Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové levné SUV Škody na prvních skutečných záběrech, působí překvapivě luxusně
24.1.2020 | Petr Prokopec
Další kapitola příběhu „SUV Škody” jde trochu jinou cestou než dosavadní modely značky. Chce být dostupné a přitom oslovit plnohodnotnými LED, dvoubarevnou kůží či digitálním kokpitem, bohužel ale jen v Indii.
Již za dva týdny se Škoda pochlubí novým předprodukčním konceptem. Ten je stěžejní nejen pro značku, ale rovnou pro celý koncern VW Group, neboť jde o předzvěst nové rodiny nízkonákladových aut. Zaměřit se mají na indický trh, ve kterém se má skrývat nemalý potenciál. To sice loňské registrace zrovna nepotvrdily, nicméně za pár let již situace může být jiná. Kromě toho jsou Indové stejně jako zbytek světa lační hlavně po SUV všeho druhu, novinka Škody a na ni navázaný příbuzný s logem Volkswagenu tak míří rovnou do centra zákaznických tužeb.
Na produkční vůz si budeme muset počkat do konce roku, předprodukční koncept ale jistě odhalí vše důležité. Ten se ukáže pod názvem Vision IN na autosalonu Auto Expo, jenž se koná od 5. do 20. února v Novém Dillí. Již od prvních náznaků se přitom zdá, že dostaneme variaci na evropskou Škodu Kamiq, která ovšem bude vyvedena ve vizuálně robustnějším stylu. Očekávat pak můžeme i řadu designových výstřelků, jenž budou cestou do výroby zjemněny. Půjde ale spíše o detaily než o celé plochy.
V případě čelních partií ale na výrazný odklon nedojde, jakkoliv je otázkou technologie LED u čelních světel a velké množství chromu na masce chladiče. Škodě přeci jen jde hlavně o nízkou cenu a už jen první zmíněné jde proti tomuto záměru. Samotné tvary včetně vystouplé kapoty ale zřejmě zůstanou zachovány. A s tím samým můžeme nejspíše počítat v případě zadních lamp, které se nově ukázaly jen v náznaku. Protože jsou ale světla pro Škodu novým stěžejním prvkem, spodní lišta jistě nezůstane jen konceptu.
Přesunout se můžeme do kabiny, která evidentně počítá s virtuálním kokpitem. Začíná přitom být jisté, že ten dorazí i v sérii, a to rovnou i u základních modelů, neboť výroba jednoho provedení vyjde Škodu levněji než možnost volby mezi digitální a analogovou technikou. Na kožené čalounění ale lze rovnou zapomenout, především v dvoubarevné konfiguraci. Stejně tak nejspíše zmizí i ozdobný motiv, který se zdá být poctou českému sklářství a křišťálu a jenž nejspíše zdobí palubní desku.
Prvky jako monitoring jízdních pruhů, adaptivní tempomat či hlasové ovládání, jimiž je koncept vybaven, by se ale do produkce dostat mohly. Přeci jen Indové jsou novým technologiím nakloněni a jsou ochotni za ně dokonce platit. Otázkou ale samozřejmě je, na jaké úrovni výbavy je Škoda nabídne. Jak jsme ovšem zmínili, produkční verze dorazí až v závěru roku. Na zveřejnění oficiálního ceníku tedy bude třeba ještě nějakou dobu vyčkat.
Aktuálně tak už jen dodáme, že koncept stojí na nové unikátní platformě MQB A0-IN, kterou Škoda vyvinula a jíž kromě SUV dostane také sedan. Oba modely přitom ponesou jak logo značky z Mladé Boleslavi, tak Volkswagenu. Prozatím se s nimi přitom počítá pouze v Indii, ovšem tamní registrace by nemusely být dostatečné na ospravedlnění nemalých nákladů, a to přesto, že se o ně budou starat čtyři vozy. Expanze je tak nejspíše jistá.










Koncept Škoda Vision IN se začíná odhalovat, překvapivě působí hodně luxusním dojmem, i když se má cenově držet při zemi
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva