Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější SUV Hyundai se začalo prodávat, s cenou od 176 tisíc Kč to bude obrovský hit
12.7.2023 | Petr Miler
Korejci na něj dlouho lákali a po prvním odhalením dovolili lidem si jej rezervovat. Až teď ale řekli, kolik vlastně bude stát. Nezklamali, s cenou v přepočtu hluboko pod 200 tisíc Kč má šanci stát se jedním z neprodávanějších aut svého druhu.
Šašek je mrtev, ať žije král, chce se s nadsázkou zrekapitulovat přístup k Hyundai k nejlevnějším SUV v jeho nabídce za poslední rok a něco. Do této role byl nejprve pasován model Kašpar, pardon Casper, který dokázal zaujmout publikum hlavně ve své domovině. Možná i to nakonec inspirovalo Korejce k tomu, aby zašli ještě dál a pro změnu primárně v Indii vytáhli ještě citelně dostupnější model Exter. Právě o tom nás pravidelně informovali skoro od začátku roku, až teď ale vůz začali prodávat.
Po všemožných avízech a (možná náhodných, možná záměrných) předčasných odhaleních tu tedy Exter máme v plné parádě. Překvapit po všem zmíněném už nemá čím, zaujmout ale ano. Novinka v případě vnějšího vzhledu sází na tzv. „parametrický design”, jak Hyundai svému aktuálnímu přístupu říká, který definuje zejména hranatost a jakýsi vzpřímený postoj. Nepřehlédnutelné jsou také světlomety s LED pro denní svícení ve tvaru písmene H a neobvykle široká maska chladiče. Pozoruhodné je také řešení rozšířených podběhů kol s plastovým obložením, všimněte si rovněž dvoubarevných kol a texturovaného povrchu zadního sloupku C.
V případě interiéru jsme svědky méně odvážného, také ale o to méně kontroverzního přístupu. Exter sází na v podstatě klasickou architekturu, která ani neurazí, ani nenadchne, současně je ovšem třeba říci, že vzhledem k cenové kategorii vozu nepůsobí lacině. Skoro bychom řekli, že touto optikou příjemně překvapuje.
Jakkoli na fotkách může korejská novinka působit jako větší auto, je to relativně malý vůz střižený primárně podle indických daňových pravidel. Na podvozku o rozvoru 2 450 mm tak staví vůz o délce jen 3 815 mm a šířce 1 710 mm. Světlá výška je ovšem řádně „esúvéčkovitá” - 185 mm. Konstrukce podvozku je prvé řadě levná, vepředu tedy auto používá vzpěry McPherson, vzadu polonezávislé zavěšení s torzní příčkou a vlečenými rameny.
Pod kapotou se nakonec nachází výlučně 1,2litrový turbomotor, který v benzinové verzi produkuje 83 koní a 114 Nm. K dispozici je také provedení spalující CNG, v takovém případě ale výkon klesá na 69 koní a točivý moment na 95 Nm. Tato verze je pak k dispozici pouze s manuální převodovkou, benzinová je k mání i s robotizovanou alternativou. Pohon kol je pochopitelně vždy přední.
V základní výbavě je šest airbagů, ABS, manuální klimatizace a digitální přístrojovka. Ve verzi o stupínek vyšší se objevují multimédia s 8palcovým dotykovým displejem, ty nejdražší mají tempomat, střešní okno, zadní kameru nebo automatickou klimatizaci. To nezní špatně, ceny jsou přesto mimořádně lidové. Hyundai Exter se v Indii začíná prodávat od 600 tisíc rupií (asi 176 tisíc Kč) a i nejvyšší verze bude stát jen 1 milion rupií (cca 262 tisíc Kč). Z pohledu Evropana to je v obou případech láce na entou.
Je tedy třeba připomenout, že stylizace SUV nepřichází s obvyklou velikostí SUV, tohle auto si na SUV spíše hraje. Přesto máme pocit, že by si tu při takových cenách dala spousta lidí říci. Naděje na dovoz tohoto modelu do Evropy jsou ale mizivé, jiné části světa se mají dočkat záhy. Jaké? Nevíme. Kde všude bude Exter k mání, Hyundai teprve upřesní.
Toto je nové nejlevnější SUV Hyundai. Už ho jde koupit, za pouhých 176 tisíc Kč v základu to bude nevyhnutelně hit, pro nás ale určeno není. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
včera - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
19.9.2024 - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nejnovější články
- Němci po prázdninové cestě s obyčejným rodinným dieselem jasně vidí, kde VW udělal chybu
včera - Nová firma Renaultu na spalovací motory má prvního cizího zákazníka, s agregátem „od Koně” se ale Evropě vyhne
včera - Šéf Stellantisu ani pod tíhou hroutících se prodejů Maserati nechápe, kde udělal chybu, auta nabízí zaměstnancům
včera - Po Německu došlo i na Čínu. VW po sérii neúspěchů zavře továrny na svém největším trhu, Škoda má úplně skončit
včera - Nový limitovaný Mercedes oslavuje roky proher ve Formuli 1, zaujme jen tím, jak okatě zkouší tahat z lidí peníze
včera
Živá témata na fóru
- vyber motorky 09.20. 21:29 - řidičBOB
- Onboard videa 09.20. 21:25 - řidičBOB
- Rychlodotazy 09.20. 19:58 - HOUZJ5AJ
- Policejní kontroly a měření 09.20. 19:11 - M.Z.
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.20. 13:26 - Vrooom
- Škoda Auto obecně 09.20. 12:42 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.20. 10:47 - pavproch
- Politický koutek 09.20. 10:30 - Stepan