Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche 911 nafoceno bez špetky maskování. Příď odhalil odraz v zrcadle
19.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od „nejlínějších designéru aut na světě” nelze čekat revoluci, evoluce Porsche 911 je ale citelná. Můžeme vidět záď, příď i některé zajímavé detaily.
Porsche 911 se před třemi let dočkalo poměrně kontroverzního faceliftu, v jehož rámci byly atmosférické motory nahrazeny přeplňovanými. O tomto kroku se mluví prakticky dodnes, pročež si jen málokdo všiml, že sportovní legenda pomalu dospěla k závěru svého životního cyklu. Nicméně skutečnost je taková, že generace 991 spatřila světlo světa již v roce 2011. Letošní příchod nástupce je tedy jistotou.
Dosud jsme přitom měli za to, že novinka se ukáže až na podzim v Paříži. Nicméně nyní se spíše zdá, že automobilka ze Zuffenhausenu trochu přitlačila na pilu a vůz nám představí již za dva týdny na autosalonu v Ženevě. Svědčí o tom totiž snímek, který Němka Nina Stegmaier pořídila v dealerství Porsche v Ausburgu. Tam si na dílně s maskováním nedělali hlavu a asi ani nečekali, že by žena mohla rozeznat jednu generaci 911 od druhé. Mýlili se a díky jejímu snímku si můžeme být jisti, že vývoj auta je prakticky hotov.
Stejně tak je jisté, že design nové generace bude evolučnější než dosud. Prohlédnout si aktuálně můžeme především zadní partie, kde je dominantní jsou hlavně světlomety propojené páskem z diod. Pokud přitom trochu zaostříte zrak na spodní část tohoto prvku, můžete si povšimnout i částečně ukrytého nápisu „Porsche“. S ohledem na hrátky designérů s LEDkami se přitom zdá, že jistou světelnou show můžeme čekat i zde, proto je nápis s vypnutými světly sotva patrný. Společnost mu pak dělá přepracovaný kryt motoru nebo mohutnější nárazník s difuzorem.
Díky odrazu v zrcadle pak můžeme vidět i příď. Ta počítá s víceméně klasickými světlomety s především novým vnitřním uspořádáním, patrný je ale ostřeji stylizovaný přední nárazník. A to i přesto, že odraz poněkud zkresluje. Na každý pád je očividné, že základní Porsche 911 Carrera (a Carrera S) vsadí hlavně na jednoduchost. Výraznější spoilery a prolisy lze čekat u sourozenců, kteří dorazí ve druhém sledu.
V motorovém prostoru můžeme znovu očekávat přeplňovaný třílitrový šestiválec, jehož výkon by měl vzrůst z 370 na 400 koní u základu, respektive ze 400 na 450 koní u varianty S. Zatím ale jde pouze o spekulaci, stejně jako automobilka nepotvrdila, zda navýšení výkonu dosáhne pomocí instalace 48voltového elektrického okruhu. Nicméně jelikož prim kromě navyšování výkonu spočítá i v úspoře paliva, možné a velmi pravděpodobné to je.
Více informací by mohlo dorazit záhy, zvláště pokud se potvrdí onen ženevský debut. Aktuálně tak jen můžeme dodat, že Porsche v rámci nové generace počítá i s plug-in hybridem, ten ale nejspíše dorazí až v rámci faceliftu někdy okolo roku 2023. V mezičase by ale nabídku měly rozšířit i varianty jako GTS, Targa, Turbo či GT3. Poslední zmíněná by přitom stejně jako současný model měla setrvat u atmosférického motoru i manuálu.
Nové Porsche 911 nám představilo hlavně svou záď. Ta sice bude evoluční, ovšem nových detailů je požehnaně. Změny vidíme alespoň v náznacích i na přídi a k dalším došlo pod kapotou
Zdroj: Nina Stegmaier@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva