Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit
4.10.2021 | Petr Prokopec
Automobilky dnes nestačí dodávat kde co, zrovna Hyundai ale není z těch, které by měly vážné potíže s nedostatkem dílů. Model Palisade je pak navzdory svému charakteru takový hit, že ani 7 tisíc aut vyráběných měsíčně jen pro USA nestačí.
Pokud na našem trhu zatoužíte po velkém Hyundai, musíte si vystačit s 4,8metrovým Santa Fe s cenou od 949 990 Kč s pohonem předních kol resp. od 1 milionu Kč s pohonem 4x4. Na jiných trzích je situace odlišná, neboť Korejci jinde nabízí také své vrcholné SUV Palisade. To evropskou vlajkovou loď překonává o dvacet centimetrů, může tak nabídnout tři řady sedadel. Zákazníci si pak mohou vybrat, zda v té druhé a třetí chtějí dvě nezávislá křesla, nebo třímístnou lavici. Palisade tak dokáže v extrému pobrat až osm pasažérů, což je opravdu neobvyklé.
Prodává se už tři roky, takže nejde o novinku, navzdory tomu jde ale o stále větší hit. Jen v USA se prodává okolo 7 tisíc Palisade měsíčně, což rozhodně není málo, dealeři ale přesto mají problém veškerou poptávku uspokojit. Není to čipy, těch mají Korejci stále dost, továrna v korejském Ulsanu ale více než 6 až 7 tisíc vozů určených pro USA nevyrábí. Američané by ale prý koupili až 9 tisíc aut měsíčně a Korejci nyní řeší, jak poptávku uspokojit - pravděpodobně půjdou cestou rozšíření výroby v továrně v Jeonju, která má primárně na starosti užitkové vozy a zůstává nevytížena.
Palisade se ovšem neprodává jen v Americe. Jednak je k mání v domácí Koreji, kde se prodává okolo dalších 50 tisíc aut za rok. A pak se dá koupit také v Evropě. Alespoň prozatím není k dispozici v zemích EU, lze jej ovšem pořídit v Rusku s 2,2litrovým turbodieselem a 3,5litrovým šestiválcovým benzinem. První zmíněný je naladěný na 200 koní, tři-pětka pak produkuje 249 koní. Zajímavé je, že atmosférický benzinový agregát byl naladěn přímo pro Rusko a jeho specifické benziny, neboť mimo něj produkuje koní 277. Daný krok má ale spojitost i se zdaněním, neboť v Rusku se část poplatků vypočítává podle výkonu.
Palisade se velmi slušně prodává i tam, třebaže k dispozici je teprve od ledna. Nejprve šlo o desítky aut měsíčně, v poslední době ale Hyundai předává zákazníkům mezi 200 a 300 těmito vozy každý měsíc. To není málo, uvážíme-li, že menší a obyčejnější Santa Fe s mnohem delší historií si nachází obvykle okolo 900 kupců za stejné období. I v Rusku tak můžeme hovořit o slušném prodejním hitu, při jeho cenách se ale nakonec není čemu divit.
Na tak velké a vybavené auto opravdu nejsou vysoké. Palisade startuje na 3 549 000 RUB (cca 1 064 000 Kč), za což zákazníci dostávají slabší dieselový motor, šestiválcový benzin ale stojí jen o 50 tisíc rublů (cca 15 tisíc Kč) víc. K oběma se pak váže úroveň výbavy Lifestyle zahrnující třeba kožené čalounění nebo multimédia s 8palcovým displejem. V obou případech je možné počítat s osmistupňovou automatickou převodovkou, standardem je pak v Rusku i pohon všech kol HTRAC.
Vrcholem je úroveň Cosmos přičemž právě na tomto stupni mohou zákazníci volit také osmimístné provedení, jehož středová křesla dostala do vínku nezávislé nastavení a vyhřívání i chlazení. V tomto případě je třeba sáhnout po 4 149 000 rublech (asi 1,24 milionu Kč). Počítat pak lze s kůží Nappa či dokonce prémiovou sadou zavazadel. Ty lze naskládat nad zadní nápravu, kde Palisade i při plném obsazení sedadel dokáže pobrat až 595 litrů. Jakmile nicméně sedadla sklopíte, je možné počítat dokonce s 2 464 litry.
Uvážíme-li, že vrcholné Santa Fe u nás stojí 1 579 990 Kč a pořád dostanete jen motor 1,6 turbo s elektrickou asistencí, je výše zmíněné velmi zajímavou nabídkou. Troufne si Hyundai nabídnout Palisade také u nás? Uvidíme, jeho šance na úspěch bychom při alespoň trochu podobných cenách označili za nenulové.
Hyundai Palisade se velmi úspěšně prodává v USA a od přelomu loňského a letošního roku také v Evropě. V Rusku je to slušný prodejní hit, při cenách začínajících v okolo 1 milionu korun podle aktuálního kursu vlastně není divu. Foto: Hyundai
Zdroje: Newsis, Hyundai, Avtostat
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 8 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 11 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis