Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
24.4.2024 | Petr Prokopec
Musíme kvitovat, že německá automobilka nakonec ustoupila od své představy nabízet během pár let jen elektrická auta, to už by dnes musely být všechny novinky jen takové. Přesto nový Grandland nevypadá jako trefa do černého.
Za první tři měsíce letošního roku u nás Opel prodal 889 nových aut. Ve srovnání se stejným loňským obdobím si tak německá automobilka polepšila o působivých 20 procent. Lví podíl měl přitom na daném růstu model Crossland, který má na kontě 408 registrací. Při pohledu na cenu startující aktuálně na 459 990 Kč to nepřekvapí, však konkurenční Škoda Kamiq je dražší, navíc u ní můžete v případě tříválce počítat s 95 či 115 koňmi. Crossland oproti tomu disponuje jedna-dvojkou se 130 koňmi.
Stejně jako české SUV už ani to německé momentálně není k mání s dieselem, v důsledku toho se „producent sazí“ na výše zmíněných registracích podílí pouze 2 kusy. Opel pak ostatně tento pohon upozadil obecně, osazeno jím tak letos bylo pouze 84 prodaných vozů. Jednadvacet pak sází na hybridní technologii a osmadvacet na ryzí elektromobilitu. Zajímavé pak je, že z této porce hned 18 kusů připadá na Combo-e, tedy na elektrickou dodávku. Jinak však o alternativní pohonu u Opelu prakticky není zájem.
Německá automobilka přesto plánovala, že od roku 2025 bude představovat jen elektrická auta a do roku 2028 nebude nabízet nic jiného. To s ohledem na pokles nadšení na většině evropských trhů nejspíš neklapne a i nový Grandland je toho důkazem. Elektrický tedy je, stojí na platformě STLA Medium, která s elektrickým pohonem počítá, jenže jen elektromobil to nakonec není. V případě této varianty ale na výběr budou baterie o kapacitě 73 a 98 kWh, vedle toho ale budou v nabídce i dvě primárně spalovací varianty. Jednak půjde o mild-hybrid kombinující v úvodu zmíněný 1,2litrový tříválec a 48voltový elektrický okruh, jednak o plug-in hybrid. Je však otázkou, zda tyto verze vůbec něco zmůžou. Nová generace totiž ve srovnání s tou stávající narostla o 173 milimetrů do délky, 19 mm do výšky a 64 mm do výšky. Jinými slovy zde tedy máme 4 650 mm dlouhé, 1 660 mm vysoké a 1 905 mm široké SUV, které disponuje rozvorem 2 784 mm.
Tyto změny vyústily v prostornější zavazadelník, jenž pobere o 36 litrů více, stejně jako ve více místa v kabině, třeba cestující vzadu mohou počítat s 20 extra milimetry pro nohy. Je nicméně rovněž zjevné, že tento posun se projeví také na růstu hmotnosti. V té chvíli však již základní jedna-dvojka stačit nemusí, a to i přes (objektivně vzato celkem zanedbatelný) mild-hybridní doping. Šancí tak zůstává plug-in hybridní verze, nicméně ta v rámci stávajícího provedení letos oslovila jen 3 lidi.
Proč tomu tak je, snadno odhalí ceník. Zatímco základní verze s čistě benzinovou jedna-dvojkou je k mání od 639 990 Kč, za plug-in hybrid je třeba dát o 300 tisíc korun víc. Za to přitom už máte tři čtvrtiny základního Opelu Corsa. Není tedy divu, že se zákazníci tímto směrem nehrnou. Pročež je třeba se ptát, co udělají u nové generace, pokud budou mít na výběr spíše dýchavičnou jedna-dvojku, případně pak drahý plug-in hybrid a ještě dražší elektromobil.
Vymyslet odpověď asi nevyžaduje postgraduální vzdělání. Nebylo by tedy překvapivé, kdyby nový Grandland jen urychlil změnu původních plánů značky. Ta totiž SUV neposunula vzhůru jen v rámci rozměrů, ale i výbavou. Uvnitř chce totiž Opel více konkurovat prémiovým automobilkám, načež palubka počítá s 16palcovou obrazovkou multimédií a sedadla s vyhříváním, ventilací či masážními funkcemi.
To vše logicky povede k dalšímu navyšování základní ceny, Grandland tak pomalu bude už jen vozem pro vyvolené. S takovou strategií ovšem může přežít třeba Rolls-Royce, jehož zisk na jednom prodaném voze může jít klidně do milionů korun. U mainstreamových značek je to velmi problematický přístup. Uvidíme tedy, co se hlavně v politické rovině odehraje v příštích dvou letech a kam Evropa zamíří, pro Opel dnes mateřský Stellantis je prý připraven na všechno.
















Grandland druhé generace vypadá opravdu lákavě. Nicméně s již spíše nedostačující jedna-dvojkou bude startovat někde okolo 800 tisíc korun. Zákazníky si tak bude hledat složitě, zvlášť když jako plug-in hybrid či elektromobil bude ještě podstatně dražší. Foto: Opel
Zdroje: Opel, SDA
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 4 hodinami
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aldeguer potrestán - z P3 na P7! včera 12:30
- Vítězem SprintRace Pecco Bagnaia včera 10:23
- PP pro Holgada, 15. Salač včera 09:50
- David Almansa si vyjel PP v Sepangu včera 09:00
- Třetí PP v řadě získal Bagnaia včera 07:00
Nejnovější články
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před hodinou
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
před 2 hodinami
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 4 hodinami
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
včera
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
