Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Vitara v detailech: je menší, v základu bude jen přední pohon
2.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Suzuki s novou Vitarou odhalenou v Paříži myslí spíše na město a asfalt obecně. Čtyřkolka nebude v základu, motory budou menší.
Pařížský autosalon je mimo desítek dalších novinek také svědkem odhalení příští generace Suzuki Vitara, offroadové stálice v evropských zemích. Za předobraz designu jistě sloužil koncept iV-4, představený vloni ve Frankfurtu, třebaže byl menší a vypadal spíše na rivala Nissanu Juke.
Nová Vitara dostala velkou chromovanou masku chladiče a robustně vyhlížející přední nárazník, který má v rozích integrována světla denního svícení. I přes jeho „nerozbitný” vzhled však jistě bude jako příslušenství k mání trubkový ochranný rám. Střecha v odlišné barvě se také jistě dostane do nabídky, stejně jako „rozlámaný” polep, který je na voze s bílou karoserií. Na dveřích pokračuje chromová dekorace, která je ale do terénu docela nepraktická. Zadní nárazník vypadá, že by něco vydržet mohl. Chybí rezervní kolo, které současná Vitara vozí zvenčí na pátých dveřích.
Ohedně techniky zatím není venku mnoho informací, víme však že standardem bude přední pohon; čtyřkolka s názvem Allgrip , tedy stejný systém, jako v SX4 S-Cross, má být za příplatek. Tato informace spolu s chybějícím rezervním kolem na pátých dveřích napovídá, že Suzuki s novou Vitarou bude myslet spíš na jízdy po městě či po asfaltu všeobecně, než na trasy daleko od civilizace.
Pod kapotou najdeme zpočátku dva motory. Benzín bude spalovat šestnáctistovka o výkonu 120 koní a 156 Nm, spojena bude s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Diesel bude mít stejný objem a na kola pošle 120 koní a 320 Nm. V obou případech čekejme alespoň papírové zlepšení spotřeby ve srovnání se současnou generací Vitary. Novinka nebude zas tak velká, bude menší, než současná generace - na délku bude mít 4,18 metru (oproti 4,5 m současné generace), na šířku 1,78 m a na výšku 1,61 m. Zavazadelník pojme 375 litrů ve standardní konfiguraci nebo až 1 120 litrů se sklopenými zadními opěradly.
Možnosti personalizace také budou širší, jak ukazuje už odlišné lakování střechy a zrcátek od zbytku karoserie. Střecha bude moci být panoramatická a také interiér by měl nabízet široké možnosti individualizace, které určitě začnou různými barvami obložení palubní desky a rámečků výdechů ventilace, podobně jako třeba u Opelu Adam. Příplatková výbava bude kromě výše zmíněné čtyřkolky zahrnovat i věci jako radarový brzdový asistent nebo adaptivní tempomat, s klimatizací či navigací lze počítat samozřejmě.
Nejméně na holandském a britském trhu se nová Vitara objeví již na jaře příštího roku, Česká republika by tedy mohla přijít na řadu v podobném čase. Do té doby se jistě dozvíme i ceny; s méně offroadovým zaměřením se dá očekávat pokles oproti současné generaci, která začíná na 600 tisících korunách za pětidveřovou verzi s 2,4litrovým benzínovým motorem - o který mimochodem Vitara bohužel s největší pravděpodobností přijde.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Takto se Suzuki Vitara ukázala na pařížském autosalonu
Oficiální fotky ukazují i interiér, kde by mělo být možno minimálně volit z různých barev obložení palubní desky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před hodinou - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 4 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva