Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Legacy: pátá generace oficiálně
2.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Již příští týden na autosalonu v New Yorku představí Subaru novou generaci své vlajkové lodi Legacy. Zároveň tak oslaví i dvacet úspěšných let tohoto modelu v automobilovém světě. Co nabídne zákazníkům již pátá generace Legacy?
Již na první pohled je jasné, že nejnovější model bude zatím nejprostornějším Legacy historie. Celkově je nový model o 35 mm delší, 90 mm širší a 80 mm vyšší než odcházející auto. Došlo také k prodloužení rozvoru o 80 mm, což jistě přispěje ke zvětšení prostoru pro posádku, automobilka slibuje hlavně více místa na zadních sedadlech.
Vzhled novinky včetně interiéru jsme již několikrát popisovali a je zajímavé, že se seriový model od tehdy prezentovaného konceptu liší jen v detailech. Podle našeho předpokladu zmizely vně i uvnitř futuristické prvky a zůstal střízlivý japonský design.
Stejně jako u jeho předchůdců, i nové Legacy bude vybaveno systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD a motory s protiběžnými písty. Základním agregátem modelové řady Legacy bude čtyřválcová jednotka o objemu 2,5 l, která přinese výkon 170 koní (127 kW) a 230 N.m točivého momentu. Další v řadě je přeplňovaná verze stejného motoru v Legacy 2,5 GT, která dosahuje maximálního výkonu 265 koní (197 kW) a 350 N.m. Na samém vrcholu nabídky bude model Legacy 3,6R, který paradoxně přichází s mírně nižším výkonem 256 koní (191 kW) a (334 N.m) točivého momentu z šestiválcového motoru o objemu 3,6 l. Na evropském trhu zaručeně lze očekávat verzi vybavenou dieselovým boxerem nyní prodávaným ve Foresteru a Impreze.
Velkou novinkou bude náhrada klasického automatu novou CVT převodovkou Lineartronic, která umožní řadit pádly pod volantem. To platí pro nejslabší model, šestiválec bude nadále dodáván s 5° automatem s HD měničem. Pro zastánce klasiky bude k dispozici řazení běžným způsobem pomocí řadicí páky šestirychlostní manuální převodovky, který bude jedinou volbou pro nejsilnější Legacy 2,5 GT.
Citelné změny se odehrály na podvozku. Motor je uložen na speciálním ránu, který snižuje přenos vibrací a hluku do karoserie. Navíc díky tomu bylo možno uložit turbodmychadlo pod motor a tím dále snížit těžiště. Alfou a omegou při vývoji bylo vylepšení jízdních vlastností a komfortu. Přední náprava nadále využívá zavěšení MacPherson, jehož ramena jsou zavěšena na rámu motoru. Stabilizátory s větším průměrem mají snížit náklony a vylepšit reakce řízení. Zadní náprava s dvojitým zavěšením je také, včetně diferenciálu, zavěšena na samostatném rámu
Základní specifikace s motorem 2,5 l bude sériově jezdit na 16" litých kolech,, přičemž prémiová třída s motorem o objemu 3,6 l dostane 17" disky. Přeplňovaná verze 2,5L Turbo standardně bude na 18" kolech.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva