Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejlevnější Dacie mají své první ceny, o svou největší výhodu nepřijdou
5.11.2020 | Petr Miler
Když je nějaké auto na trhu úspěšné do značné míry proto, že stojí málo, je odhalení cen jeho nové generace možná ještě důležitější než odhalení samotného auta. To je i případ Dacií.
Dacia na přelomu září a října odhalila nové generace svých nejlevnějších modelů a přes veškerá předchozí avíza překvapila. Nové Sandero a Logan udělaly obrovský krok vpřed a nejde tu jen o vzhled či pojetí kabiny. Stojí na zcela nových platformách s relativně moderní technikou i elektronikou a jako takové lákaly už od premiéry. Otázkou ale bylo, kolik po takové proměně budou stát.
Některý z obou vozů totiž v závislosti na tom kterém trhu obvykle platil za vůbec nejlevnější na evropském trhu a vzhledem k tomu, že prodeje Dusteru letos padají volným pádem, si Dacia nemohla dovolit další přešlap. Hlavně Sandero se do poslední chvíle prodávalo velmi dobře a po odhalení prvních ceníků jeho nástupce si troufneme říci, že nástupce na tom hůře nebude - o svou největší výhodu v podobě nízkých cen nepřišel.
Neznáme zatím ty české, zveřejněny ale byly ceny německé, francouzské či rumunské. Vzhledem k pozici České republiky v různých smyslech těchto slov se podíváme hlavně na ceny v Německu a Rumunsku, které nám dají zřejmě nejlepší představu o tom, co lze čekat u nás.
V Německu nové Sandero startuje na 8 490 Eur, tedy asi 229 tisících Kč za základní provedení Access s nejslabším tříválcem o výkonu 67 koní. Je to více než dosud (7 790 Eur, asi 209 tisíc Kč), ale právě skoro stejná cena jako za základní provedení dosavadního Sandera v ČR (211 400 Kč) nás vede k předpokladu, že novinka bude o nějakých 10 procent a 20 tisíc Kč dražší i u nás. Za asi o 100 % lépe působící auto to nezní špatně.
V Rumunsku je situace prakticky stejná. Sandero dosud přišlo na 7 870 Eur (211 tisíc Kč), Rumuni navíc ve velkém kupují i Logan (dosud 7 630 Eur, 205 tisíc Kč). Také tam pak došlo k obdobnému zdražení, kdy Sandero stojí kupodivu i o něco více než v Německu (8 600 Eur, 231 tisíc Kč), Logan pak přijde na 8 400 Eur (225 tisíc Kč), vždy opět za výbavu Access a základní motor jako dosud.
Nebudeme vám dále motat hlavu čísly, Dacia evidentně volí přibližně stejné ceny bez ohledu na trh, kde ji to lokální daňový systém dovolí, a tak cca 10procentní zdražení čekejme i u nás. Pokud byste nechtěli základ, ale vrchol, tak ten v případě Sandera a verze Stepway v provedení Confort TCe CVT přijde v Rumunsku na 15 290 euro, asi 410 tisíc Kč. Dnešní vrcholné Sandero v ČR stojí 357 900 Kč, i tady lze tedy čekat podobné relace.
Zajímavé? Podle nás ano, ale posuďte sami. Kupci Dacií jsou velmi cenově senzitivní a i 10 % rozdílu může některé odradit, popravdě řečeno bychom si na to ale nevsadili, žádnou srovnatelnou nabídka na trhu nevidíme.












Nová Dacia Sandero zná své ceny, jsou přibližně o 10 procent vyšší než u dosavadních provedení napříč nabídkou. Pro o chloupek levnější Logan platí to samé. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva