Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější SUV Hyundai se začalo prodávat, s cenou od 176 tisíc Kč to bude obrovský hit
12.7.2023 | Petr Miler
Korejci na něj dlouho lákali a po prvním odhalením dovolili lidem si jej rezervovat. Až teď ale řekli, kolik vlastně bude stát. Nezklamali, s cenou v přepočtu hluboko pod 200 tisíc Kč má šanci stát se jedním z neprodávanějších aut svého druhu.
Šašek je mrtev, ať žije král, chce se s nadsázkou zrekapitulovat přístup k Hyundai k nejlevnějším SUV v jeho nabídce za poslední rok a něco. Do této role byl nejprve pasován model Kašpar, pardon Casper, který dokázal zaujmout publikum hlavně ve své domovině. Možná i to nakonec inspirovalo Korejce k tomu, aby zašli ještě dál a pro změnu primárně v Indii vytáhli ještě citelně dostupnější model Exter. Právě o tom nás pravidelně informovali skoro od začátku roku, až teď ale vůz začali prodávat.
Po všemožných avízech a (možná náhodných, možná záměrných) předčasných odhaleních tu tedy Exter máme v plné parádě. Překvapit po všem zmíněném už nemá čím, zaujmout ale ano. Novinka v případě vnějšího vzhledu sází na tzv. „parametrický design”, jak Hyundai svému aktuálnímu přístupu říká, který definuje zejména hranatost a jakýsi vzpřímený postoj. Nepřehlédnutelné jsou také světlomety s LED pro denní svícení ve tvaru písmene H a neobvykle široká maska chladiče. Pozoruhodné je také řešení rozšířených podběhů kol s plastovým obložením, všimněte si rovněž dvoubarevných kol a texturovaného povrchu zadního sloupku C.
V případě interiéru jsme svědky méně odvážného, také ale o to méně kontroverzního přístupu. Exter sází na v podstatě klasickou architekturu, která ani neurazí, ani nenadchne, současně je ovšem třeba říci, že vzhledem k cenové kategorii vozu nepůsobí lacině. Skoro bychom řekli, že touto optikou příjemně překvapuje.
Jakkoli na fotkách může korejská novinka působit jako větší auto, je to relativně malý vůz střižený primárně podle indických daňových pravidel. Na podvozku o rozvoru 2 450 mm tak staví vůz o délce jen 3 815 mm a šířce 1 710 mm. Světlá výška je ovšem řádně „esúvéčkovitá” - 185 mm. Konstrukce podvozku je prvé řadě levná, vepředu tedy auto používá vzpěry McPherson, vzadu polonezávislé zavěšení s torzní příčkou a vlečenými rameny.
Pod kapotou se nakonec nachází výlučně 1,2litrový turbomotor, který v benzinové verzi produkuje 83 koní a 114 Nm. K dispozici je také provedení spalující CNG, v takovém případě ale výkon klesá na 69 koní a točivý moment na 95 Nm. Tato verze je pak k dispozici pouze s manuální převodovkou, benzinová je k mání i s robotizovanou alternativou. Pohon kol je pochopitelně vždy přední.
V základní výbavě je šest airbagů, ABS, manuální klimatizace a digitální přístrojovka. Ve verzi o stupínek vyšší se objevují multimédia s 8palcovým dotykovým displejem, ty nejdražší mají tempomat, střešní okno, zadní kameru nebo automatickou klimatizaci. To nezní špatně, ceny jsou přesto mimořádně lidové. Hyundai Exter se v Indii začíná prodávat od 600 tisíc rupií (asi 176 tisíc Kč) a i nejvyšší verze bude stát jen 1 milion rupií (cca 262 tisíc Kč). Z pohledu Evropana to je v obou případech láce na entou.
Je tedy třeba připomenout, že stylizace SUV nepřichází s obvyklou velikostí SUV, tohle auto si na SUV spíše hraje. Přesto máme pocit, že by si tu při takových cenách dala spousta lidí říci. Naděje na dovoz tohoto modelu do Evropy jsou ale mizivé, jiné části světa se mají dočkat záhy. Jaké? Nevíme. Kde všude bude Exter k mání, Hyundai teprve upřesní.
Toto je nové nejlevnější SUV Hyundai. Už ho jde koupit, za pouhých 176 tisíc Kč v základu to bude nevyhnutelně hit, pro nás ale určeno není. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 9 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
dnes - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva