Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai i30 plně odhaleno, i s úplně novým turbem
7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hatchback narostl do délky i šířky, je však nižší. To lehce redukuje objem v zavazadelníku, downsizing ovšem proběhl také pod kapotou.
Na příchod nové generace korejského hatchbacku jsme v poslední době mnohokrát upozorňovali, zejména v souvislosti s vrcholným modelem i30 N. Do jeho prezentace ovšem zbývá hezkých pár měsíců, pro letošek nás totiž Hyundai obdaří pouze základním hatchbackem. Ten se veřejnosti ukáže na přelomu měsíce na autosalonu v Paříži, představit si jej ovšem můžeme již nyní.
Začneme venkovním designem, který je spíše evolucí než revolucí. Ve srovnání se stávajícím provedením přibylo hran, nová je i čelní maska a Korejci přitvrdili také v oblasti diod, kterými je možné osadit nejen záď, ale také předek. Ten chce nyní vypadat mnohem hodnotněji, zatímco záď se dočkala výraznějšího členění a černě lakovaného spoileru.
Po stránce rozměrů naměříme hatchbacku 4 340 milimetrů na délku, 1 795 mm na šířku a 1 455 mm na výšku, což vůči předchozí generaci představuje nárůst o 40 a 15 mm, respektive pokles o 10 mm. Rozvor zůstává stejný, hmotnost pak u základního modelu osazeného 1,4litrovým benzinovým motorem poklesla o deset kilogramů na finálních 1 169 kg.
Korejci dále počítají s větším prostorem pro posádku i její zavazadla. Nad zadní nápravou lze tedy nově ve standardu počítat s 395litrovým objemem (+17 l), který je možné po sklopení sedadel navýšit na 1 301 l. Jelikož ovšem došlo k výraznějšímu svažování střešní linie, jde v tomto případě o krok zpátky, neboť dříve i30 pobralo až 1 316 l.
Od zavazadelníku se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde zpočátku budou k dispozici tři benzinové a tři dieselové motorizace. V jejich případě se počítá pouze s 1,6litrovým objemem a výkony 95, 110 a 136 koní. Všechny tři mají v základu šestistupňový manuál, pro obě výkonnější verze je ale k dispozici sedmistupňový automat.
Po stránce jízdní dynamiky je možné u vrcholného dieselového modelu očekávat nejvyšší rychlost 200 km/h a akceleraci na stovku za 10,2 sekundy, spotřeba zatím ještě nebyla homologována. Nicméně u verze se 110 koňmi jsou cílem emise CO2 ve výši pouhých 89 gramů na kilometr, což lze převést na 3,35 l/100 km. Realita ale bude o trochu jinde.
Přesunout se můžeme k benzinové části nabídky, kde se počítá s již zmiňovanou jedna-čtyřkou. Ta dává k dobru 100 koní, přičemž stovku zvládne za nepříliš impozantních 12,7 sekundy. Rychlejší je pak litrový tříválec T-GDI o výkonu 120 koní, který danou disciplínu zvládne za 11,1 s. Pro obě verze je přitom k mání jen šestistupňový manuál.
Naprostou novinkou pod kapotou je motor 1,4 T-GDI, jenž nahrazuje atmosférickou jedna-šestku, produkuje 140 koní a může být kromě manuálu spřažen i se sedmistupňovým automatem. Akcelerace zabere 8,9 s (resp. 9,2 s), nejvyšší rychlost pak činí 210 km/h (205 km/h). Také v tomto případě platí nutnost homologace dat, jenž se týkají žíznivosti.
Zmínit můžeme další mechanické novinky, konkrétně upravené řízení. To je nyní o 10 procent přímější a má prý o 15 milisekund rychlejší reakce. Podvozek nyní již ve standardu počítá se zadním multi-linkem, přičemž tlumiče ve všech rozích byly naladěny na sportovní jízdu. Optimalizovány byly i brzdy, kdy vpředu najdeme 288 mm kotouče.
Ač se s ohledem na stejný rozvor zdá, že Hyundai zůstalo u stejné platformy jako dříve, její složení je zcela nové. Podíl vysokopevnostní oceli se takřka zdvojnásobil na 53 procent, tuhost tak vzrostla o 22 %. Mimo to se zvýšil i počet standardních asistenčních systémů, kam patří autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či detekce slepých úhlů.
Dále je možné počítat s detekcí únavy řidiče a dopravního značení v reálném čase, tempomatem či kupříkladu varováním před možnou srážkou s vozy či překážkami za vozem. Dá se tedy předpokládat, že pět hvězd od Euro NCAP má Hyundai jistých. To koneckonců jen dokládá přítomnost sedmi standardních airbagů (včetně kolenního).
Závěrem jen ještě jednou navštívíme interiér, kde se u základních modelů počítá s pětipalcovým středovým displejem a zpětnou kamerou. Za příplatek je ovšem k mání navigace a osmipalcový displej, možné spárování s technologiemi Apple CarPlay či Android Auto, stejně jako bezdrátové dobíjení mobilních telefonů.
Bližší informace nám Hyundai podá na zmiňované Paříži, se zahájením prodeje se pak počítá na počátku příštího roku. Očekává se přitom s navýšením cen vůči stávajícímu provedení, které ostatně již zmizelo z oficiálních ceníků. Kdy se tak stane u kombíku, je prozatím sporné.
Nové Hyundai i30 naživo při první prezentaci
Nové Hyundai i30 se dočkalo evolučního designu či zcela nového motoru 1,4 T-GDI, který produkuje 140 koní a v nabídce nahrazuje atmosférickou jedna-šestku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva