Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo XC90 2015 naživo a na videích, je první z devíti novinek značky
27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Švédové chtějí během 5 let kompletně omladit své portfolio, cílem je prodávat 800 000 aut ročně.
Doplněno 16:00 České zastoupení značky Volvo představilo první ceny, za které bude nová generace XC90 k mání. Nejlevnější bude provedení D4, kde výkon 190 koní zamíří pouze na přední kola a za které zaplatíte 1 329 000 Kč. Na tento model je ale třeba vyčkat do září příštího roku, od toho letošního (konkrétně od 3.9. 16:00) však můžete objednávat verzi First Edition. Ta bude k dispozici s motorem D5 naladěném na 225 koní a 470 Nm, přičemž v kombinaci s plnou výbavou vyjde na 2 470 000 Kč.
Druhou generaci švédského SUV jsme si včera představili opravdu důkladně. Nějaký materiál nám ovšem zůstal i pro dnešek, přičemž hned v úvodu můžeme zmínit úrovně výbavy, které budou od ledna příštího roku k mání. Startovat se bude na stupni Momentum, který by již v základu měl nabízet satelitní navigaci, bezklíčový vstup a startování, elektricky ovládanou záď či sedm sedadel. Další v řadě se pak stane R-Design, který navýší sportovní vzhled, zatímco vrcholná úroveň Inscription bude stavět hlavně na luxusu.
Skandinávská automobilka se přitom novým modelem XC90 bude snažit odlákat klientelu hlavně BMW X5 a Audi Q7, přičemž jako jedno z hlavních pozitiv zmiňuje motory Drive-E. V tomto směru je ale samozřejmě otázkou, jak budou na maximálně čtyřválcové portfolio reagovat třeba ve Spojených státech, kde stále platí rčení, že „objem ničím nenahradíte“. Švédové ovšem již dříve naznačovali, že vše mají řádně propočítané.
To ostatně neplatí pouze o motorovém prostoru, ale také o budoucích novinkách, kterým nové Volvo XC90 předchází. Během pěti let by totiž značka chtěla kompletně omladit své portfolio, přičemž dalším nově příchozím modelem bude sedan S90. Ten v nabídce zaskočí za S80, přičemž na mušku si chce vzít Audi A6, BMW řady 5 či Jaguar XF. Původně jsme měli tento model spatřit jako první, nakonec však Volvo dalo přednost mohutnému SUV.
Další novinkou v řadě bude kombík V90, poté se ovšem již pozornost švédské automobilky stočí k „šedesátkové“ řadě. Očekávat přitom můžeme opět verze S60, V60 a XC60. Konec dekády je pak vyhrazen modernizaci Volva V40, to však bude doprovázeno celou řadou dalších karosářských variant. Již nyní se přitom ví, že dorazit by mělo malé SUV XC40 i sedan S40.
Zatímco přitom „šedesátková“ a „devadesátková“ řada budou stát na platformě SPA a pod kapotou nabídnou zmiňované čtyřválce, Volvo V40 a jeho deriváty vsadí na nově vyvíjenou platformu CMA. Jejich pohon přitom dostanou na starosti chystané tříválce, ty ale zřejmě budeme moci okusit ještě u stávající generace. Produktový šéf značky Lex Kerssemakers je totiž chce mít na silnici stůj co stůj.
Těmito devíti modely ovšem bude základní nabídka značky uzavřena, přičemž v nejbližší době žádná další expanze není v plánu. Zapomenout tedy můžeme na produkční verzi koncepčního Coupé, které se ukázalo loni ve Frankfurtu. Kerssemakers totiž dodává, že prozatím se Volvo musí soustředit na samotný korpus dortu, než na něj začne přidávat šlehačku.
Problémem by přitom neměla být v porovnání s konkurencí relativně okleštěná nabídka. „Devět modelů aktuálně postačí. Pokud se totiž zadíváte na prodeje našich rivalů, pak 60 až 80 procent veškerých registrací tvoří základní modely. A právě to je směr, jakým se chceme vydat, abychom dosáhli našeho cíle, kterým je prodej 800 000 exemplářů ročně.“
Uvidíme tedy časem, jak se Volvu jeho záměry vydaří. S ohledem na pád, jaký značka v posledních letech zažila, se ovšem nikam jinam než vzhůru ani nemůže vydat. Zda ale dosáhne tak enormních prodejů, to je již sporné.






























































Nové Volvo XC90 je první z devíti novinek značky, které ji mají dopomoci k prodejům 800 000 vozů ročně
Zdroje: Auto Express, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 18:41 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.22. 18:18 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.22. 17:33 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321