Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Top Gear poprvé ukázal nové moderátory před kamerou, reakce jsou rozporuplné
18.3.2019 | Petr Prokopec
Pro slavnou motoristickou show je to v relativně krátké době další velká změna a nedá se říci, že by se dočkala vřelého přijetí. První záběry nové série alespoň vzbuzují naději.
Včerejším dnem definitivně skončila další éra Top Gearu. Ten se poprvé na obrazovkách BBC objevil 22. dubna 1977, přičemž původně třicetiminutové epizody uváděli Angela Rippon a Tom Coyne. Na jejich místě se postupně ukázala celá řada dalších lidí, mezi něž patřil i Jeremy Clarkson. Ten byl divákům představen na sklonku roku 1988, v lednu 1999 však pořad opustil. Již v té době se ukázalo, že je to právě on, kdo umí oslovit opravdu široké publikum - po jeho odchodu totiž sledovanost klesla z šesti milionů diváků na méně než polovinu a výroba dalších dílů Top Gearu byla zrušena.
V roce 2002 však Clarkson přesvědčil BBC a dal pořadu nový formát. Z Top Gearu následně udělal nejznámější motoristický pořad světa a dojnou krávu BBC. Pro tu však možná i překvapivě Jezza často představoval trn v oku, což nakonec bylo v roce 2015 vyřešeno neprodloužením smlouvy. Britská televizní stanice si však možná v danou chvíli neuvědomila, že Richard Hammond, James May a výkonný producent Andy Wilman těžko nechají Jeremyho odejít samotného. BBC z kolegiality opustili rovněž a následně zakotvili u Amazonu.
Top Gear se tak vrátil bez nich, nicméně třiadvacátá série byla spíše než čímkoliv jiným fiaskem. Fanoušci nedokázali přijmout nového hlavního moderátora Chrise Evanse. Velkou oblibu si ovšem získali Matt LeBlanc, Chris Harris a Rory Reid, pročež BBC odstartovala další sérii pouze s nimi. A Top Gear začal opět lézt nahoru, i když nikoliv až tak sledovaností, jakožto spíše reputací. Stejně tak se začala zlepšovat chemie mezi protagonisty, tak se Clarksonův „vyhazov“ zasloužil o to, že v uplynulých dvou letech byly vysílány hned dvě dobré show.
Nicméně jak jsme naznačili v úvodu, i tato éra je nyní u konce a výhledy do budoucna jsou opětovně zahaleny mlhou. Clarksonova The Grand Tour se po letošku dočká změny formátu, kdy studiové záběry zcela zmizí a Jezza, Richard i James budou podnikat již pouze epické výlety. Mnohem horší je však situace okolo Top Gearu, neboť včerejší epizoda byla pro Matta LeBlanca a Roryho Reida tou vůbec poslední. Matt pořad opustil dobrovolně kvůli častému vzdalování se od rodiny, druhý pro změnu dostal vyhazov.
Harris zůstal, nicméně nově mu budou parťáky bývalý hráč kriketu Andrew „Freddie“ Flintoff a moderátor a bavič Paddy McGuinness. Ti se společně s Chrisem představují ve vůbec první ukázce na 27. sérii, která má začít poměrně brzy, již letos v létě. Otázkou je, zda vůbec dostane šanci na úspěch. Oba nováčci působí poněkud nepřesvědčivě a reakce na jejich první vystoupení jsou rozporuplné - někteří je rovnou odepisují, jiní říkají, že dokud bude v pořadu Harris, půjde se na něj dívat. A další říkají, že nadšení se nedostavilo, dívat se ale na výsledek dá.
Možná větší problém je v tom, že hlavní protagonisty mimo Británii prakticky nikdo nezná. S Clarksonem a posléze s LeBlancem u kormidla šlo o show, která dokázala pobavit Brity, Američany i Čechy. Nově tu ale budeme mít obsazení, které něco řekne hlavně britským ostrovům. Tím je její vývoj naprosto odlišný od The Grand Tour, kde Jezza bez milosti ze třetí série vyškrtl segment s celebritami, a to právě proto, že bylo třeba hledat mezinárodní hvězdy, jež by oslovily širší veřejnost.
Dá se samozřejmě namítnout, že Top Gear, stejně jako konkurenční show, budou nyní uvádět v obou případech tři Britové. Jenže i Harrisovo renomé je vcelku omezené, na rozdíl od Jezzy a spol., kteří jsou mezinárodními hvězdami sami o sobě. Ve prospěch Top Gearu tak nyní hovoří maximálně jen zvědavost, což pro BBC znamená, že první díl musí udělat naprosto bombastickým. Protože druhou šanci již pořadu nikdo nedá, zvláště když by ji dával již počtvrté.
V první ukázce se McGuinness snaží přesvědčit Flintoffa i Harrise, že z ojetého pohřebáku lze snadno udělat působivé rodinné auto. A co více, že s takovým vozem lze zajet i lokální rallye. Trojice proto za pouhých 1 300 GBP (cca 39 000 Kč) koupí Daimler z roku 1995, jemuž následně dají vyšší výkon a modrou barvu. Nicméně ani přes tyto modifikace nakonec neuspěje. Podaří se to ale samotnému Top Gearu? To zjistíme již velmi brzy.
První pohled na nový Top Gear zatím mnoho nadějí nevzbuzuje. I proto, že nové moderátory mimo Velkou Británii nikdo nezná. A Chris Harris na oslovení davů nestačí
Bleskovky
- Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang 2. den průběžně: Na čele «Morbido» 08:49
- Také Martin a "Diggia" jsou mimo hru včera 14:52
- Honda GL1800 Gold Wing Tour 2025: 50th Anniversary včera 12:34
- Sepang: Na čele po 1. dnu Quartararo před #93 včera 11:27
- Sepang Test - 1. den průběžně včera 11:07
Nejnovější články
- VW už ztratil soudnost, svou spásu vidí v autě postaveném kolem 6 let starého odpískaného designu a 8 let staré techniky
před 2 hodinami - Záběry ukazují, že Jaguar po pár letech skutečně vykupuje zpět a posílá do šrotu tisíce kusů svého elektrického propadáku
před 4 hodinami - K mání je poklad staromilců, nejeté poslední velké luxusní Audi s motorem V6 bez turba, manuálem a výbavou jako z katalogu Škody
před 5 hodinami - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
včera - Němci ukázali novinky pro armádu. Parametry obřího tahače tanků berou dech, utáhne až 250 tun s pomocí motorů 12,8 a 15,6
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva