Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo XC90 T8 Twin Engine detailně: výkony reálné jsou, spotřeba ne
8.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(videa) SUV s 400 k stovku za 5,9 s jistě pokoří, vážně si ale Volvo myslí, že mu uvěříme spotřebu 2,5 litru?
Rozdílům mezi reálnou a papírovou spotřebou se na stránkách Autoforum.cz věnujeme poměrně často, přičemž pokaždé zmiňujeme naši averzi vůči normovanému měření dle směrnic Evropské unie. Na jejich základě se zejména hybridní automobily pyšní žíznivostí, která je pomalu nulová a ve skutečném světě zcela nedosažitelná. Dosaženo je toho naprostou ignorací elektřiny coby vstupní energie srovnatelné s fosilním palivem, testovaný vůz navíc nenajede ani sto kilometrů, pročež nedojde k vyčerpání celé nádrže - dojezd či průměrná spotřeba jsou tak pouze odhadovány.
Tato metodika je pochopitelně pomýlená, automobilkám ale nahrává do karet při jejich honbě za splněním stejně pomýlených spotřebových limitů. Právě kvůli tomu tak často referujeme o hodnotách, které se skutečným světem nemají pranic společného. Výjimku neučiníme ani dnes, kdy si na paškál vezmeme nové Volvo XC90 ve verzi T8, tedy model značky, která má se spotřebovou přetvářkou bohaté zkušenosti. Její motor T8 svému pohonu užívá dvoulitrový čtyřválec Drive-E, který díky implementaci turbodmychadla a kompresoru produkuje 318 koní a 400 Nm točivého momentu.
S konvenční pohonnou jednotkou pak spolupracuje elektromotor fungující i jako startér a generátor uložený mezi osmistupňovou automatickou převodovkou a spalovacím motorem, jež může v případě potřeby nabídnout až 150 extra Newtonmetrů. Dále tu pak máme elektromotor u zadní nápravy, který soustavě dodává 80 koní a 240 Nm. Volvo XC90 tak může počítat s celkovým výkonem 400 koní a 640 Nm, což je opravdu působivá porce, díky které snadno uvěříme akceleraci z klidu na stovku za 5,9 sekundy.
Problematičtější je to se spotřebou, která má podle evropského normovaného cyklu činit pouhých 2,5 l/100 km. V případě severoamerického trhu však již tato hodnota narůstá na 4 litry na 100 kilometrů, což je již o trochu reálnější odhad, zdaleka však ne skutečný. A to i za předpokladu, že vůz dostal do vínku baterie o blíže nespecifikované kapacitě, které slibují dojezd na elektřinu okolo 40 km.
Při pohledu na tento malý elektrodojezd je zřejmé, že veškerou další porci kilometrů již vůz musí zvládnout při spalování benzinu. Objem palivové nádrže přitom činí 50 litrů, což ve srovnání s konvenčními verzemi představuje ponížení o jednadvacet litrů. Ryze benzinová verze T6 naladěná na stejný výkon přitom jezdí za 7,7 l/100 km, díky čemuž je zřejmé, že dosažení udávaného průměru vskutku není reálné.
Tím bychom ovšem již danou záležitost mohli opustit, dále se budeme věnovat pěti řidičským režimům, které XC90 nabízí. Prvním z nich je hybridní mód, který počítá se zapojením všech agregátů. Dále tu máme jízdu čistě na elektřinu či režim Power, kdy dochází k nejlepší akceleraci, neboť elektromotor pošle na kola veškerou „šťávu“ v nízkých otáčkách. V těch vyšších se pak již začíná více projevovat benzinový agregát.
Čtvrtým módem je AWD neboli systém pohonu všech kol. Ten má přijít k využití hlavně v terénu, kdy si řidič daný režim může zvolit manuálně. Poslední na řadě je pak Save neboli mód, který umožňuje uchování elektrické energie na pozdější dobu. Pokud jsou ovšem baterie vybité, pak řidič při tomto režimu může zařídit jejich dobíjení.
Volvo bohužel již nezmiňuje čas, který je třeba k doplnění baterií přímo ze zásuvky. Víme ovšem, že lze i dálkově skrze mobilní aplikaci celý hybridní systém vychladit či předehřát dle aktuálního počasí na tu úroveň, aby byl vůz okamžitě připraven k jízdě ve kterémkoliv jízdním režimu. Proto je možné aplikovat tuto funkci i při připojení k zásuvce.
Tím dnešní report můžeme uzavřít, dodat lze snad již jen cenu. Ta startuje na částce 2 089 000 Kč, za kterou dostáváte vyšší výbavu Momentum. Zvolit ovšem můžete i vrcholné luxusní provedení Inscription za 2 190 500 Kč nebo sportovní variantu R-Design za 2 197 200 Kč.



















Volvo XC90 T8 Twin Engine sice nabízí působivý výkon 400 koní, za 2,5 litru na sto kilometrů ale dozajista jezdit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejčtenější články
Nové Audi A6 je venku a budí hromadu rozpaků: Jménem, vzhledem, technikou i znovu pochybným interiérem
5.3.2025Nové Škodě Enyaq v úplném základu chybí baterka, lak, světa i izolace proti hluku. Přesto není levná
5.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025Číňané oznámili, že svá Porsche a Ferrari za cenu škodovek nabídnou po celém světě. Teprve teď se Evropa musí bát
5.3.2025Nadšenec si vlastníma rukama staví skrytou podzemní garáž pod svým domem, naráží na pozoruhodné problémy
5.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva