Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai i30 má první české ceny, Škodě znepříjemní život
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětidveřový hatchback motorem 1,0 T-GDi startuje na podobné sumě jako Škoda Octavia 1,0 TSI. Nabízí ale širší výbavu a více koní než Octavia.
Novou generaci Hyundai i30 jsme si mohli představit již v září v souvislosti s pařížským autosalonem. Od té doby nám korejská automobilka naznačila, že očekávat máme více než jen pětidveřový hatchback. Dorazí tedy kombík i pětidveřové kupé, nabídku pak uzavře ostrá varianta i30 N. Značka tedy rozhodně netroškaří, což se stoprocentně projeví také na registracích - koneckonců jde o jeden z nejsledovanějších segmentů.
Hudbu budoucnosti ale nyní ponechme stranou. Místo toho se budeme soustředit na základ, který nyní konečně dorazil do prodeje. Je přitom poněkud paradoxní, že tato cesta trvala hezkých pár měsíců, když výrobu Hyundai i30 mají na starosti moravské Nošovice. Navíc, stávající nabídka tedy zrovna květnatá není, neboť na výběr jsou pouze dva agregáty.
Základem je varianta 1,0 T-GDI osazená litrovým tříválcem, který nám dává vzpomenout na Hondu Civic a Škodu Octavia. Také tyto vozy u základních modelů používají maloobjemové agregáty. Hyundai je přitom díky výkonu 120 koní přesně mezi japonským a českým rivalem, nicméně výbavovou je bez problémů přebíjí na všech frontách.
Výbava Symbol standardně počítá se 16palcovými litými koly, LEDkami pro denní svícení, zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou a manuální klimatizací. Dále tu máme rádio s šesti reproduktory a pětipalcovým displejem nebo bezpočet bezpečnostních prvků včetně vedení vozu v jízdních pruzích LKAS či detekce únavy řidiče DAA.
Za tento výčet zaplatíte 399 990 Kč, tedy méně než v případě Škody a výrazně nižší sumu, než jakou požaduje česká Honda. Civic ostatně bude mít opravdu tuhý život, neboť jeho základní model je dokonce dražší než Hyundai i30 vybavený paketem Plus (čelní a zadní LEDky, osmipalcový displej, navigace, dvouzónová klimatizace atd.) za 40 tisíc korun.
Tento paket je k dispozici také zájemcům o 1,6litrový diesel naladěný na 110 koní, se kterým korejský hatchback startuje na 449 990 Kč. Pokud přitom k této sumě přihodíte ještě 50 tisíc korun, můžete namísto manuálu počítat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Za dalších 16 900 Kč je pak k mání metalický lak.
Tím nám prozatímní nabídka končí, jak se můžete přesvědčit v kompletním oficiálním ceníku níže. Je ovšem jisté, že Korejci portfolio v příštích měsících rozšíří, neboť zmiňovaný diesel může produkovat rovněž 95 nebo 136 koní. Kromě toho bude nabídka zahrnovat i přeplňovanou benzinovou jedna-čtyřku, na to všechno si ale ještě musíme počkat.
První ceny nového Hyundai i30 pro Českou republiku
Nové Hyundai i30 startuje na českém trhu níže než Škoda Octavia či Honda Civic, přesto nabízí lepší výbavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie