Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Alto 2014 se představí v Ženevě, nahradí i model Splash
6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do Ženevy míří také budoucí generace Suzuki Alto. Dostane jak klasický manuál, tak i pětistupňovou robotizovanou převodovku a litrový tříválec.
Novinek z Dillí tu máme několik, v případě takového VW Taigun nebo Datsunu Redi-Go jsou namístě pochyby, zda poznají mnohdy diskutabilní asfalt evropských silnic. Tenhle stroj, Suzuki Celerio, se však do Evropy dostane jistě - má nahradit modely Alto a Splash. Pravděpodobně se však alespoň u nás bude jmenovat znovu Alto.
Nové městské Suzuki jsme tu již měli a částečně jsme se o něm zmiňovali také vloni v listopadu, tehdy ještě ve formě konceptu A:Wind. Nových informací není zas tolik, připomeňme, že pod kapotou by měl pracovat úsporný litrový tříválec o výkonu 68 koní a 90 Nm. Bude spolupracovat buď s pětistupňovým manuálem, nebo s „pětistupňovou poloautomatickou převodovkou”, jinými slovy nejspíš s robotizovaným manuálem.
Stupně obou skříní budou patrně velmi dlouhé, vůz má papírově dosahovat kombinované spotřeby 4,3 litru benzínu na 100 km a vypouštět rovných 100 g CO2 každý kilometr. Alto nebude žádný rychlík, a to ani přes hmotnost 830 kg. Pro aspoň nějakou jízdní dynamiku bude potřeba motor ždímat, maximum výkonu leží v šesti tisících otáčkách, a to zase budete moci zapomenout na nízkou spotřebu.
Suzuki zatím o Celeriu nepustilo mnoho informací, víme však, že interiér bude „překvapivě prostorný na vůz segmentu A” a že bude „pokračovat v dobré reputaci Suzuki na poli levného motorismu”, jak hovoří oficiální prohlášení. Doplňme, že zavazadelník pojme až 235 litrů nákladu a že audiosystém bude možno ovládat i z volantu.
Na rychlou jízdu tento stroj neaspiruje, zákazníky bude patrně znamenat spíše nízká cena. Zatím však nevíme, kolik si za něj Suzuki bude účtovat, ani kdy se objeví na českém trhu. Británie jej dostane v lednu 2015, zbytek Evropy ji jen těžko předběhne.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Evropská verze Suzuki Celerio se ukáže na ženevském autosalonu.
Několik, někdy nepříliš jasných fotografií jsme mohli vidět již dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
10.3.2025Šéf VW už si nevidí ani na špičku nosu, jeho slova při prezentaci posledního konceptu nemají s realitou společného ani ň
10.3.2025Trh s ojetými auty v Albánii připomíná Krajní meze. Vytvoří vám iluzi čehokoli, co je schopna pojmout vaše fantazie
10.3.2025Čínské Xiaomi se svými levnými superauty boduje přesně tam, kde Apple selhal. Koupit už se dají i v Evropě
10.3.2025Aukce ukázala, jak krutě málo zbývá v rukou majitelům Tesel původně za 3,2 milionu už po 3 letech, Ferrari by je vyšlo levněji
10.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva