Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Volvo S60 odhaleno čtvrt roku před premiérou, nepřináší jediný nový nápad
9.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédům se nepodařilo uhlídat podobu jejich nejnovějšího sedanu, a tak si jej můžeme prohlédnout už dlouho před oficiální premiérou. Nic převratného ale nečekejte.
Nové Volvo V60 si svou premiéru odbylo před pár týdny a samozřejmě nechybí ani na autosalonu v Ženevě, který je jednou z mála show, jež automobilka zatím neignoruje. Spřízněný sedan S60 si ovšem užije o trochu jiný debut, odhalen bude v létě v Jižní Karolíně. Volba této lokality je více než jasná - v Ridgeville vybudovalo Volvo svou vůbec první americkou továrnu, a novinka bude stejně jako kombík pro celý svět vyráběna na tamních linkách.
Švédskému magazínu Teknikens Värld se ale povedlo získat snímek vozu zcela bez kamufláže, a tak si můžeme třetího člena „šedesátkové rodiny“ můžeme prohlédnout už teď. Ten kráčí stejnou cestou jako kombík a více než inspirován byl i větším sourozencem. Patrné je to především vzadu, kde koncové lampy připomínají Volvo S90. Vpředu pak stejně jako u všech modelů značky najdeme LEDkové světlomety stylizované do podoby Thorova kladiva.
Povšimnout si můžeme ještě integrovaného spoileru do víka zavazadelníku, nárazník či koncovky výfuku však již odpovídají tomu, co jsme viděli u kombíku a nebo větší S90. V rámci interiéru pak lze očekávat rovněž stejnou architekturu, jakou se chlubí sourozenci, tedy především velký displej na středové konzoli, který skrze dotyk umožňuje přístup ke všem důležitým funkcím vozu.
Rozdíly nelze očekávat ani u mechaniky, jež počítá s platformou SPA (a tedy rozvorem 2 872 milimetrů) a pouze čtyřválcovými motory. V případě dieselů dorazí dvoulitrová jednotka naladěná na 150 či 190 koní, za benziny budou kopat taktéž dvoulitrové agregáty naladěné na 250 nebo 310 koní. Manuál dostane jen základní diesel, u zbytku lze čekat automat.
Dále nabídka zahrnuje dvojici hybridních jednotek, přičemž T6 TwinEngine počítá se čtyřválcem naladěným na 253 koní, elektromotorem přihazujícím dalších 117 a lithium-iontovou baterií o kapacitě 10,4 kWh. Celkově pak soustava dává k dobru 340 koní a 590 Nm točivého momentu, což stačí ke sprintu na stovku pod 4,8 s. Mimo to vůz zvládne 45 km čistě na elektřinu.
Vrchol nabídky pak bude okupovat provedení T8 TwinEngine, které počítá s 390 koňmi a 640 Nm. Jde o kombinaci stejných komponentů, nicméně spalovací jednotka v tomto případě produkuje 303 koní a 400 Nm. Hybridní pak bude i verze S60 Polestar, o jejím příchodu se ale zatím jen velmi málo ví. Výkonem ale zcela jistě přesáhne 400 koní.
Jak vidíte, neznámých je minimum a odhalení finálního designu potvrzuje, že nic nového nelze čekat ani tady - nápady designové oddělení Volva v poslední době opravdu nehýří. Můžeme pak jen dodat, že výroba ve zmíněném Ridgeville odstartuje ještě letos, přičemž továrna počítá s úvodní kapacitou 60 tisíc exemplářů. Cena pak bude vyšší než u stávajícího provedení, i proto, že již standardně bude možné počítat s rozšířenou selekcí bezpečnostních a asistenčních systémů, mezi něž bude patřit i semi-autonomní řízení.
Nové Volvo S60 se ukázalo na prvním snímku, a to rovnou bez maskování
Podobnost s větším sedanem S90 rozhodně není čistě náhodné, ale záměrné
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Tesly mají velmi neobvykle umístěný dobíjecí port. Bývalý viceprezident a šéf vývoje firmy řekl, proč to tak je
před hodinou - Obě nejdražší auta světa jsou teď Mercedesy. Ferrari se nechytají, miliarda je málo na kterýkoli z nich
před 3 hodinami - Jsme uprostřed další vlny devastace motorů aut. Nová verze dieselu BMW je slabší o 37 koní, auto je pomalejší a „žere” stejně
před 5 hodinami - Audi znovu mění pojmenování svých modelů, uprostřed předchozí změny. Ukazuje tím hloubku svých problémů
před 6 hodinami - Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva