Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche 911 GT3 RS je tu, s 500 k a 1 420 kg dá Ring za 7:20
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Vůz se pyšní čtyřlitrovým motorem a 352 koňmi na tunu. 100 km/h pokoří za 3,3 s, 200 za 10,9 s a jede až 320 km/h.
Automobilka ze Zuffenhausenu nakonec udělala to, co jsme nepovažovali za příliš reálné. Na ženevském autosalonu skutečně představí nejen Porsche Cayman GT4, ale rovněž novou generaci modelu 911 GT3 RS. Na první pohled by přitom tento nápad nemusel vypadat příliš chytře, neboť oba modely cílí de facto na stejnou klientelu a tudíž tak zahájí bratrovražedný boj již na výstavišti Palexpo. Na druhou stranu je však kupodivu jen jeden vůz z této dvojice skutečně nekompromisním řidičským strojem.
Jak už asi tušíte, Porsche 911 GT3 RS se v tomto ohledu musí spokojit „až“ se druhým místem, což asi není nejlepší vizitka, kterou můžeme této novince vystavit. Nicméně tam, kde Cayman používá manuální převodovku a nabízí tak ideální propojení s vozem, je větší sourozenec vybaven automatem PDK. Tato piha na kráse mu přece jen ubírá na řidičské přitažlivosti, jakkoliv veškeré ostatní parametry vypadají skvěle. To pochopitelně neznamená, že si nenajde své zákazníky, mezi tradiční klientelou GT3 RS ale mnoho skalpů nezíská a bude dále přikládat pod oheň cen předchozí GT3 RS 4.0.
Zanechme ale filozofování a vrhněme se rovnou na samotné představení. To můžeme začít hliníkovou karoserií, která vychází z Porsche 911 Turbo. Aby však došlo k zredukování hmotnosti a snížení těžiště, máme tu hořčíkovou střechu, zatímco víko zavazadelníku a motoru bylo vyrobeno z karbonu. Povšimnout si přitom můžeme i 30 cm širokého prolisu, jež se táhne přes předek a střechu, přičemž evokovat má klasické vzduchem chlazené modely značky.
Dále tu máme upravené přední blatníky s integrovanými výdechy, jež mají pomoci snížit tlak v podbězích a tak zredukovat nežádaný zdvih přední nápravy. Vzadu pak pro změnu najdeme enormní stavitelné zadní křídlo, kterému společnost dělá poupravené víko motorového prostoru, jež přivádí více čerstvého vzduchu k pohonné jednotce. Mimo to nechybí ani kovaná kola s centrální maticí, zbytek však již víceméně odpovídá dárcovskému vozu či verzi GT3.
Přesunout se můžeme k pohonné jednotce, kterou je čtyřlitrový atmosférický šestiválec. Nejde ovšem již o Mezgerův agregát, nýbrž o evoluci 3,8litrového motoru, který pohání ostatní modely značky. Jeho výkon narostl na 500 koní, což je stejná porce jako u předchozího Porsche 911 997 GT3 RS 4.0. S ohledem na finesy typu přímého vstřikování byl ovšem navýšen točivý moment o 20 Nm na 520 Newtometrů.
Výkon je sklouben s hmotností 1 420 kilogramů (o 10 kg méně, než váží GT3), a tak tu máme poměr 352 koní na tunu. Stovku tak německá novinka bez problémů pokoří za 3,3 sekundy (o šest desetin rychleji než předchůdce) a dvoustovku za 10,9 sekundy. Mimo to můžeme počítat s nejvyšší rychlostí 320 km/h, aktuální hodnota se však podle Porsche bude lišit v závislosti na nastavení zadního křídla.
Kromě těchto hodnot můžeme zmínit ještě průměrnou spotřebu 12,7 l/100 km nebo čas, který RS potřebuje k obkroužení Severní smyčku Nürburgringu. Necelých jednadvacet kilometrů pokoří za 7 minut a 20 sekund, což z modelu dělá druhé nejrychlejší Porsche na tomto okruhu po 918 Spyder. Předchozí generaci tím překonává o podstatných 13 sekund, mimo to je také o 4 s rychlejší než 911 GT2 RS o výkonu 620 koní.
My již můžeme dodat pouze tolik, že v úvodu zmiňovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka zásobuje veškerým výkonem zadní kola, kde jí napomáhá variabilní diferenciál, jehož součástí je také integrované vektorování točivého momentu. Uvnitř pro změnu najdeme sportovní sedadla, Alcantarou obšitý volant nebo karbonové dekorace dveřních panelů a palubní desky.
Prodej bude zahájen v příštích měsících, přičemž na německém trhu vůz vyjde na 181 690 Eur (cca 4 996 000 Kč). V českých luzích a hájích je ovšem nutné počítat s poněkud vyšší částkou, která bude daná hlavně o něco vyšší daní.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Porsche 911 GT3 RS se i v Ženevě ukázalo jen v oranžovém laku, s nímž ostře kontrastují černé doplňky
Nové Porsche 911 GT3 RS dostalo do vínku 500 koní, jež bohužel přenáší na zadní kola pouze automat PDK. S touto konfigurací a hmotností 1 420 kg pak novinka pokoří Ring za 7 minut a 20 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva