Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo XC90 2015 naživo a na videích, je první z devíti novinek značky
27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Švédové chtějí během 5 let kompletně omladit své portfolio, cílem je prodávat 800 000 aut ročně.
Doplněno 16:00 České zastoupení značky Volvo představilo první ceny, za které bude nová generace XC90 k mání. Nejlevnější bude provedení D4, kde výkon 190 koní zamíří pouze na přední kola a za které zaplatíte 1 329 000 Kč. Na tento model je ale třeba vyčkat do září příštího roku, od toho letošního (konkrétně od 3.9. 16:00) však můžete objednávat verzi First Edition. Ta bude k dispozici s motorem D5 naladěném na 225 koní a 470 Nm, přičemž v kombinaci s plnou výbavou vyjde na 2 470 000 Kč.
Druhou generaci švédského SUV jsme si včera představili opravdu důkladně. Nějaký materiál nám ovšem zůstal i pro dnešek, přičemž hned v úvodu můžeme zmínit úrovně výbavy, které budou od ledna příštího roku k mání. Startovat se bude na stupni Momentum, který by již v základu měl nabízet satelitní navigaci, bezklíčový vstup a startování, elektricky ovládanou záď či sedm sedadel. Další v řadě se pak stane R-Design, který navýší sportovní vzhled, zatímco vrcholná úroveň Inscription bude stavět hlavně na luxusu.
Skandinávská automobilka se přitom novým modelem XC90 bude snažit odlákat klientelu hlavně BMW X5 a Audi Q7, přičemž jako jedno z hlavních pozitiv zmiňuje motory Drive-E. V tomto směru je ale samozřejmě otázkou, jak budou na maximálně čtyřválcové portfolio reagovat třeba ve Spojených státech, kde stále platí rčení, že „objem ničím nenahradíte“. Švédové ovšem již dříve naznačovali, že vše mají řádně propočítané.
To ostatně neplatí pouze o motorovém prostoru, ale také o budoucích novinkách, kterým nové Volvo XC90 předchází. Během pěti let by totiž značka chtěla kompletně omladit své portfolio, přičemž dalším nově příchozím modelem bude sedan S90. Ten v nabídce zaskočí za S80, přičemž na mušku si chce vzít Audi A6, BMW řady 5 či Jaguar XF. Původně jsme měli tento model spatřit jako první, nakonec však Volvo dalo přednost mohutnému SUV.
Další novinkou v řadě bude kombík V90, poté se ovšem již pozornost švédské automobilky stočí k „šedesátkové“ řadě. Očekávat přitom můžeme opět verze S60, V60 a XC60. Konec dekády je pak vyhrazen modernizaci Volva V40, to však bude doprovázeno celou řadou dalších karosářských variant. Již nyní se přitom ví, že dorazit by mělo malé SUV XC40 i sedan S40.
Zatímco přitom „šedesátková“ a „devadesátková“ řada budou stát na platformě SPA a pod kapotou nabídnou zmiňované čtyřválce, Volvo V40 a jeho deriváty vsadí na nově vyvíjenou platformu CMA. Jejich pohon přitom dostanou na starosti chystané tříválce, ty ale zřejmě budeme moci okusit ještě u stávající generace. Produktový šéf značky Lex Kerssemakers je totiž chce mít na silnici stůj co stůj.
Těmito devíti modely ovšem bude základní nabídka značky uzavřena, přičemž v nejbližší době žádná další expanze není v plánu. Zapomenout tedy můžeme na produkční verzi koncepčního Coupé, které se ukázalo loni ve Frankfurtu. Kerssemakers totiž dodává, že prozatím se Volvo musí soustředit na samotný korpus dortu, než na něj začne přidávat šlehačku.
Problémem by přitom neměla být v porovnání s konkurencí relativně okleštěná nabídka. „Devět modelů aktuálně postačí. Pokud se totiž zadíváte na prodeje našich rivalů, pak 60 až 80 procent veškerých registrací tvoří základní modely. A právě to je směr, jakým se chceme vydat, abychom dosáhli našeho cíle, kterým je prodej 800 000 exemplářů ročně.“
Uvidíme tedy časem, jak se Volvu jeho záměry vydaří. S ohledem na pád, jaký značka v posledních letech zažila, se ovšem nikam jinam než vzhůru ani nemůže vydat. Zda ale dosáhne tak enormních prodejů, to je již sporné.
Nové Volvo XC90 je první z devíti novinek značky, které ji mají dopomoci k prodejům 800 000 vozů ročně
Zdroje: Auto Express, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie