Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové malé SUV od VW nafoceno téměř bez maskování, dláždí cestu další nové Škodě
10.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již letos rozšíří malé německé SUV řady koncernových vozů. Vzhledově to bude malý Tiguan, technicky velká Ibiza a výhledově i úplně nová Škoda.
Koncept T-Roc byl představen už na ženevském autosalonu roku 2014. Tehdy VW oznámil, že malé SUV bude v prodeji do tří let. Jeho plány ale trochu narušila kauza Dieselgate, jež veškeré dění ve Wolfsburgu poněkud zpomalila. Nicméně i přes menší zpoždění T-Roc do reálného světa skutečně zamíří, a to velmi pravděpodobně ještě letos. Živý debut je totiž naplánován na autosalon ve Frankfurtu.
Pokud ovšem do září - respektive někdy do letních měsíců, kdy lze vytušit virtuální premiéru - nehodláte čekat, pak vám nejspíše špionážní fotografové aktuálně udělali nemalou radost. Nové SUV zvěčnili prakticky bez kamufláže, i když ze snímků je jasně patrné, že Volkswagen T-Roc se snaží navodit dojem modelu od Fordu. Vzadu tak najdeme dokonce i náznak modrého oválu.
Tento prvek, stejně jako chromovou pásku na obou koncích vozu, ovšem berte jen jako klamání tělem. Jinak zde máme o trochu menší Tiguan, jímž ostatně sériový T-Roc i bude. Kromě spřízněného vzhledu lze také počítat s modulární koncernovou technikou, která v případě architektury zahrnuje modulární platformu MQB A0. Tedy tytéž komponenty, jež dostala i nová Ibiza.
Stejným základem bude obdařeno také druhé španělské SUV, Seat Arona. A aby toho nebylo málo, stejně na tom bude i „terénní varianta“ příští Škody Fabia. Na její příchod si ale budeme muset počkat, pro letošek mají v Mladé Boleslavi naplánovánu druhou generaci modelu Yeti, jenž dorazí na platformě MQB A1 s novým názvem nejspíše Karoq.
Zpět ale k modelu T-Roc, kterému se pod kapotu nastěhují pouze maloobjemové motory. V základu lze očekávat litrový tříválec, který nejspíše bude naladěn na 95 a 115 koní. O stupeň výše lze počítat s 1,5litrovým čtyřválcem, jenž by mohl produkovat nejen 150, ale taktéž i 130 koní. Pro méně výkonné motory bude k mání jen manuál, ty silnější ale dostanou i automat.
Kromě benzinových pohonných jednotek je jistotou také minimálně jeden turbodiesel, nejspíše evoluční verze agregátu 1,6 TDI. Na bližší informace si ovšem bude třeba vyčkat, stejně jako na potvrzení, zda za příplatek bude u výše postavených modelů k dispozici také pohon všech kol. Spřízněná Fabia SUV by jej ale dostat neměla, a to kvůli příliš vysoké ceně.
Tím jsme se dostali na konec dostupných informací, závěrem lze jen připojit spekulaci o variantě GTI, ke které vybízejí červeně lakované třmeny brzdy u nafoceného prototypu. Ty nejspíše pochází z Volkswagenu Polo GTI, přičemž je zatím nejisté, zda německá automobilka má u nového SUV ambice jít sportovním směrem. Vůbec bychom se však nedivili, kdyby se tak stalo.
Část špionážních snímků sériového T-Rocu přikládáme, další si prohlédněte v galerii na AutoEvolution.com.





Sériový Volkswagen T-Roc se povedlo nafotit takřka bez maskování, jemnou kamufláží si přitom zkouší hrát na Ford. Více snímků najdete na níže přiloženém odkazu
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch