Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai Santa Fe se ukázalo i v evropské verzi, nabídkou motorů zariskuje
23.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Krátce po světové premiéře v Koreji ukázalo Hyundai své nové Santa Fe i v provedení, ve kterém bude k mání u nás. Liší jen v detailech, ale liší se.
Nové Hyundai Santa Fe jsme si mohli poprvé představit včera ráno. Korejci nás přitom docela překvapili, neboť během živé prezentace nevyrukovali jen s několika narychlo seskládanými předprodukčními exempláři, ale vytáhli rovnou celou armádu produkčních. Zároveň uvedli, že dieselový motor nenabídnou pouze ve své domovině, ale zamíří s ním také do Spojených států. Zcela logicky nás tak zajímala evropská verze, neboť ta bude muset bojovat s averzí vůči dieselům.
Jak se nyní ukazuje, Hyundai se bude muset připravit na opravdu zuřivou bitvu, zvláště v některých zemích. Santa Fe totiž bylo odhaleno také v evropském provedení, a to s ničím jiným než s diesely nepočítá. Zákazníci tedy budou moci volit mezi dvoulitrem naladěným na 150 nebo 182 koní, případně pak mezi 2,2litrovou jednotkou produkující koní 200.
Všechny pohonné jednotky bude možné spárovat se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem. V prvním případě je volba vždy spojena s pohonem předních kol, ve druhém pak pro změnu se systémem 4x4. Jedinou výjimkou je vrcholný agregát, v jehož případě lze překvapivě počítat i přes dvouspojkový automat pouze s předokolkou.
Santa Fe 2,2 CRDi přitom zvládá akceleraci z klidu na stovku za 9,7 sekundy a maximálku 205 km/h, v případě dvoulitrové verze disponující 182 koňmi lze pro změnu počítat s 10sekundovou akcelerací a nejvyšší rychlostí 201 km/h. Další data zatím nejsou k dispozici, pročež lze zmínit objem zavazadelníku, který narostl o čtyřicet litrů na 625 l.
Díky nárůstu vozu na 4,77metrovou délku a 2,77metrový rozvor lze počítat také s větším prostorem uvnitř, kupříkladu místo pro nohy ve druhé řadě sedadel narostlo o 38 milimetrů. Více si řekneme v Ženevě, kde by novinka měla debutovat. Aktuálně tak jen přihodíme prvních pár fotek evropské verze, rovnou v sedmimístné variantě.
První snímky evropského Hyundai Santa Fe nám odhalují i tři řady sedadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis