Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo V40 dorazí v roce 2016, malé SUV XC40 o dva roky později
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédské novinky již stanou na chystané modulární platformě CMA, kterou Volvo vyvíjí společně s čínským Geely. Čelit přitom musí značným výdajům.
Švédská automobilka sice na pařížském autosalonu představila druhou generaci Volva XC90, ta je však pouze počátkem nové éry. V příštích letech bychom se totiž měli dočkat výrazného omlazení celého portfolia, které tak jednou provždy učiní tečku za někdejší nadvládou Fordu. Stát totiž bude na nových platformách, přičemž o pohon se budou starat už jen čtyřválce (a později také tříválce) z rodiny Drive-E.
Zatímco dosud jsme hovořili hlavně o té části nabídky, jež bude využívat platformu SPA, dnes se zaměříme na menší modely. Ty budou užívat architekturu CMA, kterou Volvo chystá společně s mateřskou automobilkou Geely. Lex Kerssemakers, viceprezident značky, přitom dodává, že její vývoj, stejně jako SPA, bude stát Volvo nemalé náklady, na jejichž pokrytí budou třeba dvě generace modelů.
I proto Volvo nejprve zpočátku zkoumalo, zda by nemohlo použití nějakou konkurenční platformu. Žádná vhodná ale nebyla nalezena. Jelikož navíc Číňané hledali způsob, jak pozvednout svou nabídku, vzniklo nakonec ve švédském Göteborgu technické ústředí, kde má své techniky Volvo i Geely. Ti pak mohou řešit problémy společně, což je ve výsledku podle Švédů to nejlevnější a technicky ideální řešení.
Stejně tak se ale jedná o krok riskantní, neboť švédská značka není tak velká, aby si mohla dovolit metodu pokusů a omylů. Nové platformy a modely na nich postavené tak budou muset pokaždé udeřit hřebíček na hlavičku, jinak to Volvo bude citelně bolet. Proto ostatně značka nedávno naznačila, že druhá generace XC90 je posledním pokusem, jak konkurovat německé prémiové lize.
To jsme ale poněkud odbočili, proto zpátky k chystanému novému Volvu V40. To by mělo dorazit v roce 2016 právě na platformě CMA, přičemž o čtyřiadvacet měsíců později jej doplní verze XC40. Ta již nebude jen modelem s přizvedlým podvozkem a dodanými černě lakovanými plasty, ale plnohodnotným malým SUV, které si bude chtít podat třeba Range Rover Evoque.
Tento krok je přitom podle Kerssemakerse „velmi přirozený“. Segment malých SUV je navíc tím, u kterého se čeká růst, risk Volva tak nebude příliš velký. Automobilka se navíc hodlá pojistit plug-in hybridy, kterým bezmezně věří, a v případě, že bude zájem, přijde také s elektromobily s prodlouženým dojezdem. Všechny tyto verze budou moci využít právě platformu CMA.
Na daných základech by přitom mohl stát i nový hatchback C30, k němuž se viceprezident Volva rovněž vyjádřil. „Ano, máme volnost dělat, co chceme. A my jsme připraveni na širokou nabídku produktů.“ Evidentně se tedy máme nač těšit, přičemž Volvo může jen doufat, že se mu podaří udržet stávající růst. V takovém případě by se totiž z alternativní značky mohl konečně stát velký hráč.









Chystané Volvo XC40 bude skutečným malým SUV, nikoliv jen lehce pozměněnou verzí modelu V40 jako stávající Cross Country
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včeraNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další těžké zranění Jorge Martina včera 14:00
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha včera 12:32
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač 13.4.2025
Nejnovější články
EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
před hodinouOvečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
včeraProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
včeraMercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva