Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Mitsubishi Lancer nakonec bude, automobilka ale teprve začíná s vývojem
10.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci kromě hledání obchodního partnera zahájili i vlastní vývoj. Dříve než za dva roky novou generaci nepředstaví, větší Galant nevzkřísí vůbec.
Současná generace Mitsubishi Lancer je na trhu již od roku 2007. To je ve světle poměrů současného automobilového světa neskutečně dlouhá doba. Japonská automobilka si je tohoto faktu plně vědoma, a tak již nějaký ten pátek shání partnera, který by jí pomohl nést břímě nákladů. Loni se zdálo, že tím vyvoleným bude aliance Renault-Nissan, nakonec však k finálnímu zpečetění spolupráce nedošlo.
Značka se třemi diamanty ve znaku se ovšem nevzdává a nadále hledá výrobce, který by s novým sedanem napomohl. Kromě toho ovšem neponechává nic náhodě a začíná s vývojem pod vlastní střechou. Výkonný viceprezident severoamerického zastoupení Mitsubishi Don Swearingen totiž dodává, že „pokud by jednání opětovně selhala, byli bychom o další rok pozadu“.
Mimo to Swearingen uvedl, že značka má v hledáčku dalšího partnera, prozatím však jde nejspíše o pouhé oťukávání. Pokud by totiž prý došlo k uzavření dohody ještě letos, stále se nového Mitsubishi Lancer nedočkáme dříve než za 18 měsíců či dva roky. Stávající generaci tak zřejmě čeká desetiletá kariéra, během níž u některé konkurence již došlo k dvojímu zásadnímu omlazení.
To je ostatně patrné i na letošních zámořských registracích. Přestože se Lancer dočkal v květnu 21procentního navýšení prodejů, stále bylo od ledna zákazníkům doručeno jen 9 367 exemplářů. Oproti tomu se třeba taková Toyota Corolla pyšní 159 486 prodanými vozy. Je tedy zjevné, že na špičku třídy Mitsubishi výrazně ztrácí, což (k lepšímu) jistě nezmění ani ukončení výroby verze Evolution.
K této události dojde v letošním roce, kdy od září do prosince severoameričtí dealeři nabídnou 1 600 kusů finální limitované edice. Poté ovšem nejspíše prodeje standardního provedení ještě více poklesnou, neboť sportovní verze má mnohem více fanoušků než běžné modely. Podle Swearingena jich ale bohužel není dost na to, aby Evo pokračovalo ve své životní dráze.
„Chápeme, že lidé toto auto milují, ale realita je taková, že měsíčně se prodá 300 až 400 kusů. Navíc z dlouhodobého hlediska to není auto s budoucností. V minulosti sice zafungovalo v náš prospěch, ale je čas se posunout dále,“ dodává severoamerický manažer. Na mysli přitom nejspíše má vrcholné hybridní SUV, které je prý „o trochu dále, než si lidé vůbec dokážou představit“.
Off-roady, crossovery a SUV jsou přitom zjevně prioritou tří diamantů, na rozdíl od sedanů. Zatímco totiž takový Lancer se vrátit má, nástupce většího Galantu realizován nebude. Swearingen totiž dodává, že takový model se nevyplatí po finanční stránce, neboť kromě vývoje je potřeba nemalá reklama. A na tu Mitsubishi nejspíše nemá.
Nové Lancer se již ukázal na neoficiálních ilustracích, realita ale nejspíše bude odlišná
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB