Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Swift pro Evropu konečně odhaleno, je lehounké a znovu i s 4x4
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hatchback je vůči předchůdci lehčí i kratší, uvnitř však nabídne více místa. K mání je až se 111 koňmi, jezdit přitom chce i za 4,2 litru.
Představování nové generace Suzuki Swift se řádně natahuje, trvá už prakticky rok. První ilustrace japonské značce unikly již loni v březnu, v prosinci se pro změnu dostaly ven fotky i dealerská brožura. Mnohé tak bylo odhaleno ještě před oficiálním debutem, který navíc ukázal jen verzi určenou pro japonský trh. S otevřením bran ženevského autosalonu můžeme ovšem přivítat také evropské provedení.
Mezi oběma variantami prakticky neexistuje vizuální rozdíl, i evropská verze má agresivně se tvářícím čelní nárazník, zadní kliky dveří uschované v koncovém sloupku či náznak difuzoru na zádi. Suzuki oba konce vozu osadilo diodami, byť ty vpředu se starají pouze o denní svícení. Standardem jsou pak 15palcová ocelová kola, která lze ovšem vyměnit za lité šestnáctky.
Dynamičtějšímu vzhledu napomohla také adopce nové platformy Heartect, která přináší 30kilovou úsporu hmotnosti. Vůz tak v základu vykáže na vahách pouhých 890 kg, je tak o podstatných 120 kg lehčí než předchůdce. Jak už zaznělo, je také vizuálně agresivnější, neboť došlo k usazení kol více do rohů. To je přitom dáno zkrácením délky o 10 milimetrů na 3 840 mm.
Rozvor byl pro změnu natažen, a to o 20 milimetrů na 2 450 mm. Stejně tak o 40 mm (na 1735 mm) narostla šířka, uvnitř tedy nový Swift nabízí mnohem více místa pro posádku i její zavazadla - objem zavazadelníku se zvětšil o 54 litrů na 254 l. Suzuki přitom tohoto posunu dosáhlo i navzdory snížení výšky o 15 mm na 1 495 mm (u verze 4x2), resp. na 1 520 mm (4x4).
Z výše zmíněného je evidentní, že japonská novinka bude opětovně k mání se dvěma pohony, přičemž systém Allgrip je spárován s 1,2litrovým motorem Dualjet. Ten dává k dobru 90 koní a 120 Nm, čtyřkolce s ním zabere sprint z klidu na stovku 12,6 sekundy. V případě verze s poháněnou přední nápravou ovšem můžete počítat s lepší akcelerací (11,9 sekundy).
Kromě této pohonné jednotky je Swift k dispozici také s přeplňovaným litrovým tříválcem Boosterjet, jeho 111 koní a 170 Nm ovšem přenáší manuální převodovka pouze na přední kola. Normovaná spotřeba byla vypočítána na 4,6 l/100 km, ještě níže hodlá zajít mild-hybridní varianta SHVS, která má k tříválci přidán systém ISG.
Za touto zkratkou se skrývá Integrovaný Startér/Generátor, který může hatchbacku napomoci při akceleraci energií získanou z regenerativního brzdění. Tato technologie přihazuje na palubu pouze 6,2 kilogramů, ve výsledku tedy lze dle norem počítat s produkcí 97 gramů emisí CO2 na kilometr (resp. se spotřebou 4,2 l/100 km).
Z motorového prostoru zamíříme k bezpečnostní výbavě, která je u vrcholné varianty opravdu rozsáhlá. Swift může být vybaven autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů či automatickým přepínáním dálkových světel. V nabídce je i adaptivní tempomat, přičemž všechny systémy spoléhají na kombinaci dopředu mířící kamery a laserových senzorů.
Nejvyšší úroveň výbavy dále zahrnuje 4,2palcový displej, který zobrazuje data jako výkon motoru, spotřebu, průměrnou rychlost či akceleraci, v případě mild hybridu pak i tok energie. Centrální sedmipalcový displej se pro změnu soustředí na informace navigačního systému a zároveň řidiči umožní užívání mobilu přes MirrorLink, Apple CarPlay či Android Auto.
Standardem od nejnižší úrovně výbavy bude také manuální klimatizace, kůží obšitý volant či zmiňované LEDky pro denní svícení, již prostřední stupeň by ale měl dále přihodit zpětnou kameru a lité šestnáctky. S vrcholem je pak spojena satelitní navigace, výše představené bezpečnostní systémy či bezklíčové startování. Ceny přitom budou oznámeny v květnu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.









Evropské Suzuki Swift dostalo vůči japonskému sourozenci výkonnější tříválec. K mání je také s mild-hybridní technikou či systémem 4x4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 9 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva