Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novému VW Transporter vyrazila na pomoc ta nejpovolanější z povolaných osob, ani ona ale nesvede vše
18.9.2024 | Petr Prokopec
Béda Trávníček? Ale kdepak, třebaže ten by možná na Čechy platil lépe. Volkswagen povolal do zbraně bývalého špičkového plavce a skokana do vody, který se ale proslavil až sérií filmů Transporter. O prodej dieselů se Jason Statham ani nebude muset snažit, ty ostatní asi nezachrání ani on.
V roce 2002 zamířil na plátna kin první díl pozdější trilogie Kurýr, která v originále nesla označení Transporter. Hlavního hrdinu si pokaždé zahrál Jason Statham, pro kterého šlo o mezník plynoucí k následné celosvětové slávě. Není divu, neboť jeho výkon byl jednou z mála věcí, které kritici chválili. Diváci ale byli mnohem spokojenější, pročež v případě jedničky nechali v pokladnách kin dvojnásobek rozpočtu, u dvojky trojnásobek a u čtyřky dokonce čtyřnásobek.
Původní film se v roce 2015 dočkal remaku, který sice taktéž zaplatil tvůrcům jejich nové vily a supersporty, ovšem kiny spíše prošuměl. Pro publikum totiž byl a nadále je jediným kurýrem právě Statham. Přičemž užitková divize Volkswagenu si toho je evidentně vědoma. Na autosalon IAA Transportation, který se až do 22. září koná v německém Hanoveru, tak nepřivezla pouze Transporter sedmé generace, ale také hollywoodskou hvězdu.
Statham se zároveň objevil na níže přiloženém videu i několika fotkách. Němcům lze přitom k jejich úlovku gratulovat, neboť tentokrát se trefili přesně do středu marketingového terče. Herec totiž není spojován s žádnými skandály, lidé si s ním navíc spíše chtějí potřást rukou, než aby jeho filmům dali palec dolů. S koncernem navíc již dříve spolupracoval, v roce 2009 totiž natočil reklamu pro Audi. A mimo to má vlastní rozsáhlou sbírku aut.
Vše zmíněné v podstatě dává zapomenout na to, že nový Transporter stejně jako spřízněná verze Caravelle ve skutečnosti nejsou až tak úplně produktem VW. Místo toho jde o plody spolupráce s Fordem, jehož Transit a Tourneo Custom posloužily jako základ. Jenže zatímco třeba modrý ovál svým pojetím přídě spíše odrazuje, T7 naopak láká. Němci navíc nabídku rozšířili o verzi PanAmericana, která se snaží tvářit jako drsný off-road.
Aby tomu tak bylo nejen po stránce vizuální, je třeba dané provedení objednat se silnějšími verzemi dvoulitrového turbodieselu. Ten produkuje 110, 150 a 170 koní, přičemž stoprocentně bude nejžádanější volbou. Kromě toho ovšem VW hodlá nabídnout také 2,5litrový benzinový plug-in hybrid, stejně jako tři elektrické varianty. V jejich případě má být zpočátku k dispozici jen pohon zadních kol, čtyřkolky jsou očekávané do budoucna.
Když si nicméně uvědomíme, že Transporter si nikdo nekupuje kvůli ideologii, nýbrž s ohledem na praktické využití, nedá se zrovna předpokládat, že nejdražší provedení v nabídce osloví davy, a to ani přes Stathamovu pomoc. Už jen proto, že baterie mají mít kapacitu 64 kWh, což je ekvivalent 16,4litrové nádrže na naftu. Něco takového je ale pro fyzicky velký vůz, který pobere až 1,33 tuny a jeho tažná kapacita činí 2,8 tuny, těžce nedostačující.
Lze tak už jen dodat, že Transporter měří v závislosti na volbě standardní či prodloužené verze 5 050 či 5 450 milimetrů na délku a 3 100 či 3 500 mm v případě rozvoru. Ceny v Německu startují na 36 780 Eurech (cca 924 tisíc korun) za základní diesel, připočíst je ovšem třeba ještě daň z přidané hodnoty. Provedení Caravelle orientované spíše na převoz cestujících než osob by pak mělo zamířit do prodeje s menším zpožděním.
Kdo jiný by mohl propagovat nový Transporter než nejznámější filmový Transporter alias Kurýr - Jason Statham. Foto: Volkswagen
Automobilka se zároveň nově pochlubila snímky osobní verze Caravelle, zatímco nákladní varianta dorazila ve verzi PanAmericana, jenž se snaží tvářit jako drsný off-road. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejčtenější články
- Lada Niva dostane po dekádách znovu nový motor, její už tak vysoké prodeje to nejspíš dál nakopne
15.12.2024 - Němci chtějí, aby auta starší 10 let jezdila na STK každý rok, argumentují účelově podle očekávání
15.12.2024 - Elektrický propadák Audi a noční můra hrstky jeho majitelů potichu skončil. Chybět bude asi jen těm, kteří ho vyráběli
16.12.2024 - Nový elektrický Charger měl dealerům přinést žně kvůli enormnímu zájmu, reálně ho od prvního dne prodávají pod cenou
16.12.2024 - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 00:39 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 22:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.14. 11:00 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda