Nové Volvo XC90 odhalilo čtyřválcovou techniku, verze T8 nabídne až 400 koní

Druhá generace XC90 má být nejúspornějším SUV světa. Hybridní „bi-agregát” o výkonu 400 koní ale vozu má zaručit i patřičnou jízdní dynamiku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Volvo XC90 odhalilo čtyřválcovou techniku, verze T8 nabídne až 400 koní

8.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Volvo XC90 odhalilo čtyřválcovou techniku, verze T8 nabídne až 400 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace XC90 má být nejúspornějším SUV světa. Hybridní „bi-agregát” o výkonu 400 koní ale vozu má zaručit i patřičnou jízdní dynamiku.

Druhá generace Volva XC90 nám již pomalu klepe na dveře. Nemůžeme se tak divit marketingovému oddělení švédské automobilky, že do éteru pouští stále nové a nové informace. Ty aktuální se týkají pohonných jednotek, s nimiž bude SUV k mání. Asi již není třeba zmiňovat, že nic většího než dvoulitrový čtyřválec pod kapotou sedmimístného kolosu nedorazí, přičemž v rámci dieselů půjde o verze D5 (225 koní, 470 Nm, 6 l/100 km) a D4 (190 koní, 400 Nm, 5 l/100 km).

Benzinové pohonné jednotky pak zastoupí agregáty T6 (320 koní, 400 Nm) a T5 (254 koní, 350 Nm), které mohou počítat s nově odhaleným hybridním ústrojím. To bude rovněž tvořit přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, které svůj výkon pošle pouze na kola přední. Ta zadní pak dostane na starosti elektromotor produkující 80 koní. Celkový výkon soustavy by pak měla vyšplhat až na 400 koní a 640 Nm točivého momentu, což jsou s ohledem na použitou spalovací techniku působivé hodnoty.

S touto kombinací motorů (Volvo řešení nazývá slovy „twin engine”) by XC90 T8 mělo emitovat pouze 60 gramů CO2 na kilometr, tedy ekvivalent spotřeby 2,5 litru benzinu na 100 km. To podle Švédů mělo s přehledem stačí na titul nejúspornějšího SUV světa, souběžně s tím bychom se měli dočkat bleskurychlé akcelerace, konkrétní hodnotu však automobilka nezmiňuje. V případě dynamiky snad lze i Švédům věřit, v případě spotřeby ani trochu - amperovská matematika si s realitou netyká, což potvrdily i testy ADAC. V nich patří hybridy Volva (a nejen hybridy) mezi vůbec největší lháře - svou papírovou spotřebou předstírají něco, co ve skutečnosti nesvedou.

Leccos o tom svědčí i fakt, že Volvo XC90 slibuje 40kilometrový dojezd čistě na elektřinu (pro Švédy z hlediska spotřeby vzduch), přičemž automobilka dodává, že zavazadelník není přidanou technikou zahrnující kromě elektromotoru také baterie nijak ovlivněn. A to z toho důvodu, že platforma SPA (Scalable Product Architecture) byla již do počátku vyvíjena tak, aby pojmula hybridní pohonné ústrojí. Další podrobnosti se jistě dozvíme brzy...


Nové Volvo XC90 odhalilo čtyřválcovou techniku, verze T8 nabídne až 400 koní - 1 - Volvo T8 motor 01Nové Volvo XC90 odhalilo čtyřválcovou techniku, verze T8 nabídne až 400 koní - 2 - Volvo T8 motor 02Nové Volvo XC90 odhalilo čtyřválcovou techniku, verze T8 nabídne až 400 koní - 3 - Volvo T8 motor 03Nové Volvo XC90 odhalilo čtyřválcovou techniku, verze T8 nabídne až 400 koní - 4 - Volvo T8 motor 04Nové Volvo XC90 odhalilo čtyřválcovou techniku, verze T8 nabídne až 400 koní - 5 - Volvo T8 motor 05Nové Volvo XC90 odhalilo čtyřválcovou techniku, verze T8 nabídne až 400 koní - 6 - Volvo T8 motor 06
Nové Volvo XC90 T8 bude k mání s hybridní technikou, jež slibuje 400 koní a nereálnou spotřebu pohybující se okolo 2,5 l/100 km

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.