vůz stabilizuje pomocí přibrzďování vnitřního zadního kola.

Přesunout se můžeme do kabiny, kde lze počítat s digitálním přístrojovým štítem, 12,3palcovou obrazovkou multimédií a head-up displejem, který je třikrát větší než ten v modelu CX-30. Působivý je rovněž nový Driver Personalisation System, jenž používá kameru detekující oči řidiče. Na základě naměřené výšky pak automaticky upraví nastavení sedadla, volantu, head-up displeje a venkovních zpětných zrcátek, abyste měli o všem skvělý a ničím nerušený přehled.

I přes délku 4 745 milimetrů, šířku 1 890 mm, výšku 1 680 mm a rozvor 2 870 mm je CX-60 čistě pětimístným SUV - sedmimístný model CX-80 má dorazit později. Překvapit by nás tedy neměl jen dostatek místa na předních i zadních sedadlech, ale také v zavazadelníku. Ten standardně pobere 570 litrů, při sklopených zadních sedadlech však jeho kapacita narůstá na 1 148 litrů, respektive až na 1 726 litrů, pokud tašky nenapěchujete jen pod kryt, ale až pod strop.

Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, zmínit tak můžeme už jen ceny. Ty v Německu startují na 47 390 Eur (cca 1 208 000 Kč), což není málo. Na druhou stranu je ovšem za tuto sumu k mání vrcholný plug-in hybrid s oněmi 327 koňmi. Mimo to nesmíme zapomínat, že CX-60 je větší než třeba taková Škoda Kodiaq. Navíc utáhne až 2,5 tuny a bezpečnostní výbavou je napěchovaná od podlahy až po střechu, která je nepřekvapivě prosklená.


Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 1 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 01Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 2 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 02Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 3 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 03Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 4 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 04Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 5 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 05Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 6 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 06Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 7 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 07Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 8 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 08Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 9 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 09Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 10 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 10Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 11 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 11Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 12 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 12Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 13 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 13Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 14 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 14Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 15 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 15Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 16 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 16Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 17 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 17Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 18 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 18Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 19 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 19Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 20 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 20Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 21 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 21Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 22 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 22Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 23 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 23Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 24 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 24Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 25 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 25Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 26 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 26Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 27 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 27Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 28 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 28Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 29 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 29Novinka Mazdy pro Evropu jde totálně proti proudu. Má větší motory s více válci, dokonce i objemný diesel - 30 - Mazda CX-60 2022 prvni sada 30
Vzhledově asi již nemá Mazda CX-60 čím překvapit, což je dáno i velkým množstvím SUV na trhu. Ovšem při pohledu pod kapotu Evropané nejspíše zalapají po dechu, nejméně objemným agregátem je totiž 2,5litrový čtyřválec. Mimo něj pak dorazí i benzinový třílitrový šestiválec a 3,3litrový šestiválcový turbodiesel. Foto: Mazda

Zdroj: Mazda

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.