Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejvýkonnější Porsche dneška překvapí, je to 918 Spyder pro čtyři
24.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Panamera Turbo S E-Hybrid a je s 680 k nejvýkonnějším modelem v nabídce zuffenhausenské značky. Stovku udělá za 3,4 s a jede dál a dál.
Porsche nikdy nebylo značkou, která by na první místo kladla vysoké výkony. Ještě před několika lety jste s modelem 911 pořídili zhruba 300 koní, tedy jen něco málo přes polovinu ve srovnání s konkurencí z italského Maranella. Ve zrychlení v přímém směru se proto kupé či kabriolet ze Zuffenhausenu řadily na druhé místo, nicméně jízda na točitých okreskách či okruhu byla nezřídka hájemstvím Porsche, kde jeho auta nastavovala mezi dostupnějšími sporťáky laťku pro konkurenci nízkou hmotností a špičkovou aerodynamikou.
V poslední době se ale zdá, že i německá automobilka se zapojila do závodů ve zbrojení. Pod kapotami jejích modelů nacházíme čím dál tím výkonnější motory. Dokazuje to i nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. To je aktuálně nejpotentnějším vozem značky, jaký si můžete pořídit. A co více, nabízí více koní než jakýkoliv sériový model před ním, s výjimkou limitovaného 918 Spyder.
Hybridní hypersport zde nezmiňujeme náhodou, čtyřdveřová novinka s ním má více společného, než se může na první pohled zdát. Na rozdíl od běžného Porsche Panamera 4 E-Hybrid nepoužívá ke svému pohonu šestiválcový motor, nýbrž čtyřlitrový osmiválec jako základní Turbo. Tato pohonná jednotka přitom produkuje 550 koní, což je samo o sobě již dostatečně působivé číslo.
Porsche k spalovací jednotce ale přidalo elektromotor o výkonu 136 koní. Celkově lze tak od soustavy očekávat 680 koní a především 850 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již od 1 400 otáček. Zrychlení z klidu na stovku pokleslo na 3,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 310 km/h. To jsou stejná čísla, jaké nabízí Porsche 911 GT3 RS.
Díky elektromotoru ale najdeme mnohem nižší hodnoty v kolonkách týkajících se spotřeby. Podle cyklu NEDC potřebuje E-Hybrid 2,9 l/100 km, přičemž tato hodnota byla poněkud překvapivě potvrzena i americkou EPA. Porsche dodává, že vodou chlazené lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh zvládnou 50 km jízdy čistě na elektřinu.
Baterie lze dobíjet skrze standardní zásuvku za 6 hodin, při využití příplatkové rychlodobíjecí 32ampérové stanice se tato doba zkracuje na 2,4 hodiny. Majitelé mohou celý proces ovládat na dálku skrze Porsche Communication Management (PCM) nebo aplikaci Porsche Connect, která je určena nejen pro mobily, ale i chytré hodinky Apple Watch.
Hybridní Turbo je k dispozici ve dvou variantách, jako základ a prodloužená verze Executive. Ta je poněkud těžší, zrychlení z klidu na stovku jí proto zabere o desetinu sekundy déle. Karbon-keramické brzdy ukryté za 21palcovými litými koly už mají ve standardu obě verze, stejně jako vektorování točivého momentu či paket Sport Chrono.
Ve verzi Executive jsou standardem elektricky stavitelná zadní sedadla a komfortní hlavové opěrky. Kromě toho je možné u tohoto provedení počítat také s řiditelnou zadní nápravou. Ceny startují na sumě 185 736 Eur (cca 5 019 000 Kč), respektive na 199 183 Eur (5 382 500 Kč) za prodloužené provedení.
Oficiální fotogalerie nového Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Onboard videa 11.22. 19:07 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch