Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejvýkonnější Porsche dneška překvapí, je to 918 Spyder pro čtyři
24.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Panamera Turbo S E-Hybrid a je s 680 k nejvýkonnějším modelem v nabídce zuffenhausenské značky. Stovku udělá za 3,4 s a jede dál a dál.
Porsche nikdy nebylo značkou, která by na první místo kladla vysoké výkony. Ještě před několika lety jste s modelem 911 pořídili zhruba 300 koní, tedy jen něco málo přes polovinu ve srovnání s konkurencí z italského Maranella. Ve zrychlení v přímém směru se proto kupé či kabriolet ze Zuffenhausenu řadily na druhé místo, nicméně jízda na točitých okreskách či okruhu byla nezřídka hájemstvím Porsche, kde jeho auta nastavovala mezi dostupnějšími sporťáky laťku pro konkurenci nízkou hmotností a špičkovou aerodynamikou.
V poslední době se ale zdá, že i německá automobilka se zapojila do závodů ve zbrojení. Pod kapotami jejích modelů nacházíme čím dál tím výkonnější motory. Dokazuje to i nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. To je aktuálně nejpotentnějším vozem značky, jaký si můžete pořídit. A co více, nabízí více koní než jakýkoliv sériový model před ním, s výjimkou limitovaného 918 Spyder.
Hybridní hypersport zde nezmiňujeme náhodou, čtyřdveřová novinka s ním má více společného, než se může na první pohled zdát. Na rozdíl od běžného Porsche Panamera 4 E-Hybrid nepoužívá ke svému pohonu šestiválcový motor, nýbrž čtyřlitrový osmiválec jako základní Turbo. Tato pohonná jednotka přitom produkuje 550 koní, což je samo o sobě již dostatečně působivé číslo.
Porsche k spalovací jednotce ale přidalo elektromotor o výkonu 136 koní. Celkově lze tak od soustavy očekávat 680 koní a především 850 Nm točivého momentu, jenž je dostupný již od 1 400 otáček. Zrychlení z klidu na stovku pokleslo na 3,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 310 km/h. To jsou stejná čísla, jaké nabízí Porsche 911 GT3 RS.
Díky elektromotoru ale najdeme mnohem nižší hodnoty v kolonkách týkajících se spotřeby. Podle cyklu NEDC potřebuje E-Hybrid 2,9 l/100 km, přičemž tato hodnota byla poněkud překvapivě potvrzena i americkou EPA. Porsche dodává, že vodou chlazené lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh zvládnou 50 km jízdy čistě na elektřinu.
Baterie lze dobíjet skrze standardní zásuvku za 6 hodin, při využití příplatkové rychlodobíjecí 32ampérové stanice se tato doba zkracuje na 2,4 hodiny. Majitelé mohou celý proces ovládat na dálku skrze Porsche Communication Management (PCM) nebo aplikaci Porsche Connect, která je určena nejen pro mobily, ale i chytré hodinky Apple Watch.
Hybridní Turbo je k dispozici ve dvou variantách, jako základ a prodloužená verze Executive. Ta je poněkud těžší, zrychlení z klidu na stovku jí proto zabere o desetinu sekundy déle. Karbon-keramické brzdy ukryté za 21palcovými litými koly už mají ve standardu obě verze, stejně jako vektorování točivého momentu či paket Sport Chrono.
Ve verzi Executive jsou standardem elektricky stavitelná zadní sedadla a komfortní hlavové opěrky. Kromě toho je možné u tohoto provedení počítat také s řiditelnou zadní nápravou. Ceny startují na sumě 185 736 Eur (cca 5 019 000 Kč), respektive na 199 183 Eur (5 382 500 Kč) za prodloužené provedení.
Oficiální fotogalerie nového Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva