Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo XC90 ukázalo přední světlomety, připomínají Thorovo kladivo
12.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě komiksového omámení chce zářit i výkonem až 400 koní. 3. řada sedadel pojme až 170cm pasažéry.
Ačkoliv již máme srpen, tedy měsíc, na který byla ohlášena premiéra nového Volva XC90, švédská automobilka si s jeho odhalením dává načas. Aktuálně totiž do světa vypustila pouze několik snímků technického rázu a jediné foto exteriéru. Na něm jsou patrná přední světla stylizovaná do tvaru písmene „T“, jenž ve Skandinávii nazvaly Thorovým kladivem, neboť připomínají právě Mjölnir, známou to zbraň vikingského boha hromu. Zdá se tedy, že komiksová obsese, která v současnosti dominuje Hollywoodu, začíná ovlivňovat také automobilový průmysl.
Stran této informace však již Volvo mnoho novinek do placu nedalo. Tisková zpráva se totiž rozepisuje hlavně o benefitech spojených s novou modulární platformou SPA. Tu jsme si představili již dříve, pár nových dat ovšem k dispozici máme. Zmínit můžeme třeba tolik, že automobilka jejím vývojem strávila poslední čtyři roky, pročež není překvapivé, že 90 procent všech komponentů druhé generace Volva XC90 je zcela nových a unikátních.
Danou platformu samozřejmě dostanou také další novinky švédské automobilky, v jejich případě však již daná porce novinek tak vysoká nebude. Dá se totiž předpokládat, že řada dílů bude převzata právě z modelu XC90. To ostatně jen dokazuje sdělení, že všechny novinky mající ve svém názvu číslovku 60 a více budou moci být kvůli sdílené architektuře vyráběny na stejné lince. Originalita tím sice dostává na frak, výrobní náklady ovšem poletí drasticky dolů.
Další výhodou platformy SPA je pak inovativní elektrický okruh, který je navržen tak, aby mohly co nejlépe spolupracovat mikroprocesory, sensory a kamery. Ty tak mnohem rychleji vyhodnocují danou situaci a přispívají k vyšší bezpečnosti nejen posádky, ale také ostatních účastníků silničního provozu. Volvo tak dělá další krok na své cestě, jejímž cílem je snížení počtu fatálních nehod spojených se švédskými vozy na absolutní nulu.
Kromě nižších výrobních nákladů a vyšší bezpečnosti pak modulární komponenty mají přispět také k výraznému odlehčení, což se projeví jak na ovladatelnosti, tak na spotřebě. V tomto směru sice nemáme k dispozici žádné konkrétní údaje, u hybridní verze Twin Engine bychom se ovšem měli dočkat emisí CO2 okolo 60 g/km. Když dodáme, že vůz kombinující benzinový dvoulitr s elektromotorem nabídne 400 koní, je zřejmé, že s realitou nebude mít tato hodnota mnoho společného.
Že ekvivalent 2,6litrové spotřeby je věcí naprosto nereálnou a spoléhá hlavně na evropský normovaný cyklus, ale už nechme být. Místo toho zamiřme do kabiny, která nabídne tři řady sedadel. I ty poslední přitom mají poskytnout dostatek pohodlí, a to i pasažérům měřícím až 170 centimetrů. Nápomocna je přitom druhá řada sedadel, kterou lze posunout dopředu, čím vzniká více místa pro kolena.
Tím nám ovšem tisková zpráva skandinávské značky končí, další bychom s ohledem na dnešní datum mohli očekávat někdy v příštím týdnu. O plné odhalení ale nejspíše ještě nepůjde, pročež bude zajímavé sledovat, zda se první snímek produkčního Volva XC90 druhé generace dostane ven s pomocí automobilky nebo bez ní.
Nová sada fotek druhou generaci Volva XC90 příliš neodhalila, spíše než na exteriér se totiž zaměřuje na techniku pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva