Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Top Gear poprvé ukázal nové moderátory před kamerou, reakce jsou rozporuplné
18.3.2019 | Petr Prokopec
Pro slavnou motoristickou show je to v relativně krátké době další velká změna a nedá se říci, že by se dočkala vřelého přijetí. První záběry nové série alespoň vzbuzují naději.
Včerejším dnem definitivně skončila další éra Top Gearu. Ten se poprvé na obrazovkách BBC objevil 22. dubna 1977, přičemž původně třicetiminutové epizody uváděli Angela Rippon a Tom Coyne. Na jejich místě se postupně ukázala celá řada dalších lidí, mezi něž patřil i Jeremy Clarkson. Ten byl divákům představen na sklonku roku 1988, v lednu 1999 však pořad opustil. Již v té době se ukázalo, že je to právě on, kdo umí oslovit opravdu široké publikum - po jeho odchodu totiž sledovanost klesla z šesti milionů diváků na méně než polovinu a výroba dalších dílů Top Gearu byla zrušena.
V roce 2002 však Clarkson přesvědčil BBC a dal pořadu nový formát. Z Top Gearu následně udělal nejznámější motoristický pořad světa a dojnou krávu BBC. Pro tu však možná i překvapivě Jezza často představoval trn v oku, což nakonec bylo v roce 2015 vyřešeno neprodloužením smlouvy. Britská televizní stanice si však možná v danou chvíli neuvědomila, že Richard Hammond, James May a výkonný producent Andy Wilman těžko nechají Jeremyho odejít samotného. BBC z kolegiality opustili rovněž a následně zakotvili u Amazonu.
Top Gear se tak vrátil bez nich, nicméně třiadvacátá série byla spíše než čímkoliv jiným fiaskem. Fanoušci nedokázali přijmout nového hlavního moderátora Chrise Evanse. Velkou oblibu si ovšem získali Matt LeBlanc, Chris Harris a Rory Reid, pročež BBC odstartovala další sérii pouze s nimi. A Top Gear začal opět lézt nahoru, i když nikoliv až tak sledovaností, jakožto spíše reputací. Stejně tak se začala zlepšovat chemie mezi protagonisty, tak se Clarksonův „vyhazov“ zasloužil o to, že v uplynulých dvou letech byly vysílány hned dvě dobré show.
Nicméně jak jsme naznačili v úvodu, i tato éra je nyní u konce a výhledy do budoucna jsou opětovně zahaleny mlhou. Clarksonova The Grand Tour se po letošku dočká změny formátu, kdy studiové záběry zcela zmizí a Jezza, Richard i James budou podnikat již pouze epické výlety. Mnohem horší je však situace okolo Top Gearu, neboť včerejší epizoda byla pro Matta LeBlanca a Roryho Reida tou vůbec poslední. Matt pořad opustil dobrovolně kvůli častému vzdalování se od rodiny, druhý pro změnu dostal vyhazov.
Harris zůstal, nicméně nově mu budou parťáky bývalý hráč kriketu Andrew „Freddie“ Flintoff a moderátor a bavič Paddy McGuinness. Ti se společně s Chrisem představují ve vůbec první ukázce na 27. sérii, která má začít poměrně brzy, již letos v létě. Otázkou je, zda vůbec dostane šanci na úspěch. Oba nováčci působí poněkud nepřesvědčivě a reakce na jejich první vystoupení jsou rozporuplné - někteří je rovnou odepisují, jiní říkají, že dokud bude v pořadu Harris, půjde se na něj dívat. A další říkají, že nadšení se nedostavilo, dívat se ale na výsledek dá.
Možná větší problém je v tom, že hlavní protagonisty mimo Británii prakticky nikdo nezná. S Clarksonem a posléze s LeBlancem u kormidla šlo o show, která dokázala pobavit Brity, Američany i Čechy. Nově tu ale budeme mít obsazení, které něco řekne hlavně britským ostrovům. Tím je její vývoj naprosto odlišný od The Grand Tour, kde Jezza bez milosti ze třetí série vyškrtl segment s celebritami, a to právě proto, že bylo třeba hledat mezinárodní hvězdy, jež by oslovily širší veřejnost.
Dá se samozřejmě namítnout, že Top Gear, stejně jako konkurenční show, budou nyní uvádět v obou případech tři Britové. Jenže i Harrisovo renomé je vcelku omezené, na rozdíl od Jezzy a spol., kteří jsou mezinárodními hvězdami sami o sobě. Ve prospěch Top Gearu tak nyní hovoří maximálně jen zvědavost, což pro BBC znamená, že první díl musí udělat naprosto bombastickým. Protože druhou šanci již pořadu nikdo nedá, zvláště když by ji dával již počtvrté.
V první ukázce se McGuinness snaží přesvědčit Flintoffa i Harrise, že z ojetého pohřebáku lze snadno udělat působivé rodinné auto. A co více, že s takovým vozem lze zajet i lokální rallye. Trojice proto za pouhých 1 300 GBP (cca 39 000 Kč) koupí Daimler z roku 1995, jemuž následně dají vyšší výkon a modrou barvu. Nicméně ani přes tyto modifikace nakonec neuspěje. Podaří se to ale samotnému Top Gearu? To zjistíme již velmi brzy.






První pohled na nový Top Gear zatím mnoho nadějí nevzbuzuje. I proto, že nové moderátory mimo Velkou Británii nikdo nezná. A Chris Harris na oslovení davů nestačí
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před hodinouPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.03. 00:23 - Kavis
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB