Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc

Po týdnech oficiálních lákání a neoficiálních odhalení se korejská novinka poprvé naplno ukázala světu. Překvapit už moc nemá čím, leda cenou - ta může být ještě nižší, než se dosud tradovalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc

9.5.2023 | Petr Miler

Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc

/

Foto: Hyundai

Po týdnech oficiálních lákání a neoficiálních odhalení se korejská novinka poprvé naplno ukázala světu. Překvapit už moc nemá čím, leda cenou - ta může být ještě nižší, než se dosud tradovalo.

Šašek je mrtev, ať žije král, chce se zrekapitulovat přístup k Hyundai k nejlevnějším SUV v jeho nabídce za poslední rok a kousek. Do této role byl nejprve pasován model Kašpar, pardon Casper, který dokázal zaujmout publikum hlavně ve své domovině. Možná i to nakonec inspirovalo Korejce k tomu, aby zašli ještě dál a pro změnu primárně v Indii vytáhli ještě citelně dostupnější model Exter. Právě o tom nás pravidelně informují v posledních týdnech.

Šlo o všemožná avíza a možná náhodná, možná záměrná předčasná odhalení, teď tu Exter máme v plné parádě na oficiálních záběrech. Překvapit po všem zmíněném už nesvede, zaujmout ale ano. Novinka sází na „parametrický design”, jak Hyundai svému aktuálnímu přístupu říká, který definuje zejména hranatost a jakýsi vzpřímený postoj. Nepřehlédnutelné jsou také světlomety s LED pro denní svícení ve tvaru písmene H a neobvykle široká maska chladiče. Pozoruhodné je také řešení rozšířených podběhů kol s plastovým obložením, všimněte si rovněž dvoubarevných kol a texturovaného povrchu zadního sloupku C.

Po stránce techniky bylo potvrzeno použití 1,2litrového atmosférického zážehového motoru coby zakladu s výkonem 83 koní, motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou nebo robotizovaným manuálem coby automatem. Alternativou k jedna-dvojce bude 1,0litrové tříválcové turbo se 100 koňmi. Už při uvedení na trh bude vůz k dispozici také s továrně montovanou sadou pro spalování CNG a k nabízen bude v pěti úrovních výbavy - EX, S, SX, SX(O) a SX(O) Connect.

Automobilka už teď začala přijímat objednávky, přičemž k zamluvení vozu jí stačí poukázat 11 000 indických rupií, tedy asi 2 800 Kč. Z toho je patrné, kam vůz primárně míří i kolik bude stát. Má jít o skutečně velmi příznivou částku - Hyundai otevřeně hovoří o sumě v přepočtu pod 200 tisíc Kč, neoficiální zdroje naznačují startovací sumu už na úrovni 600 000 INR, což by bylo jen 156 tisíc Kč. Z pohledu Evropana láce na entou, jakkoli je třeba připomínat, že stylizace SUV nepřichází s velikostí SUV - tohle bude méně než čtyřmetrový crossover, který si na skutečné esúvéčko bude nutně jen hrát.


Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc - 1 - Hyundai Exter 2023 oficialni odhaleni 01Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc - 2 - Hyundai Exter 2023 oficialni odhaleni 02
Nové nejlevnější SUV Hyundai je venku. Stát může v základu pouhých 156 tisíc Kč, pro nás ale určeno není. Foto: Hyundai

Zdroj: Hyundai

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše