Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Mini Cooper JCW odhaleno, s upsizingem a 231 koňmi dá stovku za 6,1 s
10.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Verze John Cooper Works se ukáže až v v Detroitu, už dnes vám o ní ale můžeme říci prakticky vše.
Naposledy jsme informovali o tom, že Mini ve verzi JCW dokáže po řádném tuningu zdolat Severní smyčku německého Nürburgringu v čase 7 minut a 44 sekund, čímž mu patří v žebříčku předokolek prvenství. Ovšem znovu připomeňme, že až po úpravě, což nás dovádí k myšlence, zda by některý z jeho soupeřů nebyl schopen po řádné kúře zajet lepší výkon. Nicméně dnes tu máme zatím nejsilnější produkční model historie, který byl už před pár měsíci naznačen fotografiemi, jež byly ještě doplněny prvním spekulativním představením.
Novinka opět ponese nejvyšší výkon mezi produkčními verzemi Mini a spolu s emblémy úpravce JCW dostane skutečně větší přeplňovanou čtyřválcovou jednotku s objemem dvou litrů, která nahrazuje 1,6 turbo z minulé generace. Nejprve se přitom představí třídveřová verze, která bude schopná vypálit jen s pohonem předních kol na stokilometrovou rychlost za 6,1 sekundy, tedy o 0,7 sekundy rychleji než dosavadní vrchol Mini třetí generace ve variantě Cooper S.
Navzdory přirozenému vývoji, který nás stále častěji nutí v automobilech vídat nejrůznější verze automatických převodovek, dostane JCW opět manuální šestikvalt a jako volitelný příplatek bude možné sáhnout po šestistupňovém hydraulickém automatu, s nímž bude vůz dokonce ještě rychlejší. Alespoň v přímce v souladu s tvrzením, že půjde o rychle řadicí skříň s odlišnými převodovými poměry.
Přestože finální převod má být delší, každá z dílčích rychlostí bude údajně kratší než u manuálu, který už dělá rychloběžku i ze čtyřky. Vychvalování automatu pokračuje také při komentování průměrné spotřeby, která by při jeho využití měla být nižší než když budete vozit spojkový pedál a klasickou páku. Hovoří se přitom o 5,7 l/100 km, což je o litr méně než u manuálu. Maximální rychlost však v obou případech dosáhne hodnoty 246 km/h (o 13 km/h více než v Cooperu S), na čemž se samozřejmě podílí nárůst výkonových parametrů.
Oproti předchozímu modelu JCW se novinka chlubí nárůstem výkonu o deset procent na 231 koní (170 kW) a také jeho dostupností v širší škále otáček (mezi 5 200 a 6 000). Kromě výkonu je zatím na rekordní hodnotě také maximální točivý moment dosahující hodnoty 320 Nm v rozmezí 1 250, tedy od pouhých 400 otáček nad volnoběhem až do 4 800 otáček. Pokud dobře počítáme, oproti verzi S je to 29 kW navíc a 40 Nm. Největší měrou se na těchto benefitech podílí větší turbodmychadlo, kompresní poměr 10,2:1, nové písty, jiné časování ventilů a sportovnější, respektive propustnější (a také hlasitější) výfuková soustava.
Jízdní dynamiku minimálně u tohoto třídveřového čtyřmístného Mini neničí ani hmotnost dosahující na 1 205 kilogramů s manuální a jen 1 220 kilogramů s automatickou převodovkou. V obou případech se jedná o 45 kilogramů více než u Cooperu S, avšak ten se musí obejít na rozdíl od JCW bez výkonnějších brzd, lepšího chlazení a vystačit si musí s o něco méně tuhou karoserií. Přesunout se můžeme k upravenému podvozku, který nadále na přední nápravě využívá zavěšení McPherson a vzadu čtyřprvkovou nápravu z Cooperu S.
O jeho změnách se příliš neřeklo, ale na druhou stranu zaznělo o elektromechanickém posilovači řízení a absenci mechanického samosvoru, který bude nahrazen elektronickou uzávěrkou, který ho bude suplovat. Adaptivní tlumiče přitom mají zůstat prvkem příplatkové výbavy. Nejnovější JCW přitom bude jezdit v základu na sedmnáctipalcových kolech, zastoupených za příplatek osmnáctkami s pneumatikami 205/45 R18, a k deceleraci využije služeb brzdové soustavy Brembo s vrtanými kotouči, ABS a elektronickým rozdělováním brzdné síly.
Konečně se však dostáváme po technice také k popisu zevnějšku, který bude svojí odlišnost od verze S dávat najevo například novým předním nárazníkem, jenž obsahuje podstatně větší vstupní otvory, dalším specifickým znakem budou použitá kola, červeně lakované brzdové třmeny s logy JCW, větší střešní spoiler na zádi a samozřejmě loga JCW, která najdeme pomalu na každém rohu. Mezi další specifické prvky bude patřit mohutnější koncovka výfuku, bílé blikače v LED světlometech nebo unikátní příplatkový lak Rebel Green s volitelnými „fofrpruhy“.
Jistá originalita provedení se nakonec nevyhne ani interiéru, v němž najdeme specifické prahové dekory, volant JCW či jinou řadicí páku (mimochodem velmi zajímavou). Dalším znamením se stane například multimediální displej obohacený o nové schéma JCW, lehce odlišný přístrojový štít nebo hlavové opěrky s logy. Výbava ovšem zůstane nadále bohatá bez ohledu na více spartánské verze z minulosti.
Chybět by neměla klimatizace, adaptivní tempomat, aktivní dálková světla, ambientní ledokové osvětlení či couvací kamera s výstupem ve vnitřním zpětném zrcátku, která při vyhodnocení nebezpečí střetu (například s chodcem) vůz sama zastaví. Na přání bude možné doplnit už tak slušnou salvu výbavy ještě elektricky ovládaným střešním oknem, vyhříváním sedadel, vylepšeným navigačním systémem nebo audioaparaturou Harman Kardon... Ceny však zatím známy nejsou.
Mini Cooper JCW bude opět vrcholem modelové řady Mini, co se týče jízdních zážitků a výkonu. Dorazí přitom už v lednu nadcházejícího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
18.12.2024 - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie