Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové korejské SUV chce luxusem soupeřit s Maybachem, cenově ale zůstává při zemi
7.5.2020 | Petr Prokopec
Jako konkurenta Mercedesů-Maybach si asi v prvé řadě nepředstavíte cokoli z Koreje, tím spíše ne od Hyundai. Nové SUV Palisade ve vrcholném provedení ale přichází konkurovat právě jim.
Korejské automobilky míří stále výše. Nikoliv jen skrze značku Genesis, která má konkurovat zejména německým prémiovým výrobcům, ale rovněž za pomoci mateřské firmy. Hyundai aktuálně odhalilo své vrcholné SUV Palisade s novými úrovněmi výbavy Calligraphy a VIP. Obě cílí jen na tu nejmovitější klientelu, která touží po maximálním komfortu ve stylu Mercedesů-Maybach. Oproti německým klenotům nicméně v případě korejského SUV přeci jen něco ušetříte, jakkoliv do kapes je třeba sáhnout o poznání hlouběji než obvykle.
Naše představení odstartujeme u exteriéru, který se pyšní specifickou čelní maskou vyplněnou chromovými trojúhelníky. Mimo to dorazil ochranný plát předního nárazníku, který se natáhl na celou šířku vozu. Dozadu se pro změnu nastěhoval rozměrný difuzor, zatímco na bocích lze zaevidovat 20palcová litá kola. Již to stačí na odlišení exkluzivních variant od zbytku produkce, třešinkou na dortu nicméně může být ještě barva Rain Forest. Ta je nicméně vyhrazena pouze provedení Calligraphy.
Exkluzivní lak je jediným venkovním rozdílem mezi novými úrovněmi výbavy. O poznání více odlišností nalezneme uvnitř. Calligraphy cílí spíše na početnější rodiny, k mání je proto pouze v sedmimístné konfiguraci. Standardem je kožené čalounění, u kterého lze volit mezi třemi odstíny a patero různým prošíváním. Mimo to dorazil v sérii rovněž 12,3palcový digitální přístrojový štít a head-up displej, tedy prvky, za které jinak majitelé Palisade připlácí.
V případě úrovně VIP zachází Hyundai ještě dále, prostřední řadu tvoří pouze dvě separovaná křesla. Také v tomto případě byla použita kůže Nappa a ozdobné švy, nicméně nová je středová konzole, která nabízí útočiště držákům na nápoje. Ty jsou přitom vyhřívané i chlazené. Mimo to zde můžete nalézt také bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či osvěžovač vzduchu, stejně jako zábavní systém s rozměrnými obrazovkami na opěradlech předních sedadel.
Automobilka dále zdůrazňuje, že hlavové opěrky zadních sedadel jsou osazené reproduktory kvůli umocnění zážitku ze sledování filmů či poslouchání hudby. Zároveň pro Palisade začala také nabízet interkom usnadňující komunikaci mezi osobami ve všech třech řadách. Korejské SUV se tedy skutečně začíná blížit německé konkurenci, a to i navýšenou tažnou kapacitou. Zatímco dříve systém umožňoval pouze připojení 750 kg vážících přívěsů, nyní lze počítat až se dvěma tunami.
Tím se pozvolna dostáváme k pohonnému ústrojí, které se již v případě nových výbav neliší. Jak u Calligraphy, tak u VIP je na výběr 3,8litrový benzinový atmosférický šestiválec s 295 koňmi či 2,2litrový turbodiesel s 202 koňmi. Standardem je vždy osmistupňový automat, volit lze ovšem mezi pohonem přední a všech čtyř kol. To samozřejmě ovlivňuje i ceny, které startují na 47 100 000 wonů (cca 965 tisíc Kč) a vrcholí na 56 650 000 KRW (1,16 milionu Kč). Nejsou to úplně malé peníze, ale na auto snažící se oslovit klientelu Mercedesu-Maybach GLS? Na něco takového to opravdu není mnoho.
Hyundai Palisade přichází s novými vrcholnými úrovněmi výbavy Calligraphy a VIP. Zatím jsou k dostání pouze v Koreji, dorazit však mají rovněž na americký trh
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 11 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis