Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové elektromobily, které náhle přestávají jezdit, musí znovu všechny do servisů
1.11.2020 | Petr Prokopec
Těžko si představit horší start nového modelu nové značky na trhu. Nejprve záhadné závady, pak svolání všech aut, pak zákaz prodeje na jednom z největších trhů a pak? Další svolání.
S vůbec prvním patentovaným automobilem přišel Carl Benz v roce 1885, prezentace prvního elektromobilu se třemi koly od Gustava Trouvého však proběhla již o čtyři léta dříve. Historie elektrického pohonu je tak vlastně ještě delší než toho benzinového či dieselového, ostatně v prvopočátcích automobilismu byly elektrické pohony častějším řešením. Bylo to dáno jejich primitivnější konstrukcí, a tak je s podivem, že technické problémy s těmito auty dnes vídáme firmy řešit (či v případě Tesly spíše neřešit) častěji než s těmi se spalovacími motory. Ale je to zkrátka tak.
Nejnovějším projevem tohoto paradoxu jsou patálie Polestaru. Environmentálně zaměřená odnož švédského Volva a čínského Geely se už od začátku prodejů prvního modelu potýká se závažnými technickými nedostatky, kvůli nimž její auta náhle přestávají jezdit. Firma tak na začátku října spustila svolávací akci, která se týká všech 2 189 do té doby vyrobených vozů pro Evropu i Čínu. U řady aut totiž došlo na selhání modulu energetické kontroly baterie, což posléze vedlo ke ztrátě výkonu za jízdy. A už tehdy se zdálo, že to není jediný problém, neboť patálie některých majitelů tomuto scénáři neodpovídaly
Není tedy až tak velké překvapení, že s techniky se zákazníci čínsko-švédské značky naneštěstí nemuseli loučit na dlouho, neboť Polestar byl nucen povolat znovu do servisů všechna auta. Tentokrát jde o problémy spojené s vysokonapěťovým ohřívačem chladicí kapaliny, přičemž jde znovu o všech, teď už 4 586 vyrobených aut. A jelikož jde o hardwarovou záležitost, je znovu nutná návštěva servisu.
„Od pondělka 2. listopadu budou postižení majitelé kontaktováni e-mailem a dozví se více o problému, řešeních a dalších krocích. Jakákoliv nedodaná vozidla budou modifikována ještě před předáním, stejně jako budou v souladu s touto akcí upraveny vozy, které již byly dodány k prodejcům. Je tedy možné, že zákazníci budou moci převzít vozy až se zpožděním,“ uvádí Švédové v oficiálním prohlášení.
Polestar mimo to dodává, že nová a vlastně ani předchozí svolávací akce se netýká aut určených pro Spojené státy, Kanadu a Švýcarsko. Na těchto trzích totiž ještě nedošlo na předání aut, a tak je zákazníci dostanou již modifikované. Zda to ale povede k dlouhodobější než několikadenní mobilitě, zatím v případě Polestaru není jisté. Stoprocentní ovšem je, že jde o další ránu pro image Polestaru - od tohoto týdne se značka muselí potýkat také se soudním zákazem prodeje aut ve Francii kvůli údajné neoriginalitě svého loga.
Polestar 2 musí již podruhé v řádu několika málo týdnů do servisů. Stejně jako v případě první svolávací akce jde i tentokráte o všechna vyrobená auta a závažný technický problém. Foto: Polestar
Zdroj: Polestar
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva