Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Subaru Impreza plně odhaleno, venku je i hatchback pro Evropu
23.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Nová Impreza se odhalila v New Yorku a není ošklivá. V USA bude základem dvoulitr se 152 koňmi a CVT, u nás čekejme trochu jinou nabídku.
Newyorský autosalon světu prezentuje zcela novou Imprezu, produkční verzi konceptu odhaleného vloni v říjnu. Řeč o ní už dnes byla, tehdy ale Japonci ukázali pouze vzhled sedanu a více nedodali. Mysleli jsme si, že to bude vše a plné odhalení na samotné autoshow přidá pouze technická data, nakonec jsme se ale rovnou dočkali i plného odhalení verze hatchback, která bude zřejmě tou jedinou verzí, která se propracuje do Evropy. Tak se na všechno známé pojďme podívat.
Začít musíme u designu, který je v případě nové Imprezy do značné míry průlomový. Má-li totiž Subaru nepříjemný zvyk stavět atraktivními koncepty a pak je nahrazovat neatraktivními produkčními auty, v případě této novinky se z něj možná začíná pomalu dostávat. Ale Subaru nikdy nebylo záležitostí vzhledu, ale techniky, a zde máme dobré zprávy.
Podržme se ale ještě chvíli vnějšího kabátku. V jeho případě je nová Impreza evolucí té předchozí, která se u nás nějakou dobu prodává jen jako crossover XV. Je skutečně moderní a třebaže vzhled bude otázkou osobních preferencí, soudíme, že tohle auto se Subaru povedlo, podobně jako aktuální Outback. Sedan je pochopitelně elegantnější než hatchback, ale to je dáno principem typů karoserií. Jestliže ale o vzhledu platí, že je evoluční, technika je do jisté míry revoluční.
Impreza totiž stojí jako první Subaru na zcela nové platformě s názvem Global, později na něm stanou i další nové modely značky. Oproti doslouživší generaci má rozvor delší o 25 mm, celkovou délku o 41 mm a šířku o 38 mm. Na výšku je o 10 mm menší, což pomáhá aerodynamice; celkový odpor vzduchu je prý nižší. Celkově měří sedan 4 625 mm na délku, 1 777 mm na šířku a 1 455 mm na výšku s rozvorem 2 670 mm. Hatchback má na délku 4 460 mm.
Platforma je také prý o 70 % pevnější než ta minulá a o 40 % lépe absorbuje energii při nárazu. Pomohla ještě o kousek snížit těžiště a vzadu jsou dvojité lichoběžníky s příčným stabilizátorem připevněným přímo ke karoserii, což ve výsledku snižuje náklony karoserie údajně o ohromných 50 %. Novinka tak bude patrně na silnici vážně schopná.
Samozřejmostí, alespoň u ne-hybridních modelů, které se prozatím představily, je čtyřkolka Symmetrical All Wheel Drive, která Subaru už léta dělá tím, čím je. A zde dále zůstává, díky bohu. Základní volbou, alespoň ve Státech, bude z 80 % přepracovaný dvoulitr FB20 s přímým vstřikováním o výkonu 154 koní, který bude spolupracovat s převodovkou Lineartronic, jak Subaru označuje CVT. O manuálu zatím zprávy nemáme, ale také se díváme na vůz v americké specifikaci.
Víme také, že verze Sport dostane aktivní vektorování točivého momentu, odlišné nastavení odpružení od standardních variant a také 18" kola v základu. Stále si ale bude muset vystačit se 154 koňmi a Lineartronikem, alespoň prozatím. Ve standardu u ní budou také LEDky denního svícení, černá mřížka masky chladiče a v případě sedanu spoiler na víku zavazadelníku.
Přepracovaná je také kabina, která má kromě nového designu - na jehož vzhled bude opět mít každý vlastní názor - také lepší výbavu a víc prostoru než dosud. Sedačky mají být pohodlnější, infotainment je kompletně nový a nabídne Apple CarPlay i Android Auto na 8" dotykové obrazovce. Počítejte s bezpečnostním systémem EyeSight minimálně za příplatek a s všemožnými jízdními asistenty, jak je dnes u nových aut běžné.
Evropská verze zatím představena nebyla, ale dá se očekávat - nebo v to aspoň doufat - že dostane i manuální převodovku. Také možná bude základ tvořit motor o menším objemu, že by 1,6 turbo? Protentokrát máme na každý pád dobré důvody věřit, že u nás alespoň hatchback půjde normálně koupit, ne jako dosud. A důležitá je také další věc - pokud se zlepšil podvozek tak moc, jak stojí v tiskové zprávě, jak moc dobré budou ostré verze? Tady se ještě je na co těšit...
Živé představení proběhlo v New Yorku
Nová Impreza se vizuálně celkem povedla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva