Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové levné SUV Škody na prvních skutečných záběrech, působí překvapivě luxusně
24.1.2020 | Petr Prokopec
Další kapitola příběhu „SUV Škody” jde trochu jinou cestou než dosavadní modely značky. Chce být dostupné a přitom oslovit plnohodnotnými LED, dvoubarevnou kůží či digitálním kokpitem, bohužel ale jen v Indii.
Již za dva týdny se Škoda pochlubí novým předprodukčním konceptem. Ten je stěžejní nejen pro značku, ale rovnou pro celý koncern VW Group, neboť jde o předzvěst nové rodiny nízkonákladových aut. Zaměřit se mají na indický trh, ve kterém se má skrývat nemalý potenciál. To sice loňské registrace zrovna nepotvrdily, nicméně za pár let již situace může být jiná. Kromě toho jsou Indové stejně jako zbytek světa lační hlavně po SUV všeho druhu, novinka Škody a na ni navázaný příbuzný s logem Volkswagenu tak míří rovnou do centra zákaznických tužeb.
Na produkční vůz si budeme muset počkat do konce roku, předprodukční koncept ale jistě odhalí vše důležité. Ten se ukáže pod názvem Vision IN na autosalonu Auto Expo, jenž se koná od 5. do 20. února v Novém Dillí. Již od prvních náznaků se přitom zdá, že dostaneme variaci na evropskou Škodu Kamiq, která ovšem bude vyvedena ve vizuálně robustnějším stylu. Očekávat pak můžeme i řadu designových výstřelků, jenž budou cestou do výroby zjemněny. Půjde ale spíše o detaily než o celé plochy.
V případě čelních partií ale na výrazný odklon nedojde, jakkoliv je otázkou technologie LED u čelních světel a velké množství chromu na masce chladiče. Škodě přeci jen jde hlavně o nízkou cenu a už jen první zmíněné jde proti tomuto záměru. Samotné tvary včetně vystouplé kapoty ale zřejmě zůstanou zachovány. A s tím samým můžeme nejspíše počítat v případě zadních lamp, které se nově ukázaly jen v náznaku. Protože jsou ale světla pro Škodu novým stěžejním prvkem, spodní lišta jistě nezůstane jen konceptu.
Přesunout se můžeme do kabiny, která evidentně počítá s virtuálním kokpitem. Začíná přitom být jisté, že ten dorazí i v sérii, a to rovnou i u základních modelů, neboť výroba jednoho provedení vyjde Škodu levněji než možnost volby mezi digitální a analogovou technikou. Na kožené čalounění ale lze rovnou zapomenout, především v dvoubarevné konfiguraci. Stejně tak nejspíše zmizí i ozdobný motiv, který se zdá být poctou českému sklářství a křišťálu a jenž nejspíše zdobí palubní desku.
Prvky jako monitoring jízdních pruhů, adaptivní tempomat či hlasové ovládání, jimiž je koncept vybaven, by se ale do produkce dostat mohly. Přeci jen Indové jsou novým technologiím nakloněni a jsou ochotni za ně dokonce platit. Otázkou ale samozřejmě je, na jaké úrovni výbavy je Škoda nabídne. Jak jsme ovšem zmínili, produkční verze dorazí až v závěru roku. Na zveřejnění oficiálního ceníku tedy bude třeba ještě nějakou dobu vyčkat.
Aktuálně tak už jen dodáme, že koncept stojí na nové unikátní platformě MQB A0-IN, kterou Škoda vyvinula a jíž kromě SUV dostane také sedan. Oba modely přitom ponesou jak logo značky z Mladé Boleslavi, tak Volkswagenu. Prozatím se s nimi přitom počítá pouze v Indii, ovšem tamní registrace by nemusely být dostatečné na ospravedlnění nemalých nákladů, a to přesto, že se o ně budou starat čtyři vozy. Expanze je tak nejspíše jistá.
Koncept Škoda Vision IN se začíná odhalovat, překvapivě působí hodně luxusním dojmem, i když se má cenově držet při zemi
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
před 3 hodinami - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
včera - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nejnovější články
- Firma předělávající Porsche 911 na elektrický pohon zkrachovala, nic jiného se ani nedalo čekat
před hodinou - Prodeje Fordu v Evropě se propadly na historicky nejnižší hodnoty, bezvýznamnými se zdají už i z pohledu Škody
před 2 hodinami - Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
před 3 hodinami - VW své továrny v Německu stejně zavře a odbory to zjevně ví, zájem Číňanů o ně předem vítají
před 4 hodinami - Číňané spustili na vodu novou největší loď světa na převážení aut, jedním tahem jich i do Evropy odveze až 9 200
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva