Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější SUV Škody se rýsuje. Bude nejprostornější ve své třídě, říká šéf
6.12.2018 | Petr Prokopec
Česká automobilka segment opravdu dostupných SUV opustila s koncem modelu Yeti, zahálet jej ale nenechá. Vrátí se do něj s odlišně koncipovaným malým modelem.
Není žádným tajemstvím, že Škoda hodlá své aktivity na poli SUV dále rozšiřovat. Zájem zákazníků o tyto segmenty i nadále roste a železo je zkrátka třeba kout, dokud je žhavé. Karoq a Kodiaq proto v nabídce doplní řada novinek, z nichž nejdříve dorazí produkční verze konceptu Vision X. Do prodeje se totiž dostane během několika měsíců, což naznačuje možnou přítomnost na březnovém ženevském autosalonu.
Sériový Vision X bude podle všeho duchovním nástupcem Škody Yeti, tedy něčím, po čem Němci nedávno volali při testu ojeté verze vůbec prvního českého SUV. Novinka totiž dorazí na nejdelší verzi modulární platformy MQB A0, díky čemuž se její rozvor skutečně má natáhnout na 2 645 milimetrů konceptu. Tím bude překonán i „sněžný muž“, ačkoliv v rámci délky na tom oba vozy budou s 4,2 metry prakticky stejně.
Potvrzují se tak slova šéfa automobilky Bernharda Maiera, dle kterého má být nové SUV nejprostornějším a nejpraktičtějším vozem ve své třídě. Překonat má v tomto směru i sesterský Volkswagen T-Roc, který byl sice postaven na základech stejné architektury, ovšem jeho rozvor i délka jsou menší. V rámci hierarchie však německý zástupce stojí výše než ten český, v showroomech tedy bude k dispozici za vyšší částku.
„Vždy se snažíme, aby naše vozy zamířily do horního spektra daného segmentu, a proto mají delší rozvor, větší zavazadelník a více místa v kabině. Tato obchodní třída se přitom začala rozvíjet teprve před pár lety, my však chceme být její součástí, a proto jsme jí naši novinku uzpůsobili na míru. A kvůli tomu jsme představili i Vision X, který stejně jako ostatní koncepty přibližuje budoucnost,“ uvedl šéf Škody.
Maier mimo to i potvrdil, že cena se na rozdíl od podvozku skutečně bude držet při zemi, a to i díky jasně dané strategii. Ta kupříkladu nepočítá s pohonem všech kol, ve všech případech tedy výkon zamíří pouze dopředu. Základ nabídky přitom bude tvořit litrový tříválec s 95 a 115 koňmi, nad který se postaví jedna-pětka naladěná na 130 a 150 koní. Dorazit má i 1,6litrový turbodiesel, hybrid zatím zelenou nedostal.
Cenová politika je rovněž důvodem, proč nemůžeme očekávat ani ryze sportovní verzi RS, byť s úrovněmi výbavy jako SportLine či Monte Carlo počítat lze. Ostatně Škoda dodává, že zaměřit se s tímto vozem hodlá především na mladé - proto sériové provedení vyrukuje s ještě ostřejšími hranami, než jaké měl ve vínku koncept. A chybět u toho nemůže ani dnes poměrně populární dvoubarevný lak.
Jakkoliv ovšem značka šije novinku přímo na míru konkrétnímu publiku a zároveň dodává, že produkční Vision X míří do nejrychleji rostoucího segmentu, v rámci registrací se prý má sklonit před Škodou Karoq. Jsme ovšem zvědavi, zda realita nakonec plány značky nezmění. Koneckonců opravdu prostorné malé SUV za rozumné peníze totiž na trhu chybí, a Škoda by z toho mohla vytěžit maximum. Že s vozem nemíří až tak nízko, nakonec naznačuje i nedávná registrace pravděpodobného jména - Kosmiq.

Chystaná sériová Škoda Vision X se ukázala na rozličných neoficiálních ilustracích
Pokud by přitom taková byla i realita, vůbec bychom se nezlobili
Zdroje: Auto Express, Focus
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Novou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 3 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 5 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva